Geen goede 80211n verbinding

Pagina: 1
Acties:

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:28

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Specs:

Router: Draytek 2820VN (80211n)
Wireless USB: EDUP 300mbps wireless card

Probleem:

Als ik de wireless adapter op 80211n een verbinding wil laten maken, komt de verbinding tot stand. Tenminste, draytek geeft aan in het status menu dat er een goede verbinding is gemaakt. De netwerksoftware (realtek) geeft netjes het signaal aan, dat er verbonden is met draytek. IP, subnet en gateway kloppen ook allemaal.

Maar nu komt het: geen internet verbinding en geen mogelijkheid om andere pc via het netwerk te benaderen. Kortom, iets in de verbinding is niet goed.

Zelf gedaan:

Gelijk adapter op b/g gezet ipv b/g/n/. Opnieuw verbinding gemaakt, nu wel internet en netwerkstations bereikbaar, maar dan dus via G netwerk (max 54mbps).

Kortom, het probleem zit in de 80211n verbinding. Wat ik heb geprobeerd:

1. Channels gewisseld: 1, 6 en 11. Geen succes. Ook channel 5 geprobeerd, nog steeds dezelfde problemen
2. Draytek ingesteld op g/n (dus geen b/g/n). Hetzelfde probleem
3. Draytek ingesteld op puur N wireless. Hetzelfde probleem.
4. Beveiliging gechecked. Volgens wat Google werk moet je AES encrypte hebben als je WAP2 hebt: gechecked, staat goed.

5. Ik heb nog wat settings via Google gechecked die ik niet herken, maar volgens mij wel moeten kloppen:

Wireless LAN >> Advanced Setting
HT Physical Mode
Operation Mode Mixed Mode Green Field
Channel Bandwidth 20 20/40
Guard Interval long auto
Aggregation MSDU(A-MSDU) Disable Enable
6. Dubbelcheck voor compatibility: draytek site meldt dat de draytek 2820 80211n via de 2.4G band kan aanbieden. Specs van wireless kaartje melden hetzelfde: 80211n via 2.4G. De draytek moet ook wel wireless N aan kunnen bieden, want als ik draytek instel op puur wireless N, dan werkt mijn IPAD 2 prima
7. Draytek router heeft de laatste firmware.
8. Nieuwe drivers via realtek gedownload: die herkent de EDUP niet ondanks dat er een realtek chip in zit. Drivers van de CD heb ik tot nu toe gebruikt die prima werken voor G verbinding. Ben nu via de site drivers aan het downloaden (kijken of die anders zijn), maar met de download snelheid van de site duurt dat nog 2 uur 8)7
9. Wireless bereik is zeker geen issue: signaal via de realtek software toont via wireless N tussen de 90 en 100 procent.

Heeft iemand nog tips wat ik kan proberen :) ?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:50

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Zet 'm eens op 20mhz in je Draytek?
Sommige netwerkkaartjes etteren als je je AP laat bepalen of 't 20 of 40mhz wordt.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Ik zou ook die software van de kaart eraf kiepen en enkel de driver gebruiken, Win7 kan prima de netwerkverbinding(en) zelf regelen.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:28

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Strandbal: bedankt voor de tip. Geprobeerd, maar geen succes helaas ;(

Gero71: Eens. Ik heb ook om te testen puur drivers gedaan, maar geen succes. Puur windows 7 drivers via update (even netwerksnoertje gebruikt), ook geen succes ( http://www.sevenforums.co...internet-usb-adapter.html )

Als extra test heb ik de WPA2 eraf gehaald (dus geen beveiliging): nog steeds geen succes. Ik zou het zelf echt niet meer kunnen bedenken 8)7

Edit:

Forum draadje bij tomshardware: ben niet de enige, maar helaas geen oplossing.

[ Voor 39% gewijzigd door We Are Borg op 15-04-2012 10:13 ]