canon 5350 dichtdoen hoe?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Vandaag de nieuwe printer in huis een canon mg5350
Setup deels doorlopen, ging goed.
Nu zitten de inkttanks er in, dus de klep, het scangedeelte dus, staat open.

De full pdf manual zegt: iets optillen en laten zakken. Maar dat gebeurt dus niet.
Ik kan de plastic 'stang' ook niet opzij voor of achter drukken en dat ie dan wel vrij naar onder terug kan.

Wellicht moet ie gewoon terug geduwd worden, zoals met gasveren op een achterklep?

Velen hier hebben zulk soort printers, maar deze vraag danwel het antwoord er op kon ik niet vinden.

Vraag is dus concreet: optillen en zakken werkt niet: iets is niet goed?
Of: zachtjes maar met stevige hand terug duwen die 'klep'?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:04
Wat er gebeurd is dat de klep door een stuk plastic omhoog gehouden wordt. Die moet je wel eerst een stukje wegdrukken.

Ik neem aan dat je het over stap 3 hebt?

[ Voor 15% gewijzigd door naarden 4ever op 14-04-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
naarden 4ever schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:13:
Wat er gebeurd is dat de klep door een stuk plastic omhoog gehouden wordt. Die moet je wel eerst een stukje wegdrukken.
Juist, alleen dat wegdrukken, welke kant dan ook, wil niet, hij komt niet 'los/vrij'.
Optillen lukt wel, een cm of zo, maar ook dan geen noembare speling in welke richting dan ook.

Ik ben benieuwd of er iemand met een soortgelijke printer kan vertellen hoe het wel moet.
Misschien moet ik hem wel dicht'drukken' want in de quick start staat bij close 'scanning unit / cover' alleen een pijl omlaag getekend, dus daar staat, i.t.t. de 1000+ pagina's pdf manual niets over optillen.
Maar ook niet over dicht doen kost ietwat kracht want weerstand...

Stap 3, ja, quickstart, hoofdstuk 1, deel 2 is openen, 3 is sluiten, dat heb ik toen echter niet gedaan, na verpakking er uit halen, want de inkt moest er daarna verderop toch in, en toen wilde die ook niet meteen, dus ik hoopte dat het iets met stroom/magnetisme te maken had en dat na voeding vanaf stopcontact het wel goed zou gaan.

Dus in mijn geval is het nu dan quickstart : hoofdstuk 2, deel 1 en 6

[ Voor 19% gewijzigd door notsonewbie op 14-04-2012 17:20 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Hij is dicht. Gewoon voorzichtig terug geduwd en dat ging zonder bijgeluiden. Dit kost wel ietwat kracht.
Review is er inmiddels ook , op : productreview: Canon Pixma MG5350 review door notsonewbie

De arm heeft symmetrische tandwielvertanding op 1 vlak en ik vermoed dat die op een soort remrol lopen zodat de scanner annex kap niet dicht kan klappen wanneer je per ongeluk de arm wegduwt zoals je bij bijv. een mp550 kan overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
KICK

Het is dus gelukt, maar heb ik mazzel gehad of hoort het ook zo? iemand?
Ik zie nu al op namelijk tegen de 1e keer inkt wisselen.

Canon zelf gaf nog 0,0 reactie, idem op twitter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
En nog een kick, ik zie op tegen inkt wisselen door die amper open en dicht te krijgen 'klep'

Aub iemand die een mg 5350 heeft of iemand kent met zo een ding die wil vertellen of de klep zwaar open en dicht gaat en zichzelf inderdaad in de open-stand dient- en weet te houden?

Canon zelf is erg slecht, als sinds 20 april (zo niet eerder) 2 mails en 2 website formulieren gebruikt, nul,nul reactie.
Telefonisch durfde de dame van de desk niets hierover te zeggen, een ander wist het ook niet, terug gebeld ben ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door notsonewbie op 09-05-2012 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074

ga naar youtube en typ daar in: mg 5350

vast en zeker zat filmpjes waar je ziet hoe het werkt door mensen die het in de praktijk laten zien.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:45
Zoals Funky al zegt, zoek eventjes wat met Google... er zijn reviews van te vinden waarbij ze de klep vaak genoeg open en dicht doen :) Je ziet denk ik snel genoeg of dat met net zoveel kracht gaat of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Helaas 2 hierboven, bedankt voor jullie reacties, echter geen youtube of ander met een verhaal over die klep.
Ik denk dan ook dat het niet zo moet.
Maar zekerheid rocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:45
notsonewbie schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:03:
Helaas 2 hierboven, bedankt voor jullie reacties, echter geen youtube of ander met een verhaal over die klep.
Ik denk dan ook dat het niet zo moet.
Maar zekerheid rocks.
Jij hebt niet goed gezocht/gekeken... meerdere reviews op youtube waar de reviewer de klep meermalen open en dicht doet. Kijk daar gewoon eens naar dan valt er toch al genoeg op te maken, ik zie de reviewer nergens met moeite de klep sluiten... video hoeft toch niet specifiek over de klep te gaan?

