Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey GoT,

Vaak zie ik beelden op internet en televisie van 'levende' foto's: Ik weet dat het stilstaande beelden zijn maar zo bewerkt dat ze in slowmotion toch lijken te bewegen.

Zoals bijvoorbeeld deze promo-video voor Sensation Azië:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=EC-66t84I_c&list=UUoU-NiHDaG4d7qCXH55ghAQ&index=2&feature=plpp_video]

Natuurlijk is er hier vooral wat rook toegevoegd en bewegen er af en toe wat ballen, wat vast met videomontage te maken heeft. Er zijn mooiere voorbeelden te bedenken, waarbij de camera als het ware door de stilstaande regendruppels lijkt te bewegen, of reclames waarbij er vanalles in een keuken gebeurd en ook daar de camera langs de vallende groentes zoeft.

Ik ben echt al tijden gefascineerd door deze techniek en dit soort beelden, kan iemand mij vertellen of dit een specifieke naam heeft en waar ik hier misschien meer over kan vinden?

Heel erg bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2012 20:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het filmpje wat je ziet is een combinatie van bewerkingen. De meestgebruikte in dit filmpje is deze: Wikipedia: Ken Burns effect

Daarnaast is er in dit filmpje gebruik gemaakt van lagen over de bewegende beelden, bijvoorbeeld de rook-effecten die je ziet.

Het is dus niet één enkele bewerking die er gedaan wordt.

ken Burns effect zit standaard in bijvoorbeeld iMovie en waarschijnlijk ook in andere software om filmpjes te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Zoals Sypie al zegt.

Lagen. In Adobe After Effects kan je dingen laten bewegen. Zo kan je bijvoorbeeld binnen Photoshop die ene foto die je zag van die bal (als voorbeeld). Je maakt van die bal een aparte foto. Plakt binnen After Effects de foto erin en laat de bal bewegen door het beeld omdat dat een apart object is.

De rook is denk ik van te voren gefilmd en door hetzelfde trucje als hierboven erin geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Na het lezen van dit topic toch maar eens op zoek gegaan naar wat Adobe After Effect tutorials. Het lijkt allemaal zo makkelijk. Het nadeel is dat AE zo ontzettend veel kan. Aangezien ik binnenkort ook bezig moet/zal moeten is het een leuke opstap om er eens goed naar te kijken.

Het voorbeeld filmpje zou je prima met AE kunnen maken, misschien is dat zelfs wel gedaan.