Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[WP7/C#] Lijsten, comboboxen e.d.

Pagina: 1
Acties:

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 17:56
Vandaag zat ik eens te pielen met de Visual Studio 2010 Express for Windows Phone. Ik zat te kijken om een klein simpel programmaatje te maken. Nu heb je in de toolbox een aantal opties zitten om snel wat objecten op het scherm te toveren. Wat mij alleen opvalt is dat het aantal opties om lijsten, pulldown menu's of custom comboboxen te maken erg beperkt is.

De enige die je makkelijk snel kan toevoegen is de ListBox. Dit is nu niet meteen de meest gebruiksvriendelijke optie die er is. Maar als je even door wat Windows Phone applicaties heen bladert (dan heb ik het over de standaard applicaties, niet gedownloade apps), dan zie je veel verschillende lijsten voorbij komen die veel beter zijn in het gebruik. Denk dat ik er op z'n minst een stuk of 4 a 5 heb gezien. Worden deze niet standaard ondersteunt in de ontwikkelstudio?

Na een korte zoektoch merk ik dat een ComboBox niet ondersteunt wordt. Wel zag ik onder andere een "pickerbox" langs komen (klik). Maar het lijkt me toch sterk dat Microsoft zo zwaar op uniformiteit loopt te hameren met hun Metro-design, dat ze iedereen maar laten aanklooien met lijsten en menu's?

• Deathraven
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17-06 21:05
Het is WPF. Je kunt je listbox zo stylen als dat je dat zelf wilt... ...

Maar wat is nu eigenlijk je vraag?

* Deathraven doet gedachten lees poging en deelt n link http://3water.wordpress.com/2010/07/25/listbox-on-wp7/

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 16-06 21:44
Kijk anders eens naar Silverlight toolkit (http://silverlight.codeplex.com/).
Daarnaast is het zeker zo dat MS niet gigantisch veel controls meelevert (en ondersteund), maar het is dan ook weer niet echt moeilijk om eigen controls te maken. Niets houd je tegen en vaak is het zelfs niet eens nodig. Zelf heb ik bijv. alleen een textblock gemaakt die BB-code text kan weergeven en een bb-code texteditor.
Al het andere was met de basis controls en die uit de silverlight toolkit zo gedaan. Gewoon even een andere style geven en klaar.

*edit* ohja en emt Deathraven: wat is precies de echte vraag?

Caelorum wijzigde deze reactie 14-04-2012 20:58 (5%)

• Alex)
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:55
De hoeveelheid controls in de standaard WP7-toolkit is inderdaad redelijk beperkt. Deze zitten in de (eerder genoemde) Silverlight for Windows Phone Toolkit, daarnaast leveren controlboeren als Telerik ook een aantal controls die gelijken op de standaard pickers van WP7.

We are shaping the future

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*