Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printer problemen op werk

Pagina: 1
Acties:

• Glasya
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11 19:04
Hallo allen,

Op mijn werk hebben we nu enige tijd last van printers die niet willen werken of die niet gekoppeld zijn.
De printers die hier last van hebben zijn voornamelijk drie OKI 380's van die oude dingen met seriële aansluitingen.
Afbeeldingslocatie: http://buyprinters.qwsistatic.com/ais/item_images/thumb/oki380ntc1.JPG

Deze printers worden o.a. gebruikt voor het printen van facturen en bonnen vanuit een zelfgemaakt dos programma. Omdat deze printers in de Active directory zijn opgenomen en dos dit niet direct ondersteund zijn ze ingesteld middels een net use lpt1: \\server\printernaam /p:yes

Dit werkt normaliter prima, maar toch lijkt het alsof ze na een bepaalde tijd (en soms reboot) deze koppeling kwijt zijn. Daarom heb ik een .bat bestandje gemaakt dat de gebruikers kunnen uitvoeren om de koppeling weer te maken, maar de baas is het een beetje zat aan het worden dat dit probleem constant terug keert, met als gevolg dat sommige orders niet kunnen worden geprint.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar het probleem blijft aanhouden en ik raak nu toch een beetje out of idea's.
Heeft iemand suggesties die kunnen helpen de printers weer permanent gekoppeld te houden?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Nieuwe printers kopen?? Sorrie hoor, maar die dingen lijken me toch al lang afgeschreven en rijp voor de schroot...
Ik denk echt dat je niet fatsoenlijk deze printers nog aan het werk krijgt, gewoon omdat de recentere versies van Windows geen dos meer ondersteunen...

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik weet niet over wat voor volumes we het hier hebben, maar ook ik kan me echt niet voorstellen dat er geen vervanging te vinden is voor dat dos-programmatje en bijbehorende oude infrastructuur. Wat maakt die tool zo uniek dat die niet al vijf jaar geleden vervangen is?

Aan de andere kant, zal het wel een klein bedrijf zijn, als ik je zo lees, waar de automatisering vooral geld kost in plaats van oplevert. Maar toch zou ik een partner in de arm slaan die je behoeften begrijpt en een realistisch voorstel tot vervanging kan doen.

Als dat allemaal niet kan, zou ik wat meer specs willen van het netwerk en de werkplekken om mee te kunnen denken ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 15-04-2012 19:19 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Bartjezz schreef op zondag 15 april 2012 @ 19:11:
Nieuwe printers kopen?? Sorrie hoor, maar die dingen lijken me toch al lang afgeschreven en rijp voor de schroot...
Ik denk echt dat je niet fatsoenlijk deze printers nog aan het werk krijgt, gewoon omdat de recentere versies van Windows geen dos meer ondersteunen...
Goed werkende printers weggooien omdat windows iets doet wat je niet verwacht 8)7
En je denkt dat de net use (die nodig is voor het oude dos programma) zich dan anders gaat gedragen? nee!

zoek dan een alternatief voor net use
e.g. http://citrixblogger.org/...citrix-com-and-lpt-ports/
zoek naar ctxcommap -> http://www.ctrl-alt-del.com.au/CAD_TSUtils.htm

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 15-04-2012 19:25 ]

Iperf

• Glasya
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11 19:04
Klopt, dat is ook een beetje het dilemma waar ik mee zit.
Ik werk sinds kort via een uitzendbureau bij het bedrijf, en de server/netwerk instellingen zijn in 2005 door een stagiaire aangelegd, sindsdien is er niets meer aan gedaan.

De pc's draaien voornamelijk windows XP, het netwerk is verbonden via een stuk of 4 hubjes welke allemaal in elkaar zijn door gelinkt, niet echt ideaal te noemen.

We hebben nu wel een nieuwe server klaar staan welke op Server 2008 R2 gaat draaien ipv de huidige welke op 2003 draait, en voor de 3 seriële oki's hebben we een printer server welke het omzet naar usb op de server. Er zijn ook al een 3 tal nieuwe werkstations aangeschaft welke op Windows 7 draaien.

Het mooiste zou zijn om daarnaast al die losse hubjes weg te doen en een fatsoenlijke 50/100 poorts hub te kopen maar zoals sjaak zegt, het is een klein bedrijf met zo'n 10 medewerkers. Dat kan allemaal niet uit ben ik bang.

Hoe ziet het eruit:

1 server waarop 6 netwerk schijven draaien, hierop staan de dos programma's, de documenten etc.
13 werk stations welke op het server domein zitten.
4 OKI printers
4 HP printers

[ Voor 12% gewijzigd door Glasya op 15-04-2012 19:52 ]

Verwijderd

Sjah als budget een probleem is, verklaart dat niet waarom ze jou via een uitzendconstructie in dienst hebben.

Gemiddeld uitzendbureau vraagt 2,7x het bedrag wat jij aan salaris krijgt.

Dus als de baas je via een andere constructie in dienst neemt, bespaart ie in personeelskosten en is er hopelijk wel budget voor een fatsoenlijke IT infrastructuur.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11 09:47
Windows Vista en 7 en ook 8 ondersteunen geen DOS programatuur meer en zeker niet via het netwerk. Mogelijk zou je het wel aan de praat kunnen krijgen, alleen ben ik bang dat je dan alleen maar meer problemen hierbij zou kunnen krijgen.

Order programatuur kan je al vaak kopen via boekhoudkundige software. Paralel aansluitingen op nieuwe gen PC's zijn meer uitzondering dan standaard.

Als je zo blijft draaien kan je de donder opzeggen dat binnen de kortste keren het netwerk in elkaar dondert en je applicaties niet meer betrouwbaar zijn!!

Oplossing is dus zoeken naar nieuwe alternatieven die voor de komende 5 jaar voldoende mee kunnen komen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

in dosbox draaien en serieel aanspreken die printer
[serial]
# serial1: set type of device connected to com port.
# Can be disabled, dummy, modem, nullmodem, directserial.
# Additional parameters must be in the same line in the form of
# parameter:value. Parameter for all types is irq (optional).
# for directserial: realport (required), rxdelay (optional).
# (realport:COM1 realport:ttyS0).
# for modem: listenport (optional).
# for nullmodem: server, rxdelay, txdelay, telnet, usedtr,
# transparent, port, inhsocket (all optional).
# Example: serial1=modem listenport:5000
# Possible values: dummy, disabled, modem, nullmodem, directserial.
# serial2: see serial1
# serial3: see serial1
# serial4: see serial1
Maar kom op het wordt wel weer tijd voor een recenter softwarepakketje.

Iperf

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 20:26:
Sjah als budget een probleem is, verklaart dat niet waarom ze jou via een uitzendconstructie in dienst hebben.

Gemiddeld uitzendbureau vraagt 2,7x het bedrag wat jij aan salaris krijgt.

Dus als de baas je via een andere constructie in dienst neemt, bespaart ie in personeelskosten en is er hopelijk wel budget voor een fatsoenlijke IT infrastructuur.
offtopic:
Een werknemer kost wel wat meer dan zijn salaris, hoor. :F Daarbij is een uitzendkracht flexibel wat contractsduur betreft.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 15-04-2012 21:09 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1