De twijfel heeft bij mij nu definitief toegeslagen. Vandaar graag jullie mening.
De uitgangssituatie
Wat hebben wij in huis - en dan met name in de huiskamer.
Er moet dus vervanging komen.
Daarvoor zijn een aantal opties:
Kunnen vrouw en dochter dan simpel een K3 CD'tje opzetten of is daar hogere informatica voor nodig. Op basis van wat ik zie en lees denk ik dat het moet gaan werken, maar heeft er iemand ervaring met een dergelijke set-up?
Thanks.
De uitgangssituatie
Wat hebben wij in huis - en dan met name in de huiskamer.
- Een ouderwetse beeldbuis-tv van Aristona, vrij klein (56 cm?). Beschikt over een SCART-aansluiting en daarmee houdt het wel zo'n beetje op.
- Een mini-stereo setje. Merk onbekend. Full loaded met cassettedeck.
- Een pc in de kast (Zie ook het "show je pc topic")
- In de kelder staat een computer die als server dienst doet. Wordt nu vooral gebruikt om bestanden te kunnen delen.
Er moet dus vervanging komen.
Daarvoor zijn een aantal opties:
- Een ander mini-stereo-setje. Ben je voor nog geen €100,- klaar.
- Een mediaspeler. De Popcorn Hour C-200 spreekt mij wel aan. Nadeel is wel dat ik dan voor een verbinding naar de TV een adapter nodig heb (pricewatch: ICIDU Audio / Video Scart Adapter In / Out). Verder zal ik nog steeds iets nodig hebben om het geluid te versterken als er alleen geluid gewenst is - en geen beeld.
- Een TV met media-player kwaliteiten. Heb ik me niet in verdiept - omdat het eigenlijk al snel afvalt. Simpelweg omdat ik dan steeds voor alles de tv moet inschakelen. Aan de andere kant: onze huidige beeldbuis is ruim voorbij zijn economische levensduur.
Kunnen vrouw en dochter dan simpel een K3 CD'tje opzetten of is daar hogere informatica voor nodig. Op basis van wat ik zie en lees denk ik dat het moet gaan werken, maar heeft er iemand ervaring met een dergelijke set-up?
Thanks.
www.steamloco.info