Toon posts:

intrusion detection

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
jow enzow =)
't volgende.. ik krijg tijdens het opstarten een intrusion detection, incl. piep via speaker.. kheb een pIII 450 @ msi6163 2.0

Kan het zijn dat op de een of andere manier er ergens stof tussen de behuizing en mobo zit ofzo en dat daardoor contact gemaakt wordt? of dat ik m'n bios (uit '98.. jajajaja) moet flashen?

kvind het wel hele vreemde zaak.. mjah zulke dingen heb ik nou eenmaal :) :)

thanks alvast enzow

Verwijderd

Chassis intrusion is een bepaalde optie op je mobo waarmee je een waarschuwing kan krijgen als je de kast opent. Maar daarvoor moet je wel een speciale kast hebben die met een microswitch ofzo kan detecten dat je kast geopend wordt. Met die microswitch wordt dan namelijk weer via een kabeltje verbinding gemaakt tussen twee pennetjes op je mobo zodat die een mooie foutmelding kan geven :) Ik denk dus dat je ff het boekje van je mobo erbij moet pakken en controleren of de pennetjes van de chassis intrusion alarm lead niet in verbinding met elkaar staan of dat ze per ongeluk met iets anders verbonden zijn/er een jumper overheen geplaatst is (wel eens meegemaakt bij iemand).

Verwijderd

Topicstarter
nou.. kheb geen jumpers op m'n mamaplankje aangeraakt.. dus het zou dan aan de "open kast" moeten liggen.. ik zal vanmiddag es kijken d'rnaar.. thanks amigo :) :)

Verwijderd

Ik geloof dat je zo'n intrusion detection uit kon schakelen in de BIOS ?

Verwijderd

Topicstarter
uhuh.. da's de optie:
- ik wil niet weten dat ik een probleem heb
en bij oudere versies:
- ignore very big problems? (y/n)

oftewel.. als er met m'n hardware iets mis is, dan wil ik dat graag kunnen verhelpen.. je kop in het zand steken is iets voor mensen die niet actief met hun pc bezig zijn

:9