• afca020
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-08-2025
Hallo allemaal,

De laatste tijd heb ik mij er eens in verdiept om mijn Xbox 360 en PC samen op 1 monitor aan te sluiten. Zodoende heb ik een VGA kabel voor de Xbox besteld, een extra VGA kabel, en een 2-poorts VGA switch van König. Helaas bleek de schakelaar een soort ''blurry'' effect te hebben op de beeldkwaliteit, en ga ik hem dus retourneren. Kunnen jullie me een alternatieve VGA switch aanraden, waarbij het kwaliteitsverlies minimaal (het liefste nihil) is? Het liefste in een redelijke prijscategorie, want ik zit krap bij kas. :*) Andere suggesties zijn ook welkom!

Bij voorbaat dank!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zelf een Aten CS-22u en geen last van blurring of whatever. Hangt een laptop en een PC aan, en dat ding moet qua resolutie zonder problemen meer dan Full HD aankunnen. Kan dat helaas niet testen (want geen HD LCD), maar het ding werkt prima. Zit zelfs een knop aan een kabel bij om hem om te schakelen, wat in jou geval nog wel eens erg praktisch kon zijn ;)
Schakelt ook USB btw, handig voor je PC, voor je Xbox wellicht wat minder.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:39
Heb je alleen een VGA aansluiting op je monitor of meerdere aansluiting? Anders zou ik je aanraden om voor je xbox een hdmi naar vga te kopen (zou behoud je beduidend meer kwaliteit) en een actieve switch.

• afca020
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben er achter gekomen dat het eigenlijk gewoon aan de nieuwe VGA kabel ligt. Als ik de Xbox via de eigen Xbox-VGA -> Switch -> oude kabel van pc (deed het perfect altijd) verbindt, heb ik perfect beeld. Zodra ik de oude kabel vervang met die nieuwe (die dus schijnbaar van lage kwaliteit is), constateer ik kwaliteitsverlies. Aan de switch ligt het dus gelukkig niet.

Kunnen jullie me een VGA kabel aanraden met een goede prijs/kwaliteit verhouding? :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Bij een vga kabel geldt meestal wel de vuistregel hoe dikker hoe beter.

Maar ik heb ook wel een dikke gekocht die geeneens slecht beeld gaf maar gewoon stuk was. sja wat heb je daar nou aan. Ah ja bonnetje bewaren he . of gebruimaken van het recht om binnen 7 dagen te retourneren bij een webshop

Iperf

• afca020
Die nieuwe kabel die ik gekocht heb is een stuk dikker dan de oude, maar geeft toch minder scherp beeld. Kostte ook maar 6 euro in een speciaalzaakje hier in de buurt, dus kan denk ik beter voor een duurdere gaan kijken!

EDIT: Ik heb hem gevonden, 2 euro bij het bekende allekabels.nl

Verklaart een hoop denk ik :P

[ Voor 30% gewijzigd door afca020 op 15-04-2012 20:32 ]

Pagina: 1