Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Een probleem:

Ik heb een Philips 32PFL7605H/12. Ik kijk graag films via de laptop op de TV. Ik heb sinds een verhuizing geen versterker meer dus moet het geluid vanuit de tv komen. Op zich geen probleem zou je denken maar toch wel...

Wanneer ik VGA aansluit en geluid via component aansluit heb ik geen geluid. Als ik over schakel naar een apparaat die staat ingesteld op de component aansluiting en deze aan zet qua beeld krijg ik geluid van mijn laptop. In deze testcase heb ik bijv. beeld van mijn Nintendo Wii en geluid van de laptop. Wat ik dus eigenlijk wil is: VGA + R geluid + L geluid. Maar dat kan niet.

Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd en het is gewoon niet mogelijk. De TV biedt alleen maar eenvoudig apparaat toevoegen met de optie: HDMI1-n, component, scart, VGA. Een combinatie van aansluitingen lijkt een onmogelijkheid...

Zie ik zie ik iets over het hoofd? Heb de hele tv al doorgespit qua functionaliteit.

Mocht iemand denken: dan doe je toch gewoon HDMI:
Ik wil persé HDMI + component geluid OF VGA + component geluid. Lang en ingewikkeld verhaal, maar komt er op neer dat Linux mijn hoofd OS is en de open-source ATI drivers geen HDMI geluid over mijn kaart kunnen doen (gesloten drivers is geen optie). In Windows lukt HDMI geluid wel, maar word het beetje beu om alleen voor films telkens te herstarten :(

Wie weet hoe ik deze beperkingen weg kan nemen van deze tv? Hoor het graag!