Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik zit wel vaker op de site, maar heb nu een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden.
Ik heb een monitor met een dvi-d(dual) uitgang en een videokaart met een dvi-i. Daat gaat dus niet echt samen.
Nu wil ik een nieuwe videokaart kopen maar zie ik dat het aantal videokaarten met een dvi-d erg beperkt is.
Ik zie dat grotendeels van de videokaarten toch dvi-i zijn en ook de nieuwere kaarten dvi-i(met name de AMD HD 7850 waar ik op dit moment mij oog op heb). Moet ik nu maar zoeken naar een beeldscherm met een dvi-i aansluiting, of zijn hier nog oplossingen voor?

Ik zag dat er ook displayport adapters zijn voor displayport naar dvi-d. Kan ik zoiets gebruiken voor een nieuw videokaart naar monitor of zijn deze toch voornamelijk bedoelt voor een 2de en 3de monitor erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 20:07
Laten we beginnen met te vragen wat voor monitor je hebt?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter23
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 19:23
Een mooi tussenstukje er voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
Huh? Dat werkt ook gewoon hoor :P.

Die d in DVI-D Staat trouwens voor digital en niet voor dual. Of bedoel je dat je een dual link?

[ Voor 59% gewijzigd door accountabc op 15-04-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spekkie1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 10:19
Dit zou genoeg informatie moeten zijn:

http://computer.howstuffworks.com/monitor3.htm

maar je had dit waarschijnlijk ook zelf wel kunnen vinden via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:47

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Volgens mij haalt je wat terminologie door elkaar.

DVI-D is digitaal
DVI-I is digitaal + analoog

Je zegt dat je monitor een DVI uitgang heeft. Volgens mij is dit een ingang.

In het kort: met een normale DVI kabel moet alles gewoon werken (tenzij je een DVI naar VGA converter gebruikt en de monitor analoog aansluit). Mocht het niet werken, check dan of de input op je monitor goed staat (meestal is er een switch tussen analoog en digitaal aanwezig, digitaal zou moeten werken).

@accountabc: Inderdaad, typo ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DexterDee op 15-04-2012 19:57 . Reden: typo ]

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
DexterDee schreef op zondag 15 april 2012 @ 19:55:
DVI-D is digitaal
DVI-DI is digitaal + analoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het allemaal al gegoogle. als eerst had ik het met een dual link DVI-D kabel geprobeerd en vervolgens nog eens met een single link DVI-I. ik krijg een grijz/zwart beeld na te google en rond vragen kreeg ik te horen dat de kaart een DVI-I aansluiting(8800gts) heeft en de monitor een DVI-D dual link. Dat het daarom niet zou werken.

heb daarna wat rond zitten kijken naar nieuwe videokaarten en zie dat meeste zijn voorzien met DVI-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:23

Umbrah

The Incredible MapMan

DVI-I = DVI-A + DVI-D, waarbij DVI-A in feite doorgaans gewoon een VGA signaal is en met geen enkele reden ooit over een echt DVI stekkertje gepompt hoeft te worden, want daar hebben we D-Sub voor.

Denk dat je probleem toch echt ergens anders zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op zondag 15 april 2012 @ 20:36:
DVI-I = DVI-A + DVI-D, waarbij DVI-A in feite doorgaans gewoon een VGA signaal is en met geen enkele reden ooit over een echt DVI stekkertje gepompt hoeft te worden, want daar hebben we D-Sub voor.

Denk dat je probleem toch echt ergens anders zit.
Hiermee kom ik dus steeds in de war. Ik had wat rond gevraagd(mycom, wat andere kleinere onbekende ict winkels bij mij in de buurt en internet). Hoe het mij werd verteld klonk het als het 2 aparte los van elkaar staande aansluitingen zijn. Nu zeg jij weer dat DVI-D opgenomen zit in DVI-I. Mij werd steeds verteld om een adapter aan te schaven (dvi-i naar dvi-d die trouwens geen 1 van ze had) of toch een nieuwe videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 10:47
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 07:59:
[...]

Hiermee kom ik dus steeds in de war. Ik had wat rond gevraagd(mycom, wat andere kleinere onbekende ict winkels bij mij in de buurt en internet). Hoe het mij werd verteld klonk het als het 2 aparte los van elkaar staande aansluitingen zijn. Nu zeg jij weer dat DVI-D opgenomen zit in DVI-I. Mij werd steeds verteld om een adapter aan te schaven (dvi-i naar dvi-d die trouwens geen 1 van ze had) of toch een nieuwe videokaart.
Kijk hier maar:
Wikipedia: Digital Visual Interface

Dat ze in de computerzaken wat anders zeggen is omdat ze je wat willen verkopen of geen verstand van zaken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Umbrah schreef op zondag 15 april 2012 @ 20:36:
De reden daarvoor was standaardisatie. Het was de bedoeling dat video-kaarten alleen nog een DVI-I aansluiting zouden krijgen, en monitoren DVI-D of DVI-A naargelang het type monitor. Op die manier zou er maar één type kabel nodig zijn, en zou het altijd werken, Helaas is het door de hogere kosten van DVI tegenover D-sub nooit aangeslagen en lopen we nog steeds met DVI/D-sub adapters te klungelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Zer0 op 16-04-2012 08:27 ]

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

(dvi-i naar dvi-d die trouwens geen 1 van ze had)
Daar heb je dus geen verloopje voor nodig. Als het toch niet werkt, ligt dat aan iets anders.

