Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onderzoek naar beveiliging voor applicatie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views

• diBanani
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-01-2022
Hallo Mensen,

Voor mijn afstuderen ben ik zoveel mogelijk informatie over beveiliging van applicaties aan het verzamelen. Ook via tweakers.net probeer ik informatie op te doen.

Ik ben voor mijn afstuderen bezig met een onderzoek naar de beveiliging van applicaties. Hierbij gaat het niet alleen om encryptie van gegevens van de applicatie maar alle soorten mogelijke beveiligingsmethodes die applicaties kunnen gebruiken om hun applicatie en data te beveiligen tegen elke vorm van bedreiging.

Nu is mijn vraag aan jullie geïnteresseerden, wat voor soort beveiligingsmethodes raden jullie aan? en waar moet je vooral op letten bij het beveiligingen van de applicatie die je aan het ontwikkelen bent.

Alvast bedankt voor de eventuele bijdrage.

Groet,
Darren

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat wil je beveiligen? Applicaties is erg breed, bedoel je de integriteit van een systeem , of een applicatie?
Of de vertrouwelijkheid van data, of juist het algoritme/ontwerp?
Of hebben we het hier over beschikbaarheidsaspecten?

Volgens mij moet je wat meer info geven om dit verhaal levensvatbaar te krijgen.

• diBanani
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-01-2022
Mijn onderzoek is gebaseerd op om een applicatie die in de begin fase van ontwikkeling is.

Waar ik dus informatie over op wil doen is onder andere de vertrouwelijkheid van data, hoe je bijvoorbeeld een pdf zo goed mogelijk kan beveiligen zodat die alleen gelezen kan worden. Maar ook hoe je gegevens van gebruikers beveiligd zonder dat deze makkelijk op straat komen te liggen.

Algoritme/ontwerp is voor mijn onderzoek niet van toepassing.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom!
Boudewijn schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:07:
Volgens mij moet je wat meer info geven om dit verhaal levensvatbaar te krijgen.
Inderdaad.. We denken graag met je mee - het is een onderwerp dat hier op GoT prima past. Maar op deze manier komt het niet anders over dan 'doe even mijn huiswerk voor me'. En dat is vast niet de bedoeling ;) Dat zijn overigens ook redenen waarom we altijd graag vooraf toestemming geven voor "huiswerk"-opdrachten. Daarom zal ik dit topic sluiten, maar zie onder: open gerust een nieuwe (die wat meer uitgebreid is).

Je wilt je scope duidelijker maken. Naast wat Boudewijn al aangeeft: gaat het over ontwikkelen van maatwerk, inrichten van applicaties, zijn aspecten als onderhoud, implementatie, training en gebruik, beheer, hosting (incl alle beveiligingsaspecten daarbij), etc. relevant voor je? Netwerkapplicaties of standalone; server of client? Etc.
Geef daarnaast dus alvast een en ander over waar je zelf aan denkt (je hebt ongetwijfeld al veel beelden en gedachten vanuit je vooronderzoek).

Dus: start ajb even een nieuw topic en geef dan wat meer informatie; zowel over de scope als je eigen ideeën. Dan helpen we heel graag meedenken.

Edit:
oeps, en toen reageerde je net.. Aha, dat bedoel ik: dat was niet duidelijk ;) Een goede topicstart levert veelal betere reacties dus begin dus ajb een nieuw topic - met zoals gezegd ook wat eigen ideeen daarbij.

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 16-04-2012 14:41 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.