Toon posts:

Wifi antenne

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers
Kan je met een wifi antenne je bereik met 600 meter vergroten.Ik bedoel dat ik met mijn laptop op wifi punten kan die 600 meter verderop zijn en wat voor een moet ik er dan kopen?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:30

Reptile209

- gers -

Moet je alleen 600m verderop kunnen zijn, of ook het hele stuk daartussen? Indien het eerste, zou je een straalverbinding kunnen opzetten (als je vrij zicht hebt) en daar een AP aan koppelen. Als je over de hele 600m netwerk wil hebben, zou je misschien een hele bak repeaters kunnen gebruiken.

Wat zijn de omstandigheden van die 600m? Open terrein, bos, bebouwing, ...? Is daar stroom?

Met alleen een antenne kom je er iig niet, al was het alleen maar omdat je laptop dan niet 600m terug kan zenden. :)

Kijk bijvoorbeeld eens naar deze topics: http://gathering.tweakers...%5B%5D=19&where=Dit+forum voor meer info over draadloos afstanden overbruggen.

[ Voor 32% gewijzigd door Reptile209 op 16-04-2012 07:13 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Misschien handig om je eerst eens in de materie te verdiepen?
We verwachten hier toch wel enige basiskennis, maar ook minstens eigen inzet.
Wat heb je zelf al opgezocht? Wat is je budget? Hoe ziet de situatie ter plekke eruit?

Tijd voor een nieuwe sig..

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

Dan zal je op je laptop ook "iets moeten doen" ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ik heb al zelf wat topics door gelezen dus als ik begrijp heb ik alleen aan http://computer-hardware....dloze-usb-netwerk-adapter niet genoeg
ik was namelijk van plan om op het internet van mijn school te gaan volgens google maps is de afstand tussen mij en de school 600 meter maar ik denk in een schuine lijn dat het een stuk minder is tussen mij en de school zit alleen 2 huizen en wat bomen in de weg

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Waarom wil je thuis op het schoolnetwerk kunnen? Sneller internet of zo? Lijkt me sowieso niet dat de school hier heel positief tegenover staat?
Om dit goed te kunnen uitvoeren zal je denk ik wel het een en ander moeten investeren. Kan je van dat geld toch net zo goed een sneller internetabo nemen?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
het netwerk op school is het neusje van de zalm vergeleken met mijn internet en geen hond die het door heeft als ik er op zit. ik had eigenlijk verwacht dat ik alleen een antenne in mijn laptop moest proppen.
bedankt voor de hulp maar ik kan het beter niet proberen dus dit topic kan op slot
Pagina: 1