Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bereiken netwerkshare

Pagina: 1
Acties:
  • 7.492 views

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12
Ik heb een probleem met het benaderen van de shares die ik op mijn NAS heb aangemaakt. Ik heb Windows 7 en en heb een Freecom Silverstore 2-Drive NAS. Ik heb hierin 2 harde schijven welke ik als JBOD heb ingesteld en ik heb daar 2 shares van gemaakt. Ik heb ze via een bijgeleverde tool, Freecom Network Store Assitant, een netwerkdrive toegewezen. Ik kon toen gewoon de NAS gebruiken. Sinds een paar dagen echter kan ik de shares niet meer benaderen. Telkens als ik probeer in te in te loggen geeft hij aan dat gebruikersnaam/password niet klopt. Ik kan echter wel gewoon de interface van de NAS inkomen met dezelfde gebruikersnaam/password. Verder zit er ook een optie bij om via een webpage of je android telefoon (Tonido) de NAS te benaderen. Hiermee kan ik ook gewoon met dezelfde gebruikersnaam/wachtwoord de shares benaderen en doet alles het. Dit werkt echter niet meer voor mijn desktop PC/Laptop, beide windows 7, en mijn Asus O!Play (mediaspeler).

Wat moet ik nu doen?

No guts, no glory!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Reboot al eens geprobeerd en anders eventjes een aantal minuten uit de stroom laten wil nog wel eens helpen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-11 10:04
- rechtermuisknop op "deze computer"
- netwerkverbinding maken
- naar share op Nas verwijzen
- aanmelden met andere referenties
- Username/password invullen
- Voila!

• KillGhost
djkavaa schreef op zondag 15 april 2012 @ 23:02:
Reboot al eens geprobeerd en anders eventjes een aantal minuten uit de stroom laten wil nog wel eens helpen.
Ik heb alles al verscheidene keren gereboot. Ik heb ook inmiddels alles een paar minuten van de stroom gehaald, maar helaas blijft het probleem zich voordoen.

No guts, no glory!

Verwijderd

Zijn de rechten niet gereset o.i.d.?

• KillGhost
Borne schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:30:
- rechtermuisknop op "deze computer"
- netwerkverbinding maken
- naar share op Nas verwijzen
- aanmelden met andere referenties
- Username/password invullen
- Voila!
Dit heb ik ook geprobeerd, maar dit werkt ook niet. Wanneer ik na netwerkverbinding maken kijk op het netwerk zie ik de NAS daar niet staan. type ik in \\server\share wil hij wil proberen in te liggen. Met een aantal users geeft het volgende aan: "De gespecificeerde netwerkmap is momenteel aan een andere gebruiker met een ander wachtwoord toegewezen. Verbreek de verbinding en alle bestaande toewijzingen voor deze netwerkshare zodat u met een andere gebruikersnaam en een ander wachtwoord verbinding kunt maken." Wanneer ik met admin in wil liggen geeft hij aan dat de toegang geweigerd is.
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:17:
Zijn de rechten niet gereset o.i.d.?
Ik dacht heel even dat dit de oplossing was. Ik had nog een keer gekeken in de NAS en ik kon opeens niet bij Users komen. Door iets uit te zetten kon ik er wel opeens komen en daar stond dat niemand toegang had. Wel vreemd aangezien het eerst wel lukte. Daarna alle users op full access gezet, maar blijf het probleem ondervinden.

Een andere foutmelding welke ik krijg nu op mijn laptop is: "Er is tijdens het opnieuw maken van de verbinding met Z: met \\Server\Share een fout opgetreden. Microsoft Windows Network: Meerdere verbindingen met een server of een gedeelde bron van een gebruiker die meerdere gebruikersnamen gebruikt, zijn niet toegestaan. Verbreek alle verbindingen met de server of de gedeelde bron en probeer opnieuw. Deze verbinding is niet hersteld.".

[ Voor 35% gewijzigd door KillGhost op 16-04-2012 22:31 ]

No guts, no glory!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-11 14:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

"De gespecificeerde netwerkmap is momenteel aan een andere gebruiker met een ander wachtwoord toegewezen. Verbreek de verbinding en alle bestaande toewijzingen voor deze netwerkshare zodat u met een andere gebruikersnaam en een ander wachtwoord verbinding kunt maken."
type eens op de commandline:
c:\> net use <enter>

Als je daar een verbinding in ziet naar een netwerk drive (bijvoorbeeld de E: schijf) type dan eens
C:\> net use E: /delete 

En probeer het daarna nog eens :)

Het is voor Windows blijkbaar niet mogelijk om 2 verbindingen open te zetten naar een resource op eenzelfde server gebruik makende van twee verschillende gebruikersnamen. Stom genoeg lukt het dan wel weer als je i.p.v. de computername het IP adres gebruikt

[ Voor 20% gewijzigd door Equator op 17-04-2012 07:44 ]

• KillGhost
Equator schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 07:42:
[...]

type eens op de commandline:
c:\> net use <enter>

Als je daar een verbinding in ziet naar een netwerk drive (bijvoorbeeld de E: schijf) type dan eens
C:\> net use E: /delete 

