Mediaspeler of blu-ray speler met mediaspeler functie?

Pagina: 1
Acties:

• Jay-7AC
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-12 21:55
Ik open dit topic, omdat ik niks over mijn vraag kan vinden.

Ik heb nodig op zoek naar een van de bovenstaande apparaten. Een verreiste is dat ik er .MKV op kan kijken zonder problemen(dus haperend beeld enz).
De voorgeschiedenis is dat ik 2 Samsung Blu-ray speler hebt gehad de BD-C5500 en de BD-D6500, van welke ik beide afstand heb gedaan. De reden hiervoor was dat de C5500 al mijn .MKV bestanden, gedownload van een Macbook, niet wilde afspelen en aangaf dat het het geen ondersteund bestandstype, terwijl de .MKV's gedownload van windows wel worden afgespeeld. De D6500 ging de deur uit, omdat deze overdreven schokte tijdens het afspelen van .MKV's, maar deze speelde gek genoeg wel .MKV's af van beide systemen.

Ik hoop dat iemand mij misschien kan uitleggen waar het aan ligt dat de C5500 .MKV's van OSX gedownload niet kan afspelen, maar van windows wel?

En nu, wat meer gericht op mijn vraag, weet iemand of heeft iemand ervaring met een blu-ray speler die .MKV gewoon goed afspeelt van een HD? En dan gewoon 1080p en DTS(-HD), zonder problemen.
Of raden jullie mij aan om dan toch voor een mediaspeler te gaan?

Groet Joris

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

Waarschijnlijk liep het bij de BD-C5500 stuk op het feit dat OSX altijd een paar verborgen bestanden mee kopieert waaronder één file die exact dezelfde naam heeft als het bestand maar dan met een '.' ervoor. Helaas kunnen sommige apparaten hier nog wel eens moeite mee hebben.

Tegenwoordig worden TV's en Blu-Ray spelers steeds 'slimmer' maar perfecte ondersteuning voor MKV's en bijbehorende ondertitels en losse audio streams zal er waarschijnlijk nooit komen. Dus speel je af en toe een MKV of divx'je en werkt dit prima, blijft dan vooral de boel afspelen met je Blu-Ray speler, wil je echter meer dan ontkom je er niet aan om een mediaspeler aan te schaffen.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-12 13:14

Perkouw

Moderator General Chat
Wat heb je verder zelf al gedaan aan onderzoek om een antwoord op je probleem te vinden ? En wat ben je zoal tegen gekomen en waar loop je dan vast ? We verwachten hier wel wat initiatief, over dit onderwerp is ook meer dan genoeg te vinden. ;)

Voor nu zeg ik zonder enige onderbouwing -> mediaplayer.

[ Voor 34% gewijzigd door Perkouw op 16-04-2012 11:56 ]

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:25
pricewatch: Dune HD Max

Is de Dune niet wat voor jou?

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-12 15:58
Je kan denk ik beter kijken naar een mediaspeler met BD-speler. En Dune is een hele goede oplossing. Deze speelt echt alles af, dus je hoeft je nooit meer zorgen te maken.

Zie post hierboven dus :-)

[ Voor 8% gewijzigd door Malt007 op 16-04-2012 11:56 ]

• Jay-7AC
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-12 21:55
WBT schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:54:
Waarschijnlijk liep het bij de BD-C5500 stuk op het feit dat ............. ontkom je er niet aan om een mediaspeler aan te schaffen.
Ja, daar dacht ik ook al aan. Maar dat gooide wel roet in het eten, want die speler deed alles perfect tot dat ik van computer wisselde. Ja, persoonlijk neig ik nu ook een mediaspeler, maar welke moet ik nog uitzoeken, wil namelijk DTS-HD ondersteuning.
Perkouw schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:55:
Wat heb je verder zelf al gedaan aan onderzoek om een antwoord op je probleem te vinden ........... zonder enige onderbouwing -> mediaplayer.
Over dat die BD speler die films niet vind daarover heb ik niks kunnen vinden, en over de keuze tussen beide ook niet echt concreet. Ik zoe iets waarmee ik op max. 1080p en DTS-HD kan afspelen en soms een blu-ray kan kijken. Daarom leek mij de BD speler met mediaspeler functie de perfecte uitkomst, wat minder waar bleek te zijn. Nu zoek ik eigenlijk nog steeds naar die optie van BD speler met Mspeler functie, maar graag ontvang ik dat eerst iemands gebruikers ervaring, voordat ik tot de koop overga. Eigenlijk, zoals ik al dacht, is de uitkomst dat ik een mediaspeler moet halen, maar dan nog welke?
Zou welke de uitkomst zijn, maar boven mijn prijsklasse:P

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:19

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

^^ Misschien is het dan toch handig als je je lijstje met eisen etc in de topicstart wat uitbreidt.

Ga na welke mediaspelers daadwerkelijk de door jou veel gebruikte bestandsformaten afspelen. Vergelijk reviews en bekijk een instructievideo op Youtube zodat je ook zeker weet dat de navigatie/menustructuur je goed ligt (het oog wil ook wat). :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:54
Ik denk dat je eisen niet overeen zullen komen met wat je wilt besteden. Wat is je budget?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Verwijderd

Tegenwoordig worden TV's en Blu-Ray spelers steeds 'slimmer' maar perfecte ondersteuning voor MKV's en bijbehorende ondertitels en losse audio streams zal er waarschijnlijk nooit komen. Dus speel je af en toe een MKV of divx'je en werkt dit prima, blijft dan vooral de boel afspelen met je Blu-Ray speler, wil je echter meer dan ontkom je er niet aan om een mediaspeler aan te schaffen.

[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 19-04-2012 12:27 ]

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12 19:52
Probeer eens XBMC uit op je huidige PC en dan zul je merken dat een HTPC je veel vrijer laat.
Zowel in de invulling als eventueel upgraden.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:02
Er zijn weinig mediaspelers die de mogelijkheid hebben om een Blu-Ray schijfje af te spelen. De Dune is hier de meeste bekende voor. Helaas blijkt het afspelen van Blu-Ray schijven vanaf een mediaspeler niet altijd even vanzelfsprekend te gaan.

Zoals je zelf al ontdekt hebt, geldt het andersom ook. Een typische Blu-Ray heeft ook moeite met de mediaspeler functionaliteit

Advies:
Ga voor een losse Blu-Ray speler met een losse mediaspeler. Dit is niet de meest ideale oplossing voor jouw wensen maar wel het meest bedrijfszeker.

Welke mediaspeler?
Je gaf aan dat je DTS-HD ondersteuning wilt. De huidige generatie Realtekspeler (100-150 euro) zouden hiermee over moeten kunnen.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de Dune Smart serie een prettig werkend apparaat is, dat weinig bestanden niet afspeelt. De gebruikte chip is al een paar jaar oud maar afgezien van Full-HD 3D is de chip nog helemaal bij de tijd. Dus geen reden om de speler te laten staan hiervoor.
Pagina: 1