Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[iOS] Video verspringt

Pagina: 1
Acties:

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:40

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Het is me opgevallen dat embedded video op tweakers op de iPad niet helemaal optimaal werkt (iOS 5+). Zodra je een filmpje start schuift het een paar pixels naar rechts, waardoor het "fullscreen" icoontje buiten het video venster valt en er aan de linkerkant een zwarte balk verschijnt.

Normaal zou je dit kunnen omzeilen door een pinch to zoom gesture, maar die werkt niet altijd nauwkeurig op de video, waardoor je de hele pagina zoomt ipv alleen de video. Uitzoomen is dan weer lastig, want die werkt dan weer niet binnen het video venster.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Waar heb je dit? Vziw gebruikt iOS standaard de ingebouwen videospeler voor het afspelen van media

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Bij alle video's, zowel op de videopagina als embedded in de artikelen. Heb het ook alleen nog maar hier op Tweakers gezien, andere site heb ik het nog nooit gemerkt. Het is moeilijk in te schatten op een iPad, maar ik schat zo'n 15 a 20 pixels. Zal eens proberen een screenshot te maken.

edit
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/24mdu9u.png
Voor het starten van de video

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/9zv4w.png
Na het starten van de video

[ Voor 23% gewijzigd door Ethirty op 15-04-2012 17:13 ]

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Misha
Erg vreemd. Zodra ik maandag weer op HQ ben zal ik er eens een iPad bij pakken. Ik heb hier alleen een iPhone

• Misha
Ik kan het reproduceren hier op de iPad. Hij pakt zo te zien netjes de HTML5 versie, maar speelt hem verkeerd af. Als je op een video-kwaliteit onder de video klikt, speelt hij wel gewoon netjes af overigens in de correcte speler...

• Misha
Net nog even mee zitten spelen: als je pinch-to-zoom doet, dan wordt ie ook full screen afgespeeld :) niet de mooiste oplossing, maar zo kun je alsnog full screen genieten :)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Dat schreef ik ook al, dat is wat ik nu gebruik. Maar die functie werkt niet altijd lekker. Soms zoomt de pagina ipv de video. Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de aanraking op het scherm (ergo dat ligt misschien aan mij).

#team_UTC+1

Pagina: 1