Hey allen, mijn spec staat onderaan.
Ik gebruik dus de Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
revisie 1.3 met bios F11 samen met Corsair Vengeance geheugen CMZ16GX3M4X1866C9R (4*4gb)
Probleem doet zich in Battlefield 3 voor. Als ik daar game terwijl mijn PC op standaard instellingen draait dan heb ik geen problemen. Maar dan draait mijn geheugen slechts op 1333Mhz 9 - 9 - 9 -24
Als ik in mijn bios kies voor Profile 1, wat toelaat op 1866Mhz (wat de standaard klok is voor het geheugen)te draaien met de aangeraden 9-10-9-27 timings dan krijg ik na 1-15 minuten de foutboodschap: appcrash... bf3 stopped working.
Ga ik terug naar de 1333Mhz, dan is er geen vuiltje aan de lucht...
Dat is toch niet normaal dat dat geheugen op zijn standaard snelheid faalt !?!
Wat zijn mijn opties nu?
Kan ik dat geheugen RMA doen onder die reden?
Ik gebruik dus de Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
revisie 1.3 met bios F11 samen met Corsair Vengeance geheugen CMZ16GX3M4X1866C9R (4*4gb)
Probleem doet zich in Battlefield 3 voor. Als ik daar game terwijl mijn PC op standaard instellingen draait dan heb ik geen problemen. Maar dan draait mijn geheugen slechts op 1333Mhz 9 - 9 - 9 -24
Als ik in mijn bios kies voor Profile 1, wat toelaat op 1866Mhz (wat de standaard klok is voor het geheugen)te draaien met de aangeraden 9-10-9-27 timings dan krijg ik na 1-15 minuten de foutboodschap: appcrash... bf3 stopped working.
Ga ik terug naar de 1333Mhz, dan is er geen vuiltje aan de lucht...
Dat is toch niet normaal dat dat geheugen op zijn standaard snelheid faalt !?!
Wat zijn mijn opties nu?
Kan ik dat geheugen RMA doen onder die reden?