CH3HNAS niet meer benaderbaar in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
We hebben hier in huis al geruime tijd een CH3HNAS. Tot kort geleden werkte deze altijd naar behoren, maar sinds enkele dagen is de NAS niet meer benaderbaar via het netwerk.

In de Windows Verkenner staat de CH3HNAS wel onder netwerk, maar deze benaderen geeft de melding: "Geen toegang". Probleem vaststellen zegt vervolgens dat CH3HNAS binnen het netwerk niet gevonden kan worden.

Het vreemde is dat ik wel gewoon in het admin console kan komen. Hier staat dat de twee harddisks in het apparaat goed werken en verder zijn er ook geen andere vreemde dingen te vinden. Het lijkt me bovendien geen harddisk probleem, omdat de NAS zelf anders wel bereikbaar had geweest.

De CH3HNAS is voorzien van de laatste firmware update. Pingen van het apparaat geeft gewoon snel antwoord terug.

Iemand een idee waarom ik toch plotseling niet meer op de NAS kan komen? Hij is aangesloten met een LAN kabel, de overige PC's maken gebruik van draadloos netwerk.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-01 14:31
Klinkt alsof de SMB server in dat ding niet (meer) draait. Kun je het apparaat ook via FTP oid bereiken?
Probeer anders eens om Windows bestandsdeling uit te schakelen en opnieuw in te schakelen?

Also, heeft het apparaat geen log wat je kunt inzien via de admin console?

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
Bedankt voor de tips. Ik heb filesharing uit- en ingeschakeld en vervolgens gereboot. Dit hielp in eerste instantie niet. Ook via FTP was de NAS niet bereikbaar, maar dat kwam omdat hij de service na het inschakelen direct weer uitschakelde.

Uiteindelijk is het wel gelukt om de CH3HNAS weer werkend te krijgen. Helaas weet ik niet precies waardoor dit nu uiteindelijk is gekomen...

Wat me wel opvalt is dat de NAS verschrikkelijk traag is sinds dit probleem. Het openen van een simpel JPG-bestand duurt soms een halve minuut. Ik ga me denk ik maar eens oriënteren op een NAS die wat sneller is. Of zou het toch de harddisk zijn die problemen geeft?

[ Voor 4% gewijzigd door .GoO op 16-04-2012 09:51 ]