Toon posts:

Derde partij die mail afhandeld en DNS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt.
Ik wil naast mijn website (test.nl) gebruik maken van een externe partij die de mail verzorgt (mail.nl). In de DNS records van mijn webhost, heb ik dus twee mx records gemaakt die verwijzen naar de mailservers van de derde partij. Toch kan ik geen mail verzenden naar ik@test.nl, want ik krijg instant de volgende error terug: 554 554 5.7.1: Relay access denied (state 14). De mailadressen zijn aangemaakt bij de derde partij, dus daar kan het niet aan liggen. Ik vermoed dat het iets met de DNS instellingen te maken heeft. Misschien met het TXT record?

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-02 17:00
De externe partij heeft test.nl nog niet toegevoegd aan zijn/haar toegestane domeinen in de mail server. Ik zou even contact met ze opnemen hierover zodat dit opgelost kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Xudonax schreef op zondag 15 april 2012 @ 10:57:
De externe partij heeft test.nl nog niet toegevoegd aan zijn/haar toegestane domeinen in de mail server. Ik zou even contact met ze opnemen hierover zodat dit opgelost kan worden.
Dit zou het misschien kunnen zijn, want de test.nl is verhuisd en sindsdien werkt het niet meer. Dus mail.nl kan het ipadres hebben opgenomen i.p.v. het domein. Het ipadres is in dit geval veranderd.
Toch twijfel ik ook over het TXT record. Dat ziet er nu zo uit:
v=spf1 a mx ip4:[ipadres server] mx:mail1.mail.nl mx:mail2.mail.nl ?all. Uiteraard hebben de MX records de hoogste prioriteit.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-02 17:00
Sowieso word via de "a mx" het A en alle MX adressen van je domein zonder meer goedgekeurd. Maar de melding is "relay access denied" wat betekent dat het domein niet geaccepteerd word door de ontvangende partij.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 19:43

Pogostokje

* twiet *

Het TXT record heeft niks te maken met de relay van je mail.
Relay is het doorsturen van mail naar een ander systeem. In dit geval wil dat systeem dat niet. Je zult dus even moeten kijken waarom de server waar jij de mail aan verstuurt denkt dat hij de mail moet doorsturen (en dat dan niet wil).

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik ga bij de derde partij informeren wat er fout gaat, aangezien de instellingen aan mijn kant volgens mij goed staan.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-02 16:31
Die TXT records hebben er niets mee te maken.

Wat het probleem is:
Jij stelt die MX records zo in, dat mail voor ...@test.nl aankomt bij de machine van mail.nl. Echter heeft niemand die machine verteld dat 'ie mail voor ...@test.nl moet aannemen en opslaan.
Het arme ding van mail.nl krijgt dus mail voor een andere partij, ...@test.nl, weet niet wat hij er mee aanmoet dus stuurt 'ie die relay access denied melding terug.
Ofwel, wat hiervoor ook gezegd is: de beheerder van mail.nl moet hier wat voor jouw doen.

Die TXT records is juist de andere kant op: je specificeert daarin welke machines er namens ...@test.nl mail de wijde wereld in mogen versturen. Een ontvanger ziet dus de afzender, ...@test.nl, zoekt de TXT records van test.nl op, en controleert vervolgens of de machine waar het mailtje vandaan komt overeen komt met wat in de TXT records staat. Niet? Dan zal het spam zijn.

• col-dejong
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-12-2025
(jarig!)
Waarmee verzend jij je emails / staat je SMTP adres goed ingesteld, van je provider? Of verstuur je van een domein (via webmail) naar een ander domein?

Eventjes simpel beginnen :)
Pagina: 1