Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Je eigen computer bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Op dit moment ben ik van plan om mijn eigen computer te bouwen, alleen weet ik niet wat ik welke onderdelen ik moet kopen. Ik bedoel niet specifieke onderdelen, maar wat er allemaal in een goede werkende computer hoort. Dus ik ben bezig met een lijstje met alle onderdelen ik moet kopen. Zo ver heb ik:

- Moederbord
- Grafische kaart
- Computervoeding
- Geluidskaart
- Ram
- Processor
- Harde schijf
- Case

Als iemand iets nog weet zou ik dat erg waarderen!

Met vriendelijke groetjes,

- Hypermagex

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee daarmee ben je er wel zo'n beetje. Mischien zijn een muis, toetsenbord en monitor nog handig :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Tvermeulen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:45
Geluidskaart is niet nodig, een DVD drive kan wel handig zijn.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Sja check dit eens
Best Buy Guide overzichtstopic

Welom op Got

Iperf

Verwijderd

Wellicht is het verstandig om je eerste computer samen met iemand te bouwen die het al vaker gedaan heeft. Het zou zonde zijn als een klein foutje je nieuwe hardware verpest.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 21:05:
Wellicht is het verstandig om je eerste computer samen met iemand te bouwen die het al vaker gedaan heeft. Het zou zonde zijn als een klein foutje je nieuwe hardware verpest.
Ben het ook van plan om met mijn vader te doen, die heeft er meer verstand van.

Verwijderd

Maar die wist ook niet welke onderdelen je nodig hebt? :9

Verwijderd

Topicstarter
Niet eens gevraagd lol :p

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Geluidskaart zit in de meeste gevallen al geintegreerd op het moederbord. Vermits je hier niet al te veel eisen aan stelt is de onboard geluidschip afdoende en hoef je niet te investeren in een pci-(e) variant.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Het is misschien wel even handig om te zeggen of je ook een budget hebt.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:28

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Over het algemeen kan de gemiddelde vader wel een pc in elkaar zetten (al heeft deze geen flauw benul van wat er in elkaar wordt gezet 8)7 ). Daarom is het ook verstandig om via een site als tweakers om hulp te vragen bij het samenstellen van de onderdelen voor je nieuwe pc.

Wil je bijvoorbeeld een gamepc bouwen, dan ga je naar dit topic: [BBG aanschaf] Gamesysteem en lees je eerst goed het allereerste bericht door en post je daarna een correcte vraag (je merkt vanzelf wat je moet vermelden in je vraag).

Grillmeister

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:14

Bolletje

Moderator Harde Waren
Leuk en aardig, maar dit is simpel via wat Google-werk en topics na gaan te achterhalen. Niet echt iets waar een speciaal topic voor nodig.

Op slot! :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.