Problemen met geluid nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:12
Afgelopen donderdag heb ik de onderdelen voor mijn nieuwe PC ontvangen en alles in elkaar gezet. In principe werkt de computer helemaal naar behoren maar ik heb nog wat problemen met het geluid, namelijk:

Wanneer ik mijn versterker aansluit op de analoge uitgang (groene aansluiting) en het volume omhoog zet, komt er een hele irritant piep uit mijn boxen. Hoe harder ik de versterker zet hoe harder de piep wordt. Wanneer ik dan met de muis beweeg of een venster versleept dan hoor ik dit kraken door de boxen. Ik heb al gekeken of de luidspreker draden niet langs stroomkabels lopen en dat is niet het geval. Verder kreeg ik de tip om het front panel (koptelefoon, microfoon & usb) van de behuizing eens los te koppelen van het moederbord. Dit om te checken of iets misschien iets mis is met de aarding van de behuizing.

Wanneer ik de versterker loskoppel en een koptelefoon aansluit achterin de PC heb ik geen last van een irritante piep door de koptelefoon. En dan kom ik ook meteen bij het 2e probleem; de versterker zit achter op de computer aangesloten, als ik dan de koptelefoon voorin aansluit, gaan mijn boxen niet uit. Ik hoor het geluid dan dus door de boxen én de koptelefoon. Met mijn vorige computer had ik nergens last van bij dezelfde versterker/boxen.

Heeft iemand enig idee wat deze problemen kan veroorzaken, of beter nog, hoe kan ik dit oplossen?

Hardware:
Intel DH67GDB3 moederbord
SilverStone TJ08B-E behuizing
OCZ ModXStream Pro 500W voeding
Pioneer SA-560 versterker
Jamo SW80 boxen

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03:44
Audio drivers van moederbord (Intel DH67GDB3) installeren?

http://downloadcenter.int...2%AE+Desktop+Board+DH67GD

5700X | RX 6600

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-01 11:35

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verplaatst naar Audio en Hifi (AUD); daar hoort het topic beter thuis. Er zitten doorgaans meer mensen met de juiste kennis ;)

• Vinze
Ja die drivers had ik geïnstalleerd, maar ook met de standaard Windows drivers heb ik dit euvel. Daarnaast heb ik van de Realtek website de nieuwste drivers opgehaald, eveneens geen verbetering.
Bolletje92 schreef op zondag 15 april 2012 @ 23:41:
Verplaatst naar Audio en Hifi (AUD); daar hoort het topic beter thuis. Er zitten doorgaans meer mensen met de juiste kennis ;)
Oh prima, danku! :)

Verder ben ik nog wat aan het testen geweest, even een Ubuntu Live CD'tje gestart en ook daarin krijg ik dat irritante geruis/gepiep. Wanneer ik bij het starten in het bios zit hoor ik het geluid weer niet, ik durf dus niet uit te sluiten of het softwarematig of hardwarematig is..

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-01 20:15
Demp je microfoon eens of disable alles onder 'Recording devices', dit kan wel eens helpen, zelfs als je geen microfoon hebt..

• Vinze
w-dev schreef op maandag 16 april 2012 @ 00:15:
Demp je microfoon eens of disable alles onder 'Recording devices', dit kan wel eens helpen, zelfs als je geen microfoon hebt..
Heeft helaas niet geholpen..

• Vinze
Goed na ongeveer 2 uur aanklooien heb ik eindelijk positief resultaat, het gekraak en gepiep is weg. Alle kabels heb ik opnieuw aangesloten, nieuwe stekkerdoos ertussen, contactpuntjes schoongemaakt en de nieuwste Realtek drivers.

Het enige wat ik nog niet heb opgelost is dat de boxen uitgaan zodra ik een hoofdtelefoon aansluit op het frontpanel. Het lijkt wel alsof de hoofdtelefoon niet gedetecteerd wordt..

Edit: Yes! Probleem nr 2 heb ik zojuist ook op weten te lossen. Mocht iemand het willen weten:
In het bios ga je naar 'Onboard devices' en zet je 'Audio' op 'High Definition Front Panel', in plaats van 'Auto' waar hij standaard op staat.

[ Voor 23% gewijzigd door Vinze op 16-04-2012 22:16 ]

Pagina: 1