Ik heb een test setup gemaakt van een esx omgeving, deze bestaat uit het volgende:
2x HP DL140 G2 - ESX 4.1 (met alle updates)
2x Lenovo M90 workstation - ESX 5.0 (met alle updates)
1x HP DL385 server als 'san' met 8 10k scsi schijven in Raid10, Linux en iscsitarget software
Alle servers hebben 2 nics, 1 gekoppeld aan het kantoor netwerk, de ander aan een switch bedoeld voor storage iscsi
Copyeer snelheid files:
DL140 > iscsi 'san' = 220mbit
iscsi 'san' > DL140 = 280mbit
acceptabel genoeg voor mijn test doeleinden.
Nu probeer ik dezelfde copyeer actie met deze lenovo workstations maar ik kom niet boven de 20mbit uit
In het lenovo workstation zitten 2 nics
onboard: Intel 82579LM (werkt niet std, drivers handmatig geladen)
via pci-x: Intel 82572EI (wel std herkent bij de installatie)
Als ik mijn storage netwerk via de pci-x 82572EI laat lopen haal ik slechts 20mbit
via de onboard nic haal ik wel 200/300 mbit met copyeer acties.
Het maakt trouwens niet uit welke lenovo ik gebruik, de snelheid is hetzelfde op beide hosts.
goed, conclusie.. rotte nics, slechte drivers?
Als ik nu een file download vanuit de iscsi san, via de onboard nic, via de pci-x naar mijn desktop haal ik ook gewoon 200/300 mbit.. dus het kan ook niet de nic of de driver zijn.
Wat me wel is opgevallen, deze 82572EI nic heeft bij de boot een extra optie waarin ik in de nic zelf iscsi informatie kan zetten. deze gebruik ik niet. Kan dit de oorzaak zijn van een traag iscsi netwerk?
2x HP DL140 G2 - ESX 4.1 (met alle updates)
2x Lenovo M90 workstation - ESX 5.0 (met alle updates)
1x HP DL385 server als 'san' met 8 10k scsi schijven in Raid10, Linux en iscsitarget software
Alle servers hebben 2 nics, 1 gekoppeld aan het kantoor netwerk, de ander aan een switch bedoeld voor storage iscsi
Copyeer snelheid files:
DL140 > iscsi 'san' = 220mbit
iscsi 'san' > DL140 = 280mbit
acceptabel genoeg voor mijn test doeleinden.
Nu probeer ik dezelfde copyeer actie met deze lenovo workstations maar ik kom niet boven de 20mbit uit
In het lenovo workstation zitten 2 nics
onboard: Intel 82579LM (werkt niet std, drivers handmatig geladen)
via pci-x: Intel 82572EI (wel std herkent bij de installatie)
Als ik mijn storage netwerk via de pci-x 82572EI laat lopen haal ik slechts 20mbit
via de onboard nic haal ik wel 200/300 mbit met copyeer acties.
Het maakt trouwens niet uit welke lenovo ik gebruik, de snelheid is hetzelfde op beide hosts.
goed, conclusie.. rotte nics, slechte drivers?
Als ik nu een file download vanuit de iscsi san, via de onboard nic, via de pci-x naar mijn desktop haal ik ook gewoon 200/300 mbit.. dus het kan ook niet de nic of de driver zijn.
Wat me wel is opgevallen, deze 82572EI nic heeft bij de boot een extra optie waarin ik in de nic zelf iscsi informatie kan zetten. deze gebruik ik niet. Kan dit de oorzaak zijn van een traag iscsi netwerk?