Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1 case met 2 pc's

Pagina: 1
Acties:

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 17:10
Ik zoek een kast waar 2 volledige pc's in kunnen.
Oftewel, 2x voeding, 2x mobo etc.
De case wil ik echter niet veel groter hebben dan een standaard midtower/desktop atx case.

De mobo's mogen wel m-atx zijn en ik wil er ook geen dvd speler in hebben.

De reden: Ik wil eigenlijk maar 1 kast hebben, vind ik netter staan.

Edit: Ja, ik had al gezocht maar vaak kom je dan bij server casten/racks uit. Danwel mensen die iets soortgelijks zoeken of zelf hebben gemaakt.
Het lijkt een niche product te zijn. Ook is zoeken niet echt makkelijk aangezien worden als "Dual Motherboard" vaak worden gebruikt voor multi proc mobo's.

[ Voor 31% gewijzigd door Sneezzer op 16-04-2012 14:49 ]

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 17:07

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En toen had je uiteraard al uitgebreid zelf gezocht... wat waren je bevindingen?

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-11 14:04
Ik ben geen expert op dit gebied, maar het lijkt me een vrij lastige opgave. Je zal toch 2 moederborden in een kast moeten proppen, waardoor een normale midtower al snel krap wordt. Maar dan wil ik natuurlijk graag even lastig doen en de vraag stellen: waarom heb je 2 pc's nodig en kan je niet met 1 af? :)

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:30
Ze zijn er wel. maar dat zijn eigenlijk gewoon twee kasten aanelkaar geplakt.

Of je moet 19" willen, er zijn wel 1U systemen waar twee kleine moederborden in passen.

Maar, is virtualisatie niet wat voor jou?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Ik begrijp wel dat het kan,maar waarom?
Je kan al multi tasken sinds pentium 2.
Met huidige pc kan je makkelijk,en downloaden en t.v kijken en een cd branden ,alles tegelijk,en dan draaid op de achter grond nog skype en steam en antivirus is bezig met scannen.
Waarom dan 2 pc in 1 kast?

Vind het erg vriendelijk hoe Ed-L het zegt. ;)
Misschien is voor dit V& A beter ,dan een topic .

@ ReneDD, Linux en windows tegelijk zou i.d.d een reden kunnen zijn. d:)b
Ik wil ook weten waarom,maar daarom zegt Ed-L ook dat de de post van TS te summier is.
Het lijkt leek mij,op het 1st gezicht ,meer op een ad,dan als een Forum topic.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2012 15:08 ]

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-11 14:04
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:32:
Met huidige pc kan je makkelijk,en downloaden en t.v kijken en een cd branden ,alles tegelijk,en dan draaid op de achter grond nog skype en steam en antivirus is bezig met scvannen.

Vind het erg vriendelijk hoe Ed-L het zegt. :P
1 linux bak en een windows bak? Een energiezuinige thuisserver (24/7 aan) en een high performance game machine (af en toe gebruiken)? Ik kan wel enkele redenen bedenken waarom je 2 pc's zou willen, maar daarom ben ik benieuwd naar de 'waarom', omdat sommige issues (multitasken) inderdaad wel opgelost kunnen worden met 1 pc, maar anderen niet :)

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:04

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Mijn gevoel zegt, dat een Thermaltake Mozart Tx Case voldoet, alleen is het naar mijn mening niet het mooiste wat er te krijgen is.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• Sneezzer
Edmin schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:22:
En toen had je uiteraard al uitgebreid zelf gezocht... wat waren je bevindingen?
Ja, maar zoeken ik nog niet zo handig op het bovenstaande (tenzij je servercases wilt vinden).
bijv: http://www.google.nl/sear...board+case&aq=f&aqi=&aql=

Dan vind je wel mensen die een soortgelijk iets zoeken of mensen die zelf iets maken...

• Sneezzer
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:32:
Met huidige pc kan je makkelijk,en downloaden en t.v kijken en een cd branden ,alles tegelijk,en dan draaid op de achter grond nog skype en steam en antivirus is bezig met scannen.

Vind het erg vriendelijk hoe Ed-L het zegt. :9

@ ReneDD, Linux en windows tegelijk zou i.d.d een reden kunnen zijn. d:)b
Ik wil ook weten waarom,maar daarom zegt Ed-L ook dat de de post van TS te summier is.
Het lijkt mij,op het 1st gezicht ,meer een ad,dan een Forum topic.
Simpel, om samen met mijn vriendin gezellig naast elkaar te kunnen gamen ;-)
Bureau staat in de woonkamer, 1 case staat opgeruimder dan 2 (wel 2 schermen en tobo's muizen natuurlijk).

Verwijderd

Ah ,kijk.Had dat meteen erbij gezet dan.
Samen gamen met vriendin *;,is een perfecte reden.
Sneezzer schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:46:
[...]

