SSD (intel postville) wordt niet meer herkend / doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-08 19:52
Wie kan mij helpen met het volgende probleem:

Sinds twee dagen start mijn pc niet meer goed op. Ik krijg de melding dat het bestand \windows\system32\winload.exe mist of corrupt is. Ik ben toen bij het booten eens naar de gedetecteerde schijven gaan kijken, en het viel me op dat mijn SSD bootschijf (intel postville X25-m 80GB) volgens mij niet meer goed wordt herkend. Mijn pc herkent namelijk wel mijn twee samsung spinpoint HDD's, maar geeft voor de SSD alleen aan "Intel Bootloader 2B1B0041". Nou kan ik het me niet meer precies herinneren omdat de SSD alweer een heel tijdje meegaat, maar volgens mij gaf hij voorheen de specifieke harde schijf aan (zoiets als "intel ssd" etc).

Ik heb de SSD al geprobeerd op andere sata poorten aan te sluiten, maar dat leverde niets op (wederom: intel bootloader 2B1B0041. Ik heb nog op google gezocht naar wat deze bootloader precies inhoudt, maar de zoekterm geeft 0 resultaten.

Vervolgens heb ik de ssd uit mijn pc gehaald en in een andere gestopt, maar ook daar werd de schijf niet herkend, maar kreeg ik slechts een vermelding van de bootloader. Ook toen ik de windows-rescue disc erin deed, zag ik dat ik windows alleen opnieuw kon installeren op de samsung spinpointschijven: de SSD stond niet op de lijst.

Tot slot: 3 dagen geleden kreeg ik gewoon aan het werk was op de pc ineens een crash en blauw scherm. Dat had ik al lange tijd niet meer meegemaakt. Toen heb opnieuw opgestart, en dat ging gewoon goed. De volgende dag werkte de boel niet meer. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden, want ik begin wat moedeloos te worden. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit lees krijg ik een deja vouz ,Mijn corssair 120GB SSD is er ook mee gestopt ,bios zag hem niet op geen enkele sata ingang.
Ik denk dat je ssd kapot is ,probeer te achterhalen of er nog garantie op zit.Ik heb het geluk dat het binnen de garantie valt (1jaar en 2mnd)(kun je voorstellen dat men zei ,dat een ssd niet kapot kan gaan!!).
succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw_
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-08 19:52
Thanks voor je reactie. Er zat nog garantie op (2,5 jaar verstreken van de 3 jaar garantie die Intel geeft), en inmiddels heb ik ook een nieuwe ontvangen. Enig nadeel is dat ik een beperkte hoeveelheid data kwijt ben. Want hoewel ik alle belangrijke data op andere schijven heb staan en gebackupped heb, had ik met name ook verschillende kleine bestanden op mijn bureaublad staan die ik nu helaas kwijt ben. Vanaf nu dus maar besloten om ook regelmatig mijn bureaublad te laten backuppen.