Toon posts:

bootable backup vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Omdat mijn laptop nu weer mooi geherinstalleerd (windows vista home premium) is en ik geen windows vista cd heb, wil ik graag een complete backup maken van de harde schijf die ik op een externe harde schijf plaats. Deze backup zou ik graag bootable willen maken zodat als ik mijn harde schijf formatteer ik de externe harde schijf kan gebruiken voor een herinstallatie.
Hoe zou ik dit het beste kunnen doen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Symantec (Norton) Ghost of Acronis TrueImage, die doen alles wat je wilt. Niet gratis, maar voor kwaliteit is het 't zeker waard.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-01 11:35

Bolletje

Moderator Harde Waren
Het is wel een erg summiere openingpost. Via een simpele query bij google had je al het een en ander gevonden.

Dit hoort trouwens niet in CSL thuis. > OM

Verwijderd

Topicstarter
En een kwalitatief gratis programma? Of heb ik dan kans dat mijn backup straks niet werkt?

Heb op google gezocht, wat dingen gevonden maar ben meer op zoek naar ervaringen van andere mensen dat ik sowieso een goede backup krijg.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2012 13:46 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 13:44:
En een kwalitatief gratis programma? Of heb ik dan kans dat mijn backup straks niet werkt?

Heb op google gezocht, wat dingen gevonden maar ben meer op zoek naar ervaringen van andere mensen dat ik sowieso een goede backup krijg.
En wat heb je dan gevonden? Want nu is niet te merken dat je echt zelf aan de slag bent gegaan. Met "freeware ghost image" kom je een heel end.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
xxclone of macrium reflect, maar ik heb geen idee of zij doen wat ik wil. Ik zal die zoekterm eens gebruiken bedankt

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk eens naar DriveImage XML, die heeft een gratis editie: http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-01 20:39
Paragon Backup & Recovery 2012 Free

http://www.paragon-software.com/home/br-free/

Werkt, heeft alle belangrijke functies en het is gratis.
Je moet je wel registreren op de site, maar dat is ook gratis...

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:56:
Kijk eens naar DriveImage XML, die heeft een gratis editie: http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm
daar zat ik ook naar te kijken.. Maar dan lees ik soms dat het alleen voor xp en windows server is en dat het vanuit een geformatteerde pc niet bereikbaar is, dan heb je weer iets van bartPE nodig.. Lastig allemaal
Pagina: 1