Bureau staat in de woonkamer, 1 case staat opgeruimder dan 2 (wel 2 schermen en tobo's muizen natuurlijk).
Ben benieuwd. Maak er een mod project van.
Ga gewoon zelf maken,van 2 ouwe kasten.
Beetje zagen,solderen enzo.
Ik had er nog nooit van gehoord.
Hebben servers niet zoiets.Dus 1main,waar je 2 cliënts op zet?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2012 14:55 ]

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:56
Gamen levert een flinke warmteproductie op, dus 2 gamepc's in 1 pc moet je wel goed gaan koelen ook (of het moet multiplayer bejeweld worden ;))

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-11 20:36
Sneezzer schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:46:
[...]

Het is vast mogelijk maar het lijkt mij niet echt een goed idee ivm de warmte opbouw in je kast.
met 1 pc gaat het vaak maar net.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 17:46
Waarom niet 2 identieke gelikte kasten en deze naast elkaar zetten zodat het 1 geheel lijkt?

• Sneezzer
Verderf schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:52:
[...]

Het is vast mogelijk maar het lijkt mij niet echt een goed idee ivm de warmte opbouw in je kast.
met 1 pc gaat het vaak maar net.
Misschien is dat de reden dat ze niet te vinden zijn..
Ik had het idee dat 2 m-atx mobo's schuin onder elkaar geplaatst zouden kunnen worden, een voeding onderin de kast en 1 bovenin, 2HD's en 2 goede fan's aan de achterzijde en 2 goede aan de voorzijde toch een eind moeten komen in een normale midtower. Helemaal als je kijkt wat ze tegenwoordig in kleine kastjes drukken.

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

pricewatch: Xigmatek Elysium past sowieso onder én boven een voeding in en daarbij past er ook één gigantisch moederbord in en met een beetje tweaken(/modden) kun je hier wel twee m-ATX mobo's in kwijt ;) . Ruimte zat in ieder geval :) .

Grillmeister

Verwijderd

http://www.tomshardware.c...l-pcs-pc-mods,1551-7.html

Dit is ,net als, jouw vraag,maar dan in 2007.
Deze tweaker maakte er zelf 1 ,met 2 mini atx borden.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2012 15:04 ]

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:59:
http://www.tomshardware.c...l-pcs-pc-mods,1551-7.html

Dit is ,net als, jouw vraag,maar dan in 2007.
Deze tweaker maakte er zelf 1 ,met 2 mini atx borden.
Houdt er wel rekening mee dat niet iedereen een PSU in de HDD cage wil/kan stoppen ;) .

Grillmeister

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:27

M2M

medicijnman

Ik heb even gegoogled, maar volgens mij is zo'n product niet echt te verkrijgen. En als het al te verkrijgen is, gaat het waarschijnlijk stervens duur worden.

Misschien een idee om toch maar zelf aan het modden te slaan. Als het systeem (en) in kwestie niet zo complex hoeft (mobo, vid kaartje, harde schijf en een voeding) dan zou je met een uATX plank en een full tower prima wat kunnen verzinnen.

-_-

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:05
Waarom niet een mooie kist maken, waar twee kleine cases in kunnen?

• Sneezzer
M2M schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:08:
Ik heb even gegoogled, maar volgens mij is zo'n product niet echt te verkrijgen. En als het al te verkrijgen is, gaat het waarschijnlijk stervens duur worden.

Misschien een idee om toch maar zelf aan het modden te slaan. Als het systeem (en) in kwestie niet zo complex hoeft (mobo, vid kaartje, harde schijf en een voeding) dan zou je met een uATX plank en een full tower prima wat kunnen verzinnen.
Punt is een beetje: 2 linkerhanden...
Maar goed, denk dat het de enige oplossing is naast 2 identieke cases naast/op elkaar.

Dank voor het medenken en zoeken (google is je vriend, helaas is de juiste vraag aan google stellen lastig bij deze..)

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik weet zeker dat er zo'n behuizing bestaat (die zijn namelijk bedoeld voor een pc en server in één kast, maar ik kan hem alleen maar niet vinden :( ).

Grillmeister

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-11 20:36
Je zou hier tussen kunnen zoeken maar deze cases zijn wel tikkeltje groter ;)
http://www.mountainmods.c...5m2ptbjf1ic5h3g963f3sr9t6

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sneezzer schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:44:
[...]

Ja, maar zoeken ik nog niet zo handig op het bovenstaande (tenzij je servercases wilt vinden).
bijv: http://www.google.nl/sear...board+case&aq=f&aqi=&aql=

Dan vind je wel mensen die een soortgelijk iets zoeken of mensen die zelf iets maken...
Wat dacht je van op GoT zelf te zoeken?

