Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoeveel tb word maximaal herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik zit met het volgende.

Ik heb hier een xp machine staan en heb hier een wd 3 tb hdd op aangesloten.

De pc herkend echter maar de schijf als een 1tb schijf.

Heeft iemand een idee.

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 14:34
Alle servicepacks zitten over de XP heen? Maakt ook niet zo heel veel uit, 2TB is de max bij XP.

[ Voor 40% gewijzigd door kemphaas op 15-04-2012 17:23 ]

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens de installatie van xp word de schijf al als 1tb herkend ipv 3tb.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Welk moederbord? En al nieuwste BIOS?

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord : asus K9vgmv

Ja de laatste bios versie is aanwezig

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:30
3GB wilt zeggen dat de schijf een andere partitietabel nodig heeft.
Deze GPT kent XP niet, dus zit je sloot volgens mij.

Formatteren als 2GB + 1GB?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er inmiddels uit.

HEb de hdd dmv een exterme module aangesloten op mijn win7 machine en wat schets mijn verbazing ook deze geeft maar 745 gb aan.

Ik heb dus gewoon een 750 gb hdd gekregen waar ze een sticker van een 3000gb op hebben geplakt.

Deze gaat dus retour afzender

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Dat is lekker dan en je weet zeker dat je daar de hele schijf ziet en niet alleen de partitie die aangemaakt is?
Kijk anders eens met een disk programma wellicht dat die je meer kan vertellen...

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Verwijderd

Topicstarter
Normaal gesproken krijg je in dit soort gevallen een 750 gb hdd en een niet geïnitialiseerd stuk dat een zwarte kleur heeft. dit zou dan 2250 moeten zijn.

Echter geeft hij helemaal niets aan verder dus ik heb zo lijkt het een 750 gb hdd

• Kavaa
Klopt maar dat hoeft niet als de indeling van de schijf naar de knoppen is dan ziet windows (standaard) daar vrij weinig van dan zou je het eens kunnen proberen met Acronis Disk Director of Partition Magic enz.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:30
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:22:
Ik ben er inmiddels uit.

HEb de hdd dmv een exterme module aangesloten op mijn win7 machine en wat schets mijn verbazing ook deze geeft maar 745 gb aan.

Ik heb dus gewoon een 750 gb hdd gekregen waar ze een sticker van een 3000gb op hebben geplakt.

Deze gaat dus retour afzender
Voordat je gaat klagen kan je best eerst 100% zeker van je stuk zijn :)

Kijk even op je Win7-bak in de Disk Management. Als het echt een schijf is van 750GB kan je dat daar zien.
Maar ik gok dat het gewoon een schijf is die slecht geformateerd is...

• Kavaa
Dat denk ik dus ook dus kijk even met een schijfprogramma die kunnen meer dan windows zelf.

• bekertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 20:40
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:22:

Euhm... Kan het ook niet aan die externe module liggen, dat je maar 750 Gb ziet? Want onder XP zie je 1000 Gb zeg je. Dus als het een 750 Gb harddisk is, kan je nooit 1000 Gb zien onder XP. Toch?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:09
djkavaa schreef op zondag 15 april 2012 @ 22:55:
Dat denk ik dus ook dus kijk even met een schijfprogramma die kunnen meer dan windows zelf.
de disc management van win7 is best uitgebreid. En je loopt niet het risico dat je allerlei bloatware binnenhaalt.
Aangezien hij alleen moet kijken hoe de partities zijn ingedeeld en of er ongebruikte ruimte is.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1