Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:47
We hebben hier 2 Macbook's (Air13 en Pro17) die respectievelijk uit Amerika en Engeland komen.

Er bestaan van die reisadaptersets van Apple waarmee je alleen het laatste koppelstukje van je Magsafe hoeft te vervangen.

Een Magsafe is opgebouwd uit stekkerkabel van Macbook naar adapter, en dan een kabel van de adapter naar de muur.

Is het mogelijk alleen de laatste kabel te vervangen zodat hij in een EU stopcontact past? Zo ja, waar koop ik dit in hemelsnaam? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Het verlengsnoer van adapter -> stopcontact is prima te vervangen. Juist omdat de MagSafe's daar op zijn voorbereid met de verschillende duckheads. Gewoon even langs de Apple Store/Resellers gaan. Heb laatst in Deventer nog een stapeltje Europese duckheads op de kop getikt voor een zacht prijsje. Verlengsnoer zullen ze dan ook wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb twee dingen gedaan met onze UK macbook:

1: NL Duckhead
2: Engelse steker er af geknipt en een NL steker er op gezet. Je kunt ook een snoer kopen, dit vond ik makkelijker (goedkoper ook) en is als je het goed doet net zo degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:47
Ah ik moet dus zoeken op de term Duckhead (ach, je moet maar weten hoe het heet)

EDIT: Verbazingwekkend genoeg is een duckhead+snoer bij mailamac.nl het goedkoopste, je betaalt op ebay gauw 40 euro terwijl hij daar voor een tientje te krijgen is.

[ Voor 51% gewijzigd door Muldert op 15-04-2012 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Of je koopt een scheerapparaatsnoer en koppelt die aan je MagSafe adapter. Misschien geen aarding aanwezig, maar ach wat boeit dat voor een laptop? De kosten voor zo'n snoertje zijn hooguit €1,50

Deze, maar dan goedkoper dus.