En probeer het daarna nog eens :)

Het is voor Windows blijkbaar niet mogelijk om 2 verbindingen open te zetten naar een resource op eenzelfde server gebruik makende van twee verschillende gebruikersnamen. Stom genoeg lukt het dan wel weer als je i.p.v. de computername het IP adres gebruikt
Ik heb net use * /d geprobeerd op zowel de laptop als mijn desktop. Dit heeft het probleem nog niet opgelost. Op mijn mediaspeler kan ik dit echter niet doen. Begrijp ik je nu goed, dat het waarschijnlijk wel gaat lukken als bij netwerkstation toevoegen intype \\ipadresserver\share in plaats van \\servernaam\share? Ik ben btw een vrij grote n00b op netwerkgebied :)

No guts, no glory!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-11 14:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Probeer het eens :)

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:29
Het probleem zit er in dat je automatisch in bent gelogd op de samba server van de NAS met een user die geen toegang heeft. Op samba onder Windows kan je maar als één user tegelijk aangemeld zijn per sessie.
Of de gebruiker die ingelogd is op de computer waarmee je de share probeert te benaderen is identiek aan een gebruiker op je NAS die geen toegang heeft tot de share, of je hebt ooit automatisch inloggen aangevinkt bij een gebruiker en heb die gebruiker geen rechten meer gegeven op je NAS of een ander gebruikers probleem.
Dit is wat ik uit de melding haal die je eerder beschreven hebt. Hoe je het precies moet oplossen is moeilijk te zeggen, maar ik hoop dat ik je in de goede richting heb gewezen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Borne
KillGhost schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:26:
[...]

Dit heb ik ook geprobeerd, maar dit werkt ook niet. Wanneer ik na netwerkverbinding maken kijk op het netwerk zie ik de NAS daar niet staan. type ik in \\server\share wil hij wil proberen in te liggen. Met een aantal users geeft het volgende aan: "De gespecificeerde netwerkmap is momenteel aan een andere gebruiker met een ander wachtwoord toegewezen. Verbreek de verbinding en alle bestaande toewijzingen voor deze netwerkshare zodat u met een andere gebruikersnaam en een ander wachtwoord verbinding kunt maken." Wanneer ik met admin in wil liggen geeft hij aan dat de toegang geweigerd is.
[...]
Staat hij wel in dezelfde werkgroep ? Alles wat namelijk binnen je werkgroep zit kun je zien in je netwerkverbindingen.

• KillGhost
Ik heb het net geprobeerd, maar helaas. Hij blijft aangeven ik geen toegang heb met deze gebruikersnaam/wachtwoord. Net use geeft geen verbindingen aan.
Borne schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:50:
[...]

Staat hij wel in dezelfde werkgroep ? Alles wat namelijk binnen je werkgroep zit kun je zien in je netwerkverbindingen.
Ja, hij zit in dezelfde werkgroep. Hier een plaatje om het aan te geven:

Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/8822/tweakers.jpg

Je ziet de NAS bij netwerk staan onderaan als Opslag. Als ik daarop klik gaat hij naar de loginpage van de loginpage van de interface. Bij het toevoegen als netwerkshare staat hij er niet tussen.

[ Voor 53% gewijzigd door KillGhost op 17-04-2012 18:53 ]

No guts, no glory!

• Borne
KillGhost schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:37:
[...]

Ik heb het net geprobeerd, maar helaas. Hij blijft aangeven ik geen toegang heb met deze gebruikersnaam/wachtwoord. Net use geeft geen verbindingen aan.

[...]

Ja, hij zit in dezelfde werkgroep. Hier een plaatje om het aan te geven:

[afbeelding]

Je ziet de NAS bij netwerk staan onderaan als Opslag. Als ik daarop klik gaat hij naar de loginpage van de loginpage van de interface. Bij het toevoegen als netwerkshare staat hij er niet tussen.
Mijn Nas komt gewoon bij computers te staan, jij hebt zo te zien UPNP/DLNA server gewoon aan staan maar SMB (samba) shares niet.

Verwijderd

Als borne zijn oplossing niet werkt, probeer het dan even helemaal opnieuw:

net use * /delete

En volg gewoon de standaard procedure om een share aan te maken ( Map aanmaken -> Sharen -> Rechten instellen -> Op de client de share toevoegen ) ;)

• fn002449
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-01-2021
Misschien wel erg om zo'n oude thread weer nieuw leven in te blazen, maargoed. Ik had ook deze foutmelding.

Bij mij werkte het om gewoon in explorer naar de netwerklocatie toe te gaan \\ip-adres
Dan krijg je als het goed is alle shares te zien.
Klik met rechter muis op de share die je wilt koppelen -> netwerkverbinding maken -> gegevens invoeren. Bij mij werkte het toen!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-11 09:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@fn002449 bedankt voor de toevoeging, ik gok echter dat na 6 jaar de TS wel een oplossing gevonden heeft. Daarnaast is de techniek inmiddels rap veranderd, waardoor de oplossing in dit topic wellicht al minder relevant zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.