Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb gister een beta key gekregen voor Diablo 3, maar tijdens het spelen crashte mijn PC 3 keer. Het scherm werd ineens zwart en ik kon daarna niets meer. Ook het geluid viel weg en ik kon niet meer praten op Teamspeak. Wanneer ik de PC opnieuw opstart doet hij het weer prima. Ik heb even gekeken hoe het zat met de temperatuur van de videokaart, die kwam tijdens het spelen tegen de 90 graden aan. Dat lijkt me niet de bedoeling? Het is me een week geleden ook al 1 keer gebeurd tijdens het spelen van Kingdoms of Amalur.

Het gaat om een ATI Radeon HD 5670 kaart. met 512 mb.
Ik heb de grafische instelling van het spel op de instellingen staan die hij automatisch detecteert.

Volgens Can You Run It? zit ik gewoon over de vereisten van het spel heen. Heeft iemand van jullie een idee wat er aan de hand is?

Specs gehele PC (idd eentje van de Aldi):

Moederbord : MEDIONPC MS-7646
Chipset : AMD RD770
Processor : AMD Athlon II X4 620 @ 2600MHz
Fysiek Geheugen : 4096MB (2 x 2048 DDR3-SDRAM )
Videokaart : ATI Radeon HD 5670
Harde Schijf : Seagate ST31000528AS ATA Device (1000GB)
DVD-Rom Station : HL-DT-ST DVDRAM GH22NS50

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/3338/downloadaud.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door RegularJohn op 14-04-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

Is het een model met actieve koeling (heatsink + fan) of passieve koeling (alleen grote heatsink)?

Als het het 2e model is (dus alleen heatsink) moet je computer behuizing over voldoende airflow beschikken.
De kaart zou opzich geen 90ºC mogen worden indien de koeling voldoende is...

Als het een kaart is met heatsink + fan, moet je even controleren of de ventilator nog wel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
Hij is met fan, en die draait ook. Ik heb geprobeerd om met de fan op 90% draaiend te spelen, maar dan gebeurd het nog steeds! Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn behoorlijk zware games voor een HD5670, hoe is het met de airflow in de behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52

M2M

medicijnman

En geef even de volledige specs van je pc. Maak eventueel foto's van de binnenkant, check hoe heet de kaart wrodt (GPU-Z) onder belasting (Furmark) en maak eventueel de boel stofvrij.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
Heb de specs erbij gezet. Het gekke is dat ik Skyrim ed. wel zonder enig probleem heb kunnen spelen. Het is iets wat pas deze week de kop op komt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heb je wel enige airflow in de kast? Ik kan namelijk niet direct zien of je nog andere fans hebt (behalve cpu/gpu).

Kijk of de koeler van je kaart ondertussen niet vol zit met stof, maak deze zonodig schoon (niet met stofzuiger).
Update al je drivers, dus ook van je geluidskaart en je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 22:26:

Kijk of de koeler van je kaart ondertussen niet vol zit met stof, maak deze zonodig schoon (niet met stofzuiger).
Met water en zeep dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

nee, het liefst met een spuitbus perslucht (fan stilhouden!). Anders met vingers de boel schoonplukken.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, met een stoomreiniger.....
M2M schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 23:16:
nee, het liefst met een spuitbus perslucht (fan stilhouden!). Anders met vingers de boel schoonplukken.
Kijk uit voor statische elektriciteit met die vingertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 23:48:
[...]

Nee, met een stoomreiniger.....
[...]

Kijk uit voor statische elektriciteit met die vingertjes.
Of gewoon door de wasstraat. Sorry maar toen ik Medion las moest ik al lachen.
Maar goed nu maar weer serieus, TS heeft een probleem en nog niet opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is waarschijnlijk je voeding die brak is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja een computer bij een supermarkt kopen....

Je koopt toch ook geen bananen bij mycom of norrod bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Laatst online: 20-05 21:10
Ik zou idd kijken voor stof, ik had een kaart die vol zat met stof. Na een paar minuten spelen was die 110 graden en ging die bij 120 graden oid. Uit.

Overigens kunnen geala's 90 makkelijk aan, het is er alleen niet zo goed voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Medion staat helaas niet echt bekend om zijn uitstekende koeling (airflow) in de kast. Een paar 12 cm fans plaatsen zal zeker geen kwaad kunnen (zie ze niet op de foto). Desnoods mod je de kast enigzins en zet je een plaatje geperforeerd staalplaat in de bovenplaat, zodat de warmte zonder problemen kan ontsnappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 01:01:
Medion staat helaas niet echt bekend om zijn uitstekende koeling (airflow) in de kast. Een paar 12 cm fans plaatsen zal zeker geen kwaad kunnen (zie ze niet op de foto). Desnoods mod je de kast enigzins en zet je een plaatje geperforeerd staalplaat in de bovenplaat, zodat de warmte zonder problemen kan ontsnappen.
edit:

sorry je bent niet de TS.

hallo TS.

ik vind dat zwarte aanzuigding op je cpu wel geweldig, heb je dat zelf gedaan? Ik koop zelf liever een pc bij een pc-boer op de hoek, want daar kan ik gewoon langs als het niet goed is. Als je zoals jij een pc hebt van de aldi en er is een probleem dan sturen ze dat ding terug naar de hoofdvestiging en heb je een paar weken geen pc. Maar goed dat is ieder zijn eigen keus.
Is je probleem al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik ben niet de TS, maar waar heb ik dat beweerd dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
Bedankt voor de hulp iedereen. Tjah als je de pc zo mee krijgt als je uit huis gaat of je moet zelf een nieuwe kopen dan weet ik het wel =P Ik stuur hem idd maar even op oid. Vindt het gewoon raar dat ik eerder geen problemen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Toevallig een week geleden ook een Medion onder handen gehad.
Zelfde behuizing, alleen andere inhoud (een Core2 Quad met een Geforce 9600).

