[iMac] Wifi verbinding valt steeds weg?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een iMac (mei 2011 model) en heb in het begin regelmatig last gehad van wegvallende verbinding met mijn wifi verbinding. Ook als hij uit de sluimerstand werd gehaald was de verbinding weg.
Nu is dat destijds opgelost (waarschijnlijk door een update van Lion OSX).

Nu heb ik dit probleem sinds kort weer en begint me nu mateloos te irriteren. Ik heb al op internet gezocht en daar kom ik nu ook niet echt uit wat het probleem is. Ik gebruik Lion OSX 10.7.3. Om de paar minuten valt de verbinding weg en dus ook (wat ik nog erger vind) de verbinding met mijn NAS (synology DS209 met DS4.0 software) waar al mijn foto's op staan. Ik heb al geprobeerd alles stroomloos te maken en daarna alles opnieuw op te starten maar dit werkt niet. Ik heb ook al geprobeerd mijn voorkeursnetwerk te verwijderen en opnieuw als nieuw wifi netwerk toe te voegen ook dit helpt niet.

Kan iemand mij helpen waar dit aan zou kunnen liggen? Is het een 10.7.3 probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Crazy D

I think we should take a look.

Op de iMac van mijn vrouw hebben we dit probleem ook gehad. Is veel over te vinden op internet maar met uitzondering van herinstallatie hebben we ze allemaal gevolgd en niets heeft geholpen. Uiteindelijk een Airport Extreme van Apple gekocht en nu werkt het als een zonnetje.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:09

Pixeltje

Woo-woohoo!

Het heeft, als ik het me goed herinner, te maken met het OS. Mijn mbp heeft er zo nu en dan ook last van. Het heeft niets te maken met de router (ik heb er 3 afgewisseld, maakte niets uit) maar met iets in OSX.

Er zijn op internet legio gebruikers te vinden die hetzelfde probleem hebben met een mbp, imac of zelfs mac pro, maar een eenduidige oplossing is er nog niet.

Ik heb ooit eens OSX opnieuw geinstalleerd (helemaal schoon, geen systeem/programma's terugzetten, alleen userfiles) en dat heeft toen geholpen, voor een week. Na een update kwam het probleem gewoon terug. Na een maandje ineens over. Tot de installatie van Lion nergens last van, en daarna begon het feest weer. Na een weekje weer over. 'Tis net het weer.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb er al last van sinds Leopard, op verschillende Macs en met verschillende routers, waaronder Apple Airports. Nog steeds geen idee waardoor het komt, het is ook niet elke keer en na een herinstallatie blijft het altijd een tijdje weg.
Mijn iMac heb ik nu bedraad aangesloten, op de MacBook komt het af en toe voor dat hij na ontwaken uit slaapstand het netwerk niet meer kan vinden. Dan moet ik de Mac opnieuw laten slapen of rebooten en dan werkt het weer.
Met een Windows-laptop heb ik nergens last van, dus het ligt niet aan de router (lijkt me).

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteravond nog eens gezocht en kwam op deze update van Apple: http://support.apple.com/kb/DL1501
ik heb deze geïnstalleerd en nu lijkt het probleem opgelost te zijn echter heb ik dit gisteravond niet echt meer kunnen testen. Ik zal het vandaag nog eens uitproberen.

Ik heb overigens geen last met mijn iphone, ipad en windows laptop binnen hetzelfde netwerk. Ook mijn nas lijkt geen verbindingsproblemen te hebben met het internet daar het downloaden gewoon lekker op fullspeed doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:49
Hier ook wel eens last van dit probleem met m'n Macbook Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRenken
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 20:36
Hier net zo!
Even wifi aan en uit, en opgelost. Maar zo werkt het niet natuurlijk!

Navigeer naar de toekomst, codeer het heden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
mijn wifi module is vervangen naar dit constant terugkerende probleem

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 11:51
Misschien moet je ook je wifi-router vermelden, alsmede enige instellingen die je hebt.

Probeer het eens aan een kabel aan diezelfde router, voor het geval dat daar iets niet lekker zit. Je iMac kan zeker problemen hebben, maar wie weet wat het is!

(anecdotaal): Ik heb bijvoorbeeld hier bizarre problemen gehad met alles over Wifi, wat uiteindelijk aan een switch op een andere verdieping bleek te liggen! Die er tussen uit halen leverde me nu al 4 dagen probleemloos airplay en soortgelijk streamen op, terwijl met dat ding het na een half uur allemaal dood viel.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 21:51

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Onderstaande heeft bij mij ook geholpen, lees even misschien heb je er wat aan.

http://www.appletips.nl/1...llende-wifi-verbindingen/

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:27
Dit probleem heb ik ook (iMac late 2009). Ook de oplossingen geprobeerd die in post hierboven worden weergegeven van Apple Tips. Las ergens ook dat je alle verwijzingen naar je SSID in Keychain moet verwijderen, mocht het verwijderen van de plists niet voldoende blijken.

