Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Haperen Afspelen Films Xbmc

Pagina: 1
Acties:

• Baron de L
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik draai xbmc op een mac mini (hdmi variant 2010 of 2011), deze zit aangesloten op mijn netwerk met ook een nas erop (synology DS1512+.) alles is cat5e bedraad.

Nu als ik een film afspeel op 1080p of 720p hapert hij af en toe licht. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Tja, dat kan natuurlijk van alles zijn. Ik mis dan ook nog wel een beetje eigen inzet eigenlijk. Wat heb je zelf zoal geprobeerd om er achter te komen waar het probleem zit?

Wat zit er verder nog in je netwerk? Vast iets van een router of iets in die geest. Wat voor snelheden haal je over het netwerk? Wat voor bestandsformaat speel je af?

[ Voor 11% gewijzigd door Rupie op 16-04-2012 15:04 ]

Desktop | Server | Laptop

• Baron de L
Opzet:

Imac bedraad naar switch, router bedraad naar switch, modem naar switch, time capsule naar switch, mac mini naar switch, nas naar switch. ( Switch : Netgear PROSAFE 16-PORT GIGABIT DESKTOP SWITCH
GS116)

Mac mini op tv. Heb voor dit probleem alle kabels vervangen naar cat5e. Heb voor dit probleem een nieuwe nas gekocht van honderden euro's. Ik behaal gemiddeld meer als 100 Mbps per seconde. films bijv overzetten van van 8 gb duurt iets minder als een minuut.

Heb bij de instellingen van xbmc zitten veranderen als een malle, maar niks helpt. Zeg maar met renderen enzo... Ik speel alle soorten bestanden af, maar vooral bij mkv. avi. ... de bekende zeg maar.

Heb voor mijn gevoel al veel gedaan, maar hij blijft licht haperen.

[ Voor 5% gewijzigd door Baron de L op 16-04-2012 15:11 ]

• JoostTheHost
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-11 10:02
Baron de L schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:07:
Nu als ik een film afspeel op 1080p of 720p hapert hij af en toe licht. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Je kunt ergens in de opties aangeven "Use a fullscreen window rather than true fullscreen". Schakel deze optie UIT. Heeft iets te maken met de 'adjust display refresh rate' functie die in xbmc zit. Deze werkt soms niet helemaal fijn met Aero..

Dit trucje heeft bij mij in ieder geval wel geholpen ;) Laat even weten of het bij jou werkt!

• Baron de L
JoostTheHost schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:40:
[...]

"Use a fullscreen window rather than true fullscreen".
Waar kan ik dit vinden. Net gekeken, maar zie het niet.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JoostTheHost schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:40:
[...]
Deze werkt soms niet helemaal fijn met Aero..
Baron de L schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:07:
Ik draai xbmc op een mac mini (hdmi variant 2010 of 2011)
Aero op een Mac ? :')

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Is ook niet zo relevant aangezien dat een windows 7 fix is en dit over een Mac gaat.
In het xbmc forum is hier wel genoeg over te vinden.

• Baron de L
Heb al wat rond gekeken maar kan echt niks vinden. Wie helpt mij?

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-11 14:33
heb je wel de goede refresh rate gebruikt? als je je pc namelijk op 60Hz heb staan krijg je bij het afspelen van 24Hz materiaal sowieso schokken.

Verwijderd

Ik zal het magische woord maar weer geven: DXVA = on.
Pagina: 1