Maar de airflow is niet bepaald ideaal in die behuizing. Wat ik me herinner is er geen ruimte voor een frontintake fan (en al was dat er, dan is het vrij nutteloos, omdat de plastic voorkant dicht is en vrijwel alle airflow tegenwerkt).

Er zitten wel op willekeurige plekken in de zijkanten van de behuizing gaten waar evt ventilators opkunnen (denk 60mm), en onderin is ruimte voor out-take (alleen vrij nutteloos voor je videokaart, omdat warmte omhoog gaat).

Ook de kabelbos die voor je videokaart hangt is ook weer niet handig.

Al met al is de indeling van de Medion niet echt doordacht vind ik. Misschien dat het een beetje goed te koelen is door zelf een hele fanduct constuctie te maken zodat er toch een beetje lucht richting je videokaart geblazen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-04 13:34

B1S

ATI Radeon HD 5670, een bekend probleem overheating van deze kaart. Misschien is het de warmtegeleidende pasta tussen de heatsink en de GPU die slecht is geworden. Ze lossen het vast wel goed op, over het algemeen heeft Aldi een goede service. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
Nemesizz schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:09:
Toevallig een week geleden ook een Medion onder handen gehad.
Zelfde behuizing, alleen andere inhoud (een Core2 Quad met een Geforce 9600).

Maar de airflow is niet bepaald ideaal in die behuizing. Wat ik me herinner is er geen ruimte voor een frontintake fan (en al was dat er, dan is het vrij nutteloos, omdat de plastic voorkant dicht is en vrijwel alle airflow tegenwerkt).

Er zitten wel op willekeurige plekken in de zijkanten van de behuizing gaten waar evt ventilators opkunnen (denk 60mm), en onderin is ruimte voor out-take (alleen vrij nutteloos voor je videokaart, omdat warmte omhoog gaat).

Ook de kabelbos die voor je videokaart hangt is ook weer niet handig.

Al met al is de indeling van de Medion niet echt doordacht vind ik. Misschien dat het een beetje goed te koelen is door zelf een hele fanduct constuctie te maken zodat er toch een beetje lucht richting je videokaart geblazen word.
Bedankt voor uw heldere uitleg. Ik stuur hem eerst op naar Medion. Mocht het niet worden opgelost dan zal ik idd zelf zo iets proberen! Ken gelukkig iemand die me daar bij kan helpen.
B1S schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:36:
ATI Radeon HD 5670, een bekend probleem overheating van deze kaart. Misschien is het de warmtegeleidende pasta tussen de heatsink en de GPU die slecht is geworden. Ze lossen het vast wel goed op, over het algemeen heeft Aldi een goede service. ;)
Ja aan de hulplijn waren ze idd behulpzaam. Hoop dat ze het kunnen verhelpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruben1075 schreef op zondag 15 april 2012 @ 09:38:
Bedankt voor de hulp iedereen. Tjah als je de pc zo mee krijgt als je uit huis gaat of je moet zelf een nieuwe kopen dan weet ik het wel =P Ik stuur hem idd maar even op oid. Vindt het gewoon raar dat ik eerder geen problemen had.
Krijg je dan geen gezeik met de garantie enzo aangezien je er zelf een andere videokaart in hebt gezet. Hoe zit dat nou met die zwarte aanzuig-trechter op je cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

die zwarte aanzuigdingen zitten in wel meer medion pc's. Goedkope oplossing om nogal lompe processors koel te houden, zonder te investeren in ventilators. Een beetje tweaker stapt af van zo'n standaard koelblokje die soms wel herrie maakt als een stofzuiger en gooit er gewoon een fatsoenlijke processorkoeler op.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M2M schreef op zondag 15 april 2012 @ 20:01:
die zwarte aanzuigdingen zitten in wel meer medion pc's. Goedkope oplossing om nogal lompe processors koel te houden, zonder te investeren in ventilators. Een beetje tweaker stapt af van zo'n standaard koelblokje die soms wel herrie maakt als een stofzuiger en gooit er gewoon een fatsoenlijke processorkoeler op.
Juist.
Ik vroeg het me af, omdat de fan van mijn cpu niet recht tegenover het gat in de behuizing zit. Zo ding leek me dan wel een mooie lowbudget oplossing.
Viel me ook op dat de koeling op de videokaart aan de bovenkant zit, normaal zit dat toch aan de onderkant.

Edit: @mezelf, 8)7

Het hele moederbord zit er op de kop in.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

oops... foutje

[ Voor 139% gewijzigd door M2M op 15-04-2012 23:32 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:59:
[...]

Het hele moederbord zit er op de kop in.
Klopt, de Medion heeft een rare indeling. Het is gewoon een m-atx bordje, maar die hangt op de kop in de kast. Je moet de kast ook aan de andere kant openmaken dan normaal...

Moet zeggen, dat ding dat ik onder handen had was redelijk stil, heb geen temps gemeten, maar denk niet dat het goed koel bleef.
Die fanduct van de CPU had volgens mij ook weinig nut, omdat die niet eens naar een ventilatie-rooster gaat...
Pagina: 1