Toon posts:

Geen 3D-signaal vanaf receiver naar TV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er niets meer van |:(

Ik heb de volgende apparaten:
een Receiver Denon
een 3d beamer deze is met een HQ HDMI kabel van 7,5 meter aangesloten naar mijn receiver
een Blu ray 3d speler (samsung) aangesloten met een 1 meter kabel naar mijn receiver.
een Philips hd tuner (met harde schijf) ook met een 1 meter hdmi kabel naar mijn receiver.
een Eminent media player (7080) ook deze aangesloten met een 1 meter kabel naar mijn receiver.
een Samsung plasma 3d full HD aangesloten met een 15 meter HQ kabel.

Alle kabels zijn van het type 1.4.
Alles werkt behalve het signaal van blu ray naar plasma tv :X
Dus van blu ray naar beamer werkt, van tuner en media player naar plasma werkt.

Ik had eerst een zeer goedkope kabel van 15 meter 1.4 gekocht deze werkte niet en mij is geadviseerd om een betere kabel te kopen (HQ prof high speed with ethernet cable) en werkt dus ook niet. :S

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Probeer eens een kortere kabel voor tussen de Blu-rayspeler en de TV. Zo te zien gaat het dus fout met 3D-signalen aangezien de tuner en Eminent (beide 2D) wel gewoon goed werken. Een lengte van 15 meter is en blijft veel, ook voor HDMI en zeker met 3D waarbij je nog meer bandbreedte nodig hebt. Voor langere lengtes is een HDMI naar CAT (en terug) adapter veelal toch een betere keuze.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dan werkt het wel, maar het vreemde is dat ik wel signaal heb via de tuner en mediaplayer met de
15 meter kabel.

groetjes,
Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Tuner en Eminent is 2D en heeft dus veel minder bandbreedte nodig dan een 3D-signaal. Of werkt het ook niet als je een 2D-film afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
o ja,
en hij heeft ook geen signaal gewoon op 720P, 1080I of 1080P zonder 3d.

en hoe werkt/ moet het aangeslotenworden/ watvoor kabel om hdmi naar CAT aan te sluiten?
dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gaan zoeken op internet naar een extender (HDMI-Ethernet-HDMI) maar zijn deze ook met een 3d ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Als het ook niet met 2D en op lagere resoluties werkt zal het niet aan de bandbreedte van de kabel liggen. En dan zal zo'n HDMI to ethernet ook niet de oplossing zijn. Ik dacht dat je alleen geen 3D-beeld kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik de blu ray speler bij de tv zet en een 1 meter kabel high speed direct op de tv aansluit doet hij het wel ook 1080P 3d.
Is het dan nog steeds geen optie om het via een extender aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:52
Werkt het met een korte kabel ook als je de receiver in de keten opneemt? (ik snap dat dat lastig testen is...) Dat lijkt me de enige manier om uit te vinden of het aan de kabel ligt...

Welke Denon receiver heb je eigenlijk? Is het er een met twee HDMI uitgangen? Of hoe heb je anders je TV en projector beide aangesloten?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe de kabel van de tv en beamer gewisseld,deze week wil ik een splitter gaan halen.
Ik heb het geprobeerd met de 15 meter kabel rechtstreeks uit de bluray naar de tv en de beamer maar
beide geen signaal (dus tocht de kabel niet goed?)
Als ik de blu ray bij de tv zet en deze met een 1 meter kabel aansluit werkt het wel (1080P en 3d).
Is het een optie om het aan te sluiten met een extender (bv. 1 meter hdmi- 12 meter cat 5 of 6 en dan weer
1 meter hdmi)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist e.e.a. weer geprobeerd en met de 15 meter kabel werkt hij wel in de allerlaagste resolutie van 576x480P ingesteld op de blu ray speler.
Heeft iemand ervaring met het aansluiten via een extender en kan deze dan ook 3d aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:52
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:36:
Tot nu toe de kabel van de tv en beamer gewisseld,deze week wil ik een splitter gaan halen.
Ik heb het geprobeerd met de 15 meter kabel rechtstreeks uit de bluray naar de tv en de beamer maar
beide geen signaal (dus tocht de kabel niet goed?)
Als exact dezelfde opstelling met een korte kabel wel probleemloos werkt dan zou je inderdaad zeggen dat de kabel slecht is. Ik heb een zelfde (van HQ, ook 15m) kabel bij mijn vader ook al eens afgedankt omdat die problemen gaf met hogere resoluties.
Als ik de blu ray bij de tv zet en deze met een 1 meter kabel aansluit werkt het wel (1080P en 3d).
Is het een optie om het aan te sluiten met een extender (bv. 1 meter hdmi- 12 meter cat 5 of 6 en dan weer
1 meter hdmi)?
Dat moet kunnen ja, maar lang niet al die apparaatjes kunnen 3D aan. Ik zou er even goed op letten of ze dat specifiek vermelden. Het bestaat iig wel, bijvoorbeeld http://www.aten.com/products/productItem.php?model_no=VE810. Maar ik heb er zelf verder geen ervaring mee.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yessssssssss!!!
Gisteren een extender gehaald merk Aten V800 + 2x Cat6 kabel 15 meter gehaald en het werkt
ook 1080P + 3d.

Tot zover bedankt allemaal.

Groetjes,
Ron
Pagina: 1