[ Voor 10% gewijzigd door MicGlou op 13-05-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
MicGlou schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:06:
[...]

Jij hebt niet goed gezocht/gekeken... meerdere reviews op youtube waar de reviewer de klep meermalen open en dicht doet. Kijk daar gewoon eens naar dan valt er toch al genoeg op te maken, ik zie de reviewer nergens met moeite de klep sluiten... video hoeft toch niet specifiek over de klep te gaan?
Dat zou kunnen, ik vond TIG reviews op youtube in frans, arabisch, turks, spaans enz. Maar dan met een reeds werkende printer.
Ook zag ik een _reeds open_ printer, iets over continue printen met 'grote' inkttanks aan de zijkant (buiten) van deze printer)
Open en dicht doen vond ik niet. Ja 1 maar die deed hem open en in een taal (russisch?) dat ik niet weet of hij daar iets over zei verder.

1 ik heb 2 manuals, papier en pdf. 1 heeft alleen tekening met pijl open danwel dicht richting. De ander zegt specifiek , net als bij een auto motor kap vaak, optillen, 'arm' opzij klikken, dicht idem.

Slecht dus dat winkel, canon, niet reageren. Maar wat zullen ze snel zijn als ik hem zelf mol.
Zekerheid dus, hoe vind ik andere gebruikers... iets op youtube zien is nog net niet genoeg, tenzij men er ook bij verteld hoe dat voelt, in een voor mij bekende taal (nl, duits, engels)

Bedankt voor de reacties (en de links...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074

Je kunt toch zien als men het apparaat in een filmpje bediend of hoe dat gaat. Zwaar , soepel of whatever. Maakt helemaal niet uit wat voor taal lijkt mij.

Kijk bijv naar deze vrolijke Italiaan, in het begin van het filmpje doet die hem open en ziet iets later dat hij hem ietsjes meer dichtdoet, dit kost een klein beetje kracht en gaat "kleverig"
Weer iets later doet hij hem helemaal dicht en je ziet dat dat iets kracht kost.
YouTube: Ep. 65 - CANON PIXMA MG 5350 - GREEN SCREEN - CANON TIME

Mijn 5250 heeft inderdaad een arm die je kunt klikken zoals je beschrijft maar volgens mij heeft de 5350 een ander systeem.

Je kunt ook nog proberen hem eerst helemaal in de uiterste open stand te doen alvorens in een keer dicht te doen. Misschien ontlast je op die manier de rem zodat die makelijker dicht gaat.

Binnenkort kijk ik wel een keer bij een famililid die een 5350 heeft om het te proberen, maar kan nog wel even duren voor ik daar kom.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 144074 op 15-05-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Anoniem: 144074 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:06:

Weer iets later doet hij hem helemaal dicht en je ziet dat dat iets kracht kost.
YouTube: Ep. 65 - CANON PIXMA MG 5350 - GREEN SCREEN - CANON TIME
WOW THANX !! van de zeker 15 clips welke ik zag, deze heb ik gemist dus.
Mijn 5250 heeft inderdaad een arm die je kunt klikken zoals je beschrijft maar volgens mij heeft de 5350 een ander systeem.
Een mp550 hier ook, optillen, druk arm naar links opzij, 5 mm zakken. Dicht dichtdoen: 5 mm optillen, arm andere kant opzij halen, en al vasthoudend en remmend dichtdoen.
Je kunt ook nog proberen hem eerst helemaal in de uiterste open stand te doen alvorens in een keer dicht te doen. Misschien ontlast je op die manier de rem zodat die makelijker dicht gaat.
Binnenkort kijk ik wel een keer bij een famililid die een 5250 heeft om het te proberen, maar kan nog wel even duren voor ik daar kom.
Bedankt maar dat hoeft niet, door de clip zie ik nu dat het dus inderdaad een open en dicht, zelf open houdend systeem is, dat je gewoon zonder de arm aan te hoeven raken open en dicht kan doen met ietwat kracht.

THANX !

Pagina: 1