Toon posts:

HD5770 en Asrock mobo werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn HD5770 werkt niet op mijn Asrock Alivenf4g-dvi moederbord. Ik vermoed zelf omdat de kaart Pci-e v2.1 is en de poort op het mobo v1.0.
Kan iemand dat bevestigen? En is er misschien toch een oplossing voor om het werkend te krijgen?

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

pcie versies maken niets uit.

alle connectoren goed zitten?

en dan heb je nog de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

verder al wat geprobeerd?

eigen intiatief is wel een must ;) we zijn geen helpdesk.

p.s. dit is wel een raar opgebouwde reactie van me :P, maargoed, het is kort en bondig.

[ Voor 15% gewijzigd door Fordox op 14-04-2012 19:34 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had op eigen initiatief dit topic al gelezen. Overzicht PCIe 1.0 en 1.1 Moederborden

Maar daar staat niks over pci-e v2.1 in.

• Fordox

Fordox

00101010

j moet niet kijken naar de pci sloten. daar kan het niet aan liggen, alles is backwards compatible. als het past, werkt het.

Verwijderd

Topicstarter
Uit dat topic:
(PCIe 2.0 kaarten werken wel in PCIe 1.1 sloten, maar niet in PCIe 1.0 sloten. Tevens wil ik uit gaan zoeken of PCIe 1.0 kaarten wel in een PCIe 2.0 slot kunnen werken (PCIe 1.1 kaarten werken zeker in een PCIe 2.0 slot)

Blijkbaar weet jij het beter dan Kalizec?

Mijn HD3870 werkt wel, en die gebruikt net zoveel of meer stroom dan een HD5570 dus voeding zou het probleem niet moeten zijn.

Als ik de kaart erin doe krijg ik totaal geen beeld en de bios word gereset.

• Fordox

Fordox

00101010

als je moederbord echt pcie1.0 heeft is deze wel vreselijk verouderd. ik zie dan niet het nut in om dat bord blijven te gebruiken.

Verwijderd

Wat staat er in het boekje van je moederbord?

• stardusk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-04-2021
Heb je in de BIOS de video-output (o.i.d., weet niet precies hoe het heet) van integrated naar PCI-E gezet?

EDIT: even verder gekeken:

In de BIOS, kopje Advanced, Chipset settings en dan kijken of bij Primary Graphics Adapter op [PCI Express] staat. als die op [Integrated] staat heb je beeld via je onboard videokaart en bij [PCI Express] heb je beeld via je HD5770. :)

[ Voor 55% gewijzigd door stardusk op 14-04-2012 21:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
stardusk schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 21:34:
Heb je in de BIOS de video-output (o.i.d., weet niet precies hoe het heet) van integrated naar PCI-E gezet?
Ja, heb nu ook pci-e videokaart erin he (V2.0)

@Fordox: De reden dat ik dat ouwe ding nog heb kun je zelf wel bedenken toch.

Verwijderd

Heb je al in het boekje gekeken?

Verwijderd

Fordox schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 19:33:
pcie versies maken niets uit.

alle connectoren goed zitten?

en dan heb je nog de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

verder al wat geprobeerd?

eigen intiatief is wel een must ;) we zijn geen helpdesk.

p.s. dit is wel een raar opgebouwde reactie van me :P, maargoed, het is kort en bondig.
Die pci-e versies maken weldegelijk uit, als je het niet zeker weet moet je niet zomaar iets roepen.

@TS Het probleem is namelijk dat de huidige bios-versie de pci-e 2.1 kaart misschien niet ondersteund, een recentere bios kan dat probleem verhelpen.

Maar idd even alle stekkers nalopen is snel gedaan, het kan ook zijn dat je mobo via de vga-uitgang beeld geeft en dus de onboard gpu gebruikt. Even nalopen of dat uitstaat en hij de losse videokaart gebruikt.

Zou je daarnaast de specs van de voeding hier posten? Het kan ook best daar aan liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 21:58:
[...]

Die pci-e versies maken weldegelijk uit, als je het niet zeker weet moet je niet zomaar iets roepen.
Dank u.
@TS Het probleem is namelijk dat de huidige bios-versie de pci-e 2.1 kaart misschien niet ondersteund, een recentere bios kan dat probleem verhelpen.
Heb de laatse versie
Maar idd even alle stekkers nalopen is snel gedaan, het kan ook zijn dat je mobo via de vga-uitgang beeld geeft en dus de onboard gpu gebruikt. Even nalopen of dat uitstaat en hij de losse videokaart gebruikt.
Huidige pci-e kaart doet het wel.
Zou je daarnaast de specs van de voeding hier posten? Het kan ook best daar aan liggen.
Sweex ps040 650 Watt. Ja beetje goedkoop merk maar goed, mijn HD3870 draaid er ook op. (die verbruikt net zoveel stroom als een HD5770 of meer zelfs)

Maar goed, heb dit ouwe moederbord als het goed is verkocht en ga andere kopen, hopelijk daarmee de boel opgelost. HD3870 ook zo goed als verkocht, dus ik hou nog geld over ook.

