• C.Hariri
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-01 11:18
Hallo,

mijn Asrock K8Upgrade-NF3 bord heb ik op verscheidene voedingen uitgetest, en altijd met hetzelfde resultaat:
geen van de pc of voeding fans draait; het lijkt of alles uitstaat, echter wordt de NF3 chipset heet, dus er staat wel degelijk stroom op.

Kan iemand hier iets mee?

Mvg,
C. Hariri

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met zo weinig info kunnen we niet heel veel. Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, het hoeft lang niet alleen aan de voedingen te liggen, het moederbord kn stuk zijn, de CPU of geheugen of videokaart kunnen problemen geven etc.

• C.Hariri
Moederbord helemaal aangesloten, maar er gebeurt niks als ik de powerknop indruk ; geen ventilatoren e.d. Zelfs de PSU gaat niet aan (fan/lichtjes blijven uit). De Nforce3 heatsink wordt wel behoorlijk warm. Aan mijn ram en GPU kan het niet liggen want die doen het op een socketA pc wel.

Het moederbord zal wel kapot zijn, maar is er toevallig iemand waarbij dit verhaal bekend voorkomt ? Wellicht valt er nog iets aan te doen.

PS. bios gereset en het batterijtje er enkele uren uitgelaten. Mocht niet baten

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dit verhaal heb ik al talloze keren gezien op verschillende borden, maar lang niet altijd met dezelfde oorzaken. De enige manier om erachter te komen is door dingen uit te sluiten, als je alles al hebt getest behalve het moederbord en CPU zou ik verwachten dat het een van die 2 is.

• C.Hariri
Ik heb alles erafgehaald op de volgende dingen na:
-speaker (hoop op een of andere pieptoon)
-moederbord met 4 en 20 pin power connectors.

Nogsteeds niks.. moederbord heeft verder ook geen lampje ofzo :/ Denk dat die gewoon dood is..
Er is verder geen schade te zien op het moederbord. Ziet er eigenlijk nog gloednieuw uit. k heb geen ander 754 moederbord dus houd het op.

[ Voor 21% gewijzigd door C.Hariri op 14-04-2012 19:30 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Grote kans dat je bord dood is inderdaad. Dat het er nog nieuw uitziet zegt helaas niets.
Pagina: 1