De oplossingen die in verschillende fora (bv discussions.apple.com) worden gegeven, lijken het probleem dan tijdelijk te verhelpen, maar het euvel komt op willekeurige momenten weer terug...

Weet bijna zeker dat het niet aan m'n Fritzbox modem-router ligt overigens, iPhone, iPad, Windows laptop en Android phones die er soms aanhangen hebben er geen last van.

[ Voor 11% gewijzigd door driedees op 16-04-2012 16:39 ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:51

PBP

Hier ook het probleem met een iMac uit 2009. Het vreemde is alleen dat hij aangesloten is met een kabel. Zodra ik hem uit sluimer haal heeft hij geen verbinding. Schakel ik WiFi in , dan krijg ik wel verbinding. Schakel ik vervolgens WiFi weer uit en ga over op bedraad, dan doet ook die het weer 8)7.

Iemand anders dit probleem ook? Lees voornamelijk WiFi issues namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:20
Zelfde probleem hier met een iMac uit 2011.

Heb maar een externe 300MBS gepakt en dat werkt beter en sneller, 7mb wireless.
zodra de garantie afgelopen is haal ik de wifi er wel uit en vervang ik em.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik ben zelf geen Mac gebruiker maar misschien geeft het merk/type wifi kaartje meer uitsluitsel?
Als het allemaal dezelfde adapters zijn is het misschien mogelijk deze te vervangen voor een ander wel werkend type?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:51

PBP

Dat lijkt me niet echt een oplossing. Onder Leopard/Snow Leopard nooit problemen gehad, sinds Lion niets dan problemen. Het is gewoon een softwarematig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
indeed lijkt me ook gewoon een software probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook ik denk dat het een softwarematig probleem is. met 10.7.1 had ik de problemen. Toen met 10.7.2 was het weg en nu sinds de 10.7.3 erop staat is het probleem er weer. Maar zoals ik al zei bij mij heeft het installeren van deze update: http://support.apple.com/kb/DL1501 geholpen. De verbinding blijft nu intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Is er zo'n update ook voor de MacBook Air? Heb nl. zelf ook last van dit probleem op de Air. Vreemd genoeg lijkt hij na vervanging van mijn router door een Airport WEL verbinding te maken na sluimerstand, maar de doorvoersnelheid is dan bedroevend laag en de latency hoog. Als ik dan alsnog Wifi aan/uit zet, is het probleem verholpen.

Verder lijkt het ook dat wanneer je na ontwaken uit sluimerstand een paar minuten wacht, de Wifi wel weer op de juiste manier werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:33

zAo

GPLv2 Fanboy

Als er mensen zijn met een Experiabox: zet de firewall op die box uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:00

HaterFrame

Well... Poo came out!

iMac 21.5 late 2009 heb ik dit probleem ook, altijd al geweest zo trouwens.
Heb apple destijds gebeld aangezien de mijn Airport Extreme er nog geen 5 meter vanaf stond.
Ze gaven idd aan om hem eens opnieuw te installeren, de netwerk bestanden weg te gooien en ga zo maar door. Allemaal maar weinig effect gehad :(
Daardoor maar afgestapt van het draadloze verhaal en bedraad aangesloten, 1Gbit FTW :)

Op mn Macbook pro late 2009 werkt het dan wel weer super, geen idee waardoor het komt :/

[ Voor 10% gewijzigd door HaterFrame op 17-04-2012 14:29 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mijn broer heeft een iMac 21" eind 2011 en had er ook last van. Gister heeft hij telefonisch contact met Apple gehad, ze hebben hem een update laten downloaden en nu werkt het zoals het moet.

Zelf heb ik een iMac 27" eind 2011 en heb er geen last van. Toen hij vroeg waarom ik er geen last van had zei ik; zit hem in de meerprijs. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Care to share de update link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Geen idee wat voor link en/of upload. Hij heeft de ballen verstand van computers, zijn vriendin vertelde mij vanmiddag als het al opgelost was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:00

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik vermoed de software-update link ;)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ben ook zeer benieuwd naar de update link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:53
Ik heb hem op mijn iMac geinstalleerd. Is er echter ook zo'n update voor de macbook Air?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou bij mij is na die update het probleem nog niet weg. Wat irritant dit zeg er moet toch een oplossing voor zijn? Zijn er al meerdere die contact hebben gehad met Apple support? Zij moeten genoeg van dit soort meldingen krijgen lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:49:
Nou bij mij is na die update het probleem nog niet weg. Wat irritant dit zeg er moet toch een oplossing voor zijn? Zijn er al meerdere die contact hebben gehad met Apple support? Zij moeten genoeg van dit soort meldingen krijgen lijkt mij?
Ja en dan kwam ik uit op me mac op te sturen.

Dus ik heb gezegt er nog 3maanden garantie op zit dat ik hem erna zelf wel eruit bunker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Probeer deze eens, zelf net geinstalleerd op imac late 2011. http://support.apple.com/...locale=en_US&locale=en_US

Edit: heeft geen nut bij mij.

[ Voor 11% gewijzigd door Deef_K op 21-04-2012 13:53 ]

Pagina: 1