Verwijderd

Topicstarter
Fordox lult ook maar wat, maar wel: Status Grootmeester

Doe mij dat dan ook maar.

Verwijderd

Fordox heeft anders wel gelijk. Een 2.1 kaart moet in principe compatible zijn met een 1.0 mobo, mits het mobo via een bios update deze versie ondersteunt. Als jouw mobo die bios update niet meer gekregen heeft dan is dat het probleem en zul je waarschijnlijk een ander mobo moeten nemen. Als de laatste bios deze versie wel ondersteunt dan is de H&O troubleshooter, waar Fordox naar verwees, inderdaad de goede oplossing. Als je niet zeker bent over de bios dan zul je bij ASRock moeten zijn.

Grootmeester word je door veel te posten, door mensen te helpen dus. Precies wat Fordox hier probeert te doen. Ik vind jouw reactie dan ook niet gepast. Maar goed, je bent dan ook geen Grootmeester :+

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 03:11:
Fordox lult ook maar wat, maar wel: Status Grootmeester

Doe mij dat dan ook maar.
Fordox heb geprobeerd te helpen ,iedereen laat wel eens een steekje vallen en achteraf heb hij toch gelijk.
Alleen Asrock maakt er wel eens een rommetje van door die oude bordjes uit te rusten met iets wat niet future proof is of backward compatible.

Voor de status grootmeester moet je echt hard werken en hij heb dat blijkbaar verdient,zo simpel is het.

Groeten van een andere grootmeester... :P

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
In de bios heb je waarschijnlijk een optie die de video output forced naar het pci-e slot zo zit het op oudere Gigabyte en Asrock bordjes meestal.(zou ook een jumper kunnen zijn maar zonder te weten welk bord je hebt kan ik niet veel zeggen)

Als je even je specs opzoekt kan je kijken of er een nieuwere revisie van je bios is.
Fordox had naast die microcode gewoon volledig gelijk.
Het is toch ook zo dat een am2+ moederbord zowel backward als forward compatible is met am2 en am3 zolang de microcode voor de processoren maar aanwezig is.

Totaal offtopic maar traditie getrouw moet ik even zeggen dat Sweex slecht is!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 14:34

KneoK

Not in a million lightyears

En toch gaat backwards compatibility niet altijd op. Zo waren er bepaalde VIA chipsets die in de PCI-E 1.0 sloten absoluut geen PCI-E 2.x kaarten slikten.

Maar zo te zien heeft de TS een nVidia chipset en werkt een PCI-E 2.0 kaart wel dus het zou ook aan de kaart zelf kunnen liggen. Heb je de kaart al eens in een ander systeem getest crazyivan?

Verwijderd

Topicstarter
KneoK schreef op zondag 15 april 2012 @ 16:14:
En toch gaat backwards compatibility niet altijd op. Zo waren er bepaalde VIA chipsets die in de PCI-E 1.0 sloten absoluut geen PCI-E 2.x kaarten slikten.

Maar zo te zien heeft de TS een nVidia chipset en werkt een PCI-E 2.0 kaart wel dus het zou ook aan de kaart zelf kunnen liggen. Heb je de kaart al eens in een ander systeem getest crazyivan?
Ja, ik ben terug gegaan naar de verkoper van de videokaart en in zijn pc werkte de kaart wel.

[quote]maarten12100 schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:29:
In de bios heb je waarschijnlijk een optie die de video output forced naar het pci-e slot zo zit het op oudere Gigabyte en Asrock bordjes meestal.(zou ook een jumper kunnen zijn maar zonder te weten welk bord je hebt kan ik niet veel zeggen)
Als je even je specs opzoekt kan je kijken of er een nieuwere revisie van je bios is.
Heb versie 1.40 de laatste volgens de asrock site. Bios flash was nodig om de cpu te laten werken. (athlon x2 64 6000+)
Totaal offtopic maar traditie getrouw moet ik even zeggen dat Sweex slecht is!
Eens, ook geen idee waarom ik die voeding toendertijd gekocht heb eigenlijk, dat is zeker 3 jaar geleden geweest. Het verbaast mij ook dat die dingen nog steeds te koop zijn voor E48 !!
Sweex PS040 Voeding 650 WATT Low Noise
Ik kan me niet voorstellen dat ik er zoveel voor heb betaald, maar het bonnentje heb ik niet meer.

Edit: Dat Low Noise moet je ook niet al te letterlijk nemen, tenzij je het geluid van een stofzuiger ook low noise noemt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2012 17:13 ]

Pagina: 1