2 PC'S in 1
2 Mobo's, 1 case... How it's done?
2 moederboards in 1 pc case inbouwen ?
Dual mobo case

De vraag kwam mij ook nogal bekend voor, vandaar... allemaal gevonden met jouw exacte titel als zoekterm 8)7

Oslik blyat! Oslik!

• Sneezzer
dion_b schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:20:
[...]

Wat dacht je van op GoT zelf te zoeken?

2 PC'S in 1
2 Mobo's, 1 case... How it's done?
2 moederboards in 1 pc case inbouwen ?
Dual mobo case

De vraag kwam mij ook nogal bekend voor, vandaar... allemaal gevonden met jouw exacte titel als zoekterm 8)7
Dat zijn allemaal mensen die zelf een kast gaan modden. Of ook niet iets kunnen vinden.
Enige wat eruit komt is de Mozart TX... en die is nogal groot.

Zoals ik al aangaf, ik had al gezocht (je hoeft niet 2x te zeggen dat ik niet heb gezocht) echter niets gevonden dat kant en klaar is.
Waarschijnlijk zal het er niet zijn.

Ik zoekdus een kast van het formaat mid-tower... denk dat ik een andere oplossing ga zoeken.

• Sneezzer
Ik denk dat het inderdaad 2 hele cleane kasten gaan worden.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Johann Sebastian Bach

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-10 09:32
Sneezzer schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:27:
[...]

Dat zijn allemaal mensen die zelf een kast gaan modden. Of ook niet iets kunnen vinden.

Zoals ik al aangaf, ik had al gezocht (je hoeft niet 2x te zeggen dat ik niet heb gezocht) echter niets gevonden dat kant en klaar is.
Waarschijnlijk zal het er niet zijn.

Ik zoekdus een kast van het formaat mid-tower... denk dat ik een andere oplossing ga zoeken.
Euh... er zijn geen kleine kasten waarbij je 2 pcs erin kan bouwen. Zelfs de kleinste matx kastje is en dat 2x is al te groot vaak. Kijk is naar mitx... dat hadden we vroegah niet :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sneezzer schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:27:
[...]

Zoals ik al aangaf, ik had al gezocht (je hoeft niet 2x te zeggen dat ik niet heb gezocht)
Het is erg makkelijk om te zeggen dat je gezocht hebt - dat doet bijna iedereen ongeacht of en zo ja hoe ze gezocht hebben. Op GoT is het de bedoeling dat je aangeeft waar je gezocht hebt en wat je gevonden hebt (links!). Als je dat doet kan er geen verwarring over bestaan.
echter niets gevonden dat kant en klaar is.
In je originele topicstart gaf je dat detail niet aan. Ook daar: als jij niet expliciet bent moet je anderen niet verwijten dat ze niet ruiken wat je bedoelt. Zeker niet aangezien dit Tweakers is, het 'zelf doen' is hier redelijk normaal, als je dat niet wilt is dat duidelijk het vermelden waard :o

Oslik blyat! Oslik!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-11 14:09
heb wat gevonden zag het een jaar of 2 geleden Cbit

http://www.asus.nl/Server...ver_Motherboards/Z8NHD12/

In een behuizing naast elkaar en je heb dan 1 behuizing 2 voedingen en klaar.

http://mb.zol.com.cn/184/1841693.html

[ Voor 9% gewijzigd door Raoul.TLS op 17-04-2012 14:32 ]

<GOT>DrOPje #2516

• Sneezzer
dion_b schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:29:
[...]

Het is erg makkelijk om te zeggen dat je gezocht hebt - dat doet bijna iedereen ongeacht of en zo ja hoe ze gezocht hebben. Op GoT is het de bedoeling dat je aangeeft waar je gezocht hebt en wat je gevonden hebt (links!). Als je dat doet kan er geen verwarring over bestaan.

[...]

In je originele topicstart gaf je dat detail niet aan. Ook daar: als jij niet expliciet bent moet je anderen niet verwijten dat ze niet ruiken wat je bedoelt. Zeker niet aangezien dit Tweakers is, het 'zelf doen' is hier redelijk normaal, als je dat niet wilt is dat duidelijk het vermelden waard :o
Akkoord en excuus voor de verwarring. :+

Ik had gehoopt dat er midtowers waren waar je een normale m-atx in plaatst en dan aan de kant van het deurtje een tweede kunt plaatsen (op de kop), ik snap wel dat de aansluitingen dan aan de binnenzijde van de kast komen te zitten maar dat is niet zo'n probleem. Volgens mij zou een dergelijke constructie toch moeten passen in een midtower.

Maar goed, ik ga denk ik 2 strakke kasten op elkaar zetten zodat het 1 kast lijkt. Hopenlijk net zo netjes.

Pagina: 1