Ik ben bezig met een site waar het ook mogelijk is om een pagina te updaten. Nu wortd er voor elke update het volgende gedaan:
Revisie wordt opgeslagen als een nieuwe record in de revisions tabel:
Vervolgens pak ik de id en doe het volgende:
Nu heb ik echter het probleem dat ik graag de revisies voor een pagina op wil vragen, maar ik wil graag de id van de pagina dus bij de revisies erin hebben. Je kan natuurlijk een aantal queries in elkaar vlechten, maar is hier niet een simpele oplossing voor? Ik heb al eens gezocht op google, maar kan het niet goed vinden. Ik hoef geen hele stukken code, maar een klein opzetje zal ik wel mee uit de voeten kunnen
Revisie wordt opgeslagen als een nieuwe record in de revisions tabel:
SQL:
1
| INSERT INTO revisions (id,content,time,user_id,description) VALUES (NULL , '".$body."', '".$time."', '', '".$desc."'); |
Vervolgens pak ik de id en doe het volgende:
SQL:
1
| UPDATE pages SET rev_id = '".$id."' WHERE link = '".$page."' LIMIT 1 ; |
Nu heb ik echter het probleem dat ik graag de revisies voor een pagina op wil vragen, maar ik wil graag de id van de pagina dus bij de revisies erin hebben. Je kan natuurlijk een aantal queries in elkaar vlechten, maar is hier niet een simpele oplossing voor? Ik heb al eens gezocht op google, maar kan het niet goed vinden. Ik hoef geen hele stukken code, maar een klein opzetje zal ik wel mee uit de voeten kunnen