Zullen die lui in de winkel zich ook niet afvragen waarom er zo weinig verloopjes van DVI-I naar DVI-D zijn? :+

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
[...]

Jij maakt nog steeds dezelfde denkfout ondanks dat het je al is uitgelegd... DVI-D is niet Duallink

DVI-D = Digitaal (kan duallink zijn)
DVI-A = Analoog (kan niet duallink zijn, is eigenlijk rgb/d-sub aansluiting met dvi pinnetjes)
DVI-I = Digitaal + Analoog (kan duallink zijn)

De letter na DVI zegt dus niets over het wel of niet duallink zijn... of het duallink is zit in het aantal pinnen wat gebruikt wordt, op wikipedia kan je hele mooie overzichten vinden van de verschillen en daar staat het heel duidelijk uitgelegd.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fb/DVI_Connector_Types.svg

Waar het om draait is, welke monitor heb je? Dat beslist of je duallink nodig hebt of niet... Maar als jou monitor zoals ik vermoed een DVI-D aansluiting hebt, want daar heb je het over, dan kan je die probleemloos aansluiten op iedere DVI-I aansluiting. Alleen als jij een vrij bijzondere monitor hebt zal je duallink nodig hebben, 95% van de monitoren gebruikt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Monitoren met een 'lage' resolutie hebben geen dual link connector nodig, die kan immers tot 1920*1200 doorsturen. Wil je hogere resoluties (bijv 2560*1600) dan zul je wel een dual link moeten pakken. En dan kom je eigenlijk alleen in de knoop met IGPs. Ik heb mijn monitor met dual link input op vrijwel iedere videokaart prima in de praat gekregen, zolang je maar de dual link connector gebruikt. Op IGPs gaat het vaak niet, omdat die bijna allemaal single link zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Heb je al geprobeerd met een andere monitor, of een andere computer (desktop of laptop) aan de monitor te hangen? je concentreert je nu heel erg op de verbinding, en bent in de war gebracht qua standaarden door (naar mijn mening slecht geinformeerde) computer verkopers. De info zoals o.a. MIcGlou geeft toont aan dat een monitor met dvi-d ingang prima moet werken met een dvi-i uitgang (ik heb ook het nooit niet zien werken, en heb behoorlijk wat monitoren en computers in mijn handen gehad).

Verder zoals de rest zegt: Geef wat meer specificaties (type monitor, videokaart, computer etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.hazro.com/HZ27WC.php ik heb het steeds over een dual link omdat de input op de monitor een duallink is. de kaart die ik erop probeer te gebruiken is een nvidea 8800gts. ik vermoed dan dat de probleem zoals eerder vermeld ergens anders aan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor 2560*1440 heb je inderdaad een duallink nodig. Ik heb een 8500GT liggen die dat kan, dan moet de 8800GTS dat ook prima kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 20:07
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:16:
http://www.hazro.com/HZ27WC.php ik heb het steeds over een dual link omdat de input op de monitor een duallink is. de kaart die ik erop probeer te gebruiken is een nvidea 8800gts. ik vermoed dan dat de probleem zoals eerder vermeld ergens anders aan zit.
Kijk, nu hebben we eindelijk de monitor boven water! (zie mijn eerste post).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:16:
Het is al gezegd... maar HEHE... eindelijk! Dat is al meerdere keren gevraagd en cruciaal in het vraagstuk.

Okay, je hebt dus werkelijk duallink nodig, maar ik hoop ook dat je nu begrijpt dat het verschil tussen DVI-D en DVI-I niet duallink is? Aangezien je in je startpost aangeeft dat je monitor D is en niet samen kan gaan met I... want D & I gaan prima samen, zijn ze voor gemaakt.

Je huidige 8800GTS heeft dus DVI-I, dat is prima... je moet alleen nog vaststellen of dat ook duallink is. Daarvoor zullen we iets meer over je videokaart moeten weten, 8800GTS weten we, maar welk type exact/welke fabrikant? Misschien dat jij net een kaartje te pakken hebt waarvan de fabrikant het niet nodig vond er een DVI-I duallink aansluiting op te plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Nog een aanvulling, let er wel op dat je kabel geschikt moet zijn voor dual-link DVI, lang niet alle kabels zijn dit. De kabel die eventueel bij de monitor geleverd is zou wel geschikt moeten zijn.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Pagina: 1