Hallo allemaal. Ik zit met het volgende. Ik heb een router overgenomen. Nu doet zich echter het volgende voor: wanneer ik met mijn android toestel een connectie maak met de router werkt alles prima, behalve de locatie waar ik mij bevind wordt niet goed weergegeven. De router denkt(?) dat deze zich nog steeds op de locatie bevindt waar deze eerst heeft gestaan en geeft dit ook als locatie door aan mijn telefoon. Ik heb alles nagekeken en kan niet vinden waar dit in zit. Resetten, zowel hard als soft, lost dit probleem niet op. Ik heb net een nieuwe telefoon en had nog niet eerder een connectie met deze router gemaakt.
Ik neem aan dat je locatiebepaling via Google doet, bijvoorbeeld in Maps dmv WiFi?
Lees dit eens door: http://www.theregister.co...esidential_wifi_networks/
Waarschijnlijk staat die router adhv het Mac Adress nog in het register van Google alszijnde op de oude locatie. Geen idee wanneer zoiets geüpdate wordt
Lees dit eens door: http://www.theregister.co...esidential_wifi_networks/
Waarschijnlijk staat die router adhv het Mac Adress nog in het register van Google alszijnde op de oude locatie. Geen idee wanneer zoiets geüpdate wordt
Nooit aan gedacht dat het zoiets zou kunnen zijn. Ik update idd via wifi. Misschien eens proberen om het mac adres te wijzigen. Tnx.
Zal niet het MAC van de WiFi interface in de database van Google staan, omdat als 't een beveiligd netwerk is er nooit naar de buitenkant van de router gekomen kan worden. (Slechte zin..)
Waarschijnlijk, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, kan het WiFi MAC niet gewijzigd worden?
Enkel wel volgens mij met DD-WRT als je een virtual interface aanmaakt.
Denk dat het eventjes balen is dat je locatie-aanduiding niet klopt.. Maar je weet toch wel waar je je bevind als je thuis zit ?
Waarschijnlijk, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, kan het WiFi MAC niet gewijzigd worden?
Denk dat het eventjes balen is dat je locatie-aanduiding niet klopt.. Maar je weet toch wel waar je je bevind als je thuis zit ?
Met hierboven. Maar waarom is dit een probleem als ik vragen mag?
Nuja, dat was een wilde gok. Ik ben niet zo diep in het materiaal dat ik weet waarmee ze het registereren, maar aangezien er een complete wipe is geweest en een MAC hardwarematig is (tot op zeker hoogte); lijkt mij dat de meeste logische factor.col-dejong schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:29:
Zal niet het MAC van de WiFi interface in de database van Google staan, omdat als 't een beveiligd netwerk is er nooit naar de buitenkant van de router gekomen kan worden. (Slechte zin..)
Overigens kan een MAC 'gespoofed' worden maar niet elke router kan dat.
Aangenomen dat je hiermee het terugzetten naar de factory defaults bedoelde: had het voordien misschien nog het default SSID? Zo ja, verzin er dan zelf een.eddy_71 schreef op maandag 16 april 2012 @ 08:37:
Resetten, zowel hard als soft, lost dit probleem niet op.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Het is niet echt een probleem, maar eerder een irritatie. Heb in mijn tel zo'n mooi weerdingetje van htc. Wanneer ik echter in Lelystad zit lijkt het wel raar dat de huidige weersituatie op Ameland in mijn tel staatCraven schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:32:
Met hierboven. Maar waarom is dit een probleem als ik vragen mag?
Pagina: 1