[Win7] BSOD telkens andere STOP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electrom
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 19:41

electrom

Sapiens ars vivendi

Topicstarter
Hey iedereen,

Op m'n Toshiba Satellite C660 pricewatch: Toshiba Satellite C660-2RC die op Windows 7 draait (2maanden oud) verschijnt er sinds vandaag vaak een blue screen op mijn scherm. Vervolgens start hij opnieuw op. Wel, ik had op Google gevonden dat je opnieuw opstarten moet uitschakelen. Toen ik dat gedaan had kon ik de technische problemen lezen. De eerste keer kwam er STOP: 0x00000050 op mijn scherm. De keer daarna STOP: 0x0000007E. Iedere keer anders dus. Na die eerste keer had ik het al eens opgezocht en toen kwam ik bij het probleem dat het een Haxdoor-virus was. De keer daarna met een ander probleem dus kwam ik opnieuw op de site van microsoft terecht en blijkbaar was dit een probleem bij Windows XP terwijl ik Windows 7 heb. Ook al snel gescand met Microsoft Security Essentials. Niets gevonden. Als ik volledig wil scannen komt ie niet eens tot het einde want dan is de laptop al opnieuw aan het opstarten. Het komt er dus op neer dat het telkens een ander probleem is. Om meer tijd te krijgen startte ik hem op in veilige modus maar als gevolg daarvan kreeg alles een witte lay-out, werden alle snelkoppelingen geblokkeerd, werkte internet niet meer en leek alles een beetje als Windows 97 :?. Kan iemand mij helpen a.u.b???
Alvast bedankt,
electrom

HTC One X+ - Toshiba Satellite C660 - Qware Pro 3 7" - Ipod Touch v4 | Website | Specs | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 10:55
Ik denk dood werkgeheugen heb je al MEMtest in dos proberen te draaien?

Gewoon een usbstick bootable maken erop kopieren en even als primary boot zetten.

Anders ook even kijken of je SMART van je hardeschijf goed is.

en anders gewoon op garantie sturen.

opstarten in linux is misschien ook een idee

[ Voor 8% gewijzigd door boombes op 15-04-2012 16:54 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electrom

electrom

Sapiens ars vivendi

Topicstarter
Garantie is miss te drastisch maar alles wat je gezegd hebt zal ik eens proberen. Voorlopig blijft hij heel lang aanstaan.

EDIT: Toen ik de memtest aan het draaien was blokkeerde m'n laptop ik kan niets meer doen zelfs niet uitzetten met de fysieke knop gaat niet!!!

[ Voor 37% gewijzigd door electrom op 15-04-2012 19:22 . Reden: vervolg... ]

HTC One X+ - Toshiba Satellite C660 - Qware Pro 3 7" - Ipod Touch v4 | Website | Specs | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 10:55
accu eruit en stekker uit het stopcontact daarna in dos nog een keer memtest proberen

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electrom

electrom

Sapiens ars vivendi

Topicstarter
boombes schreef op zondag 15 april 2012 @ 19:30:
accu eruit en stekker uit het stopcontact daarna in dos nog een keer memtest proberen
Had dit net gedaan en las dan dat bericht van jou ;) . Wel geen memtest gedaan daarna. Voorlopig is het zeer draaglijk maar wel vervelend hij verandert lay-out ook in normale modus, vertraagt internet enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zet even je OS in de topictitel, in Windows Clients zowel logisch als verplicht :Y)

Ik neem aan dat je memtest niet in DOS draait maar gewoon als bootable CD/USB. Als je ook hangers hebt buiten Windows om, dan is een hardwarefout wel heel erg te verwachten.
Zeer draaglijk
Het ding is gloednieuw, daar is garantie voor uitgevonden. (Mits je er zelfs niets raars mee hebt gedaan, zoals laten vallen of overclocken).

offtopic:
Je topicstart zou beter leesbaar zijn als je een extra entertje plaatst om een alinea te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 17-04-2012 20:13 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1