Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC wordt gezien als mobiel

Pagina: 1
Acties:
  • 461 views

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04:49
Als ik kijk bij adjust device settings staat er dat ik een een HTC HD7 gebruik terwijl ik achter mijn PC zit. En ik kreeg dus de mobiele versie van de website voorgeschoteld. Ik heb het zelf al even aangepast maar hoe kan dit?

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 17:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat kunnen de devvers je wel vertellen. Ik gok dat het ligt aan jouw user agent string, die je vind op http://tweakers.net/devicedetect

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Is dit je user-agent ?
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/5.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; .NET4.0C; BOIE9;NLNL)
Die is op z'n minst wat vreemd; het lijkt er op dat je in een bepaalde compatibiliteits-modus staat want Trident/5 is de renderengine van IE9

Intentionally left blank

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:14
Idem hier.
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/5.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; .NET CLR 1.1.4322; InfoPath.3; .NET4.0C; .NET4.0E; AskTbFXTV5/5.9.1.14019; Maxthon 2.0)
Wordt eveneens herkend als HTC HD7. Hoe jullie daarbij komen is me een raadsel, een simpele check op schermresolutie zou al een hint moeten zijn dat ik niet op 480*800px surf ;)

En nee, geen compatibiliteits-modus, dit is Maxthon, een IE schil gebaseerd op.. *tromgeroffel*, MSIE 7.0.

Wat ook een hint zou kunnen zijn :+

[ Voor 14% gewijzigd door FragFrog op 16-04-2012 18:39 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

FragFrog schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:38:
Idem hier.
[...]
Wordt eveneens herkend als HTC HD7. Hoe jullie daarbij komen is me een raadsel, een simpele check op schermresolutie zou al een hint moeten zijn dat ik niet op 480*800px surf ;)
Wij gebruiken WURFL om via de user-agent string te achterhalen welk device/browser er gebruikt wordt. Actuele informatie over gebruikte schermresoluties is serverside niet beschikbaar, Toevallig lijkt de user-agent string van een HD7 met mobile IE op die van IE7 (in ieder geval het eerste deel matched), maar waarom WURFL hier niet de voorkeur geeft aan desktop IE7 kan ik niet direct zeggen zonder diep in de werking van WURFL te duiken. Binnenkort upgraden we dit pakket overigens waarmee de matching misschien ook verbeterd.
En nee, geen compatibiliteits-modus, dit is Maxthon, een IE schil gebaseerd op.. *tromgeroffel*, MSIE 7.0.

Wat ook een hint zou kunnen zijn :+
Wordt dat serieus nog gebruikt? :X

Intentionally left blank

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

crisp schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:16:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/a1panels/22739d5716a748d99fcbfc17193589988cb1873c9b026b0a15966ed45f0e1fc9.png

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• FragFrog
  • Laatst online: 16:14
crisp schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:16:
Ik werk oa als webdeveloper. Het helpt als je dan een browser hebt die en goed en fijn werkt (waar Maxthon voor zorgt), en de minimumeis simuleert van waar je bezoekers aan voldoen.

Jeweetwel, precies om dit soort stomiteiten te voorkomen ;)

En zeg nou zelf, schermresolutie als extra controle bij een volgende pageview is ook niet zo lastig, dat kun je zelfs met een simpele redirect doen. Als je toch per se op zoiets onbetrouwbaars als user-agent wilt gaan filteren zijn er meerdere vrij harde clues - zoals de 'Windows NT 6.1' in Robolokotobo's en mijn user-agent string - om dat goed te doen. Ik blijf het slordig vinden :P

[ Voor 3% gewijzigd door FragFrog op 16-04-2012 22:45 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Mja, IE7 valt eigenlijk al niet meer onder onze minimumeis ;)

Anyway, ik heb even een patch gemaakt waarmee WURFL beter Windows Phone OS toestellen kan onderscheiden van desktop browsers; dat lost dit probleem iig op. Ik vermoed dat de nieuwe versie van WURFL dit al standaard doet, en anders kan ik dat mooi als feedback geven :)

Ik zal kijken of ik dit morgen kan doorvoeren in productie :)

Intentionally left blank

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:28
Ik heb het ook met mijn Safari:

String:
code:
1
Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10_6_8; en-us) AppleWebKit/533.21.1 (KHTML, like Gecko) Version/5.0.5 Safari/533.21.1

resultaat:
code:
1
htc_sensationxe_z715e_ver1_subuamac

Was bijzonder verbaasd dat mijn sidebar ineens weg was :P

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

FragFrog schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:44:
[...]

En zeg nou zelf, schermresolutie als extra controle bij een volgende pageview is ook niet zo lastig, dat kun je zelfs met een simpele redirect doen. Als je toch per se op zoiets onbetrouwbaars als user-agent wilt gaan filteren zijn er meerdere vrij harde clues - zoals de 'Windows NT 6.1' in Robolokotobo's en mijn user-agent string - om dat goed te doen. Ik blijf het slordig vinden :P
Om hier even op terug te komen: een Zune HD7 met IE in 'desktop mode' heeft ook 'Windows NT 6.1' in de user-agent string staan (maar gelukkig ook andere pointers waarmee ik 'm beter kon uitsluiten als generieke IE-desktop UA).

Intentionally left blank

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

messi schreef op maandag 16 april 2012 @ 23:32:
Ik heb het ook met mijn Safari:

String:
code:
1
Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10_6_8; en-us) AppleWebKit/533.21.1 (KHTML, like Gecko) Version/5.0.5 Safari/533.21.1

resultaat:
code:
1
htc_sensationxe_z715e_ver1_subuamac

Was bijzonder verbaasd dat mijn sidebar ineens weg was :P
Ook een fix voor gemaakt; komt dus mee met de eerstvolgende update :)

Intentionally left blank

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

En ondertussen geupdated :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.