Oude ATA-disk aansluiten met connectoren DVD speler

Pagina: 1
Acties:

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Dag mede-Tweakers. Ik probeer de data van een PC van een vriend te redden. PC is total loss. Betreft een 80GB ATA-disk. Nu probeer ik deze in mijn eigen PC in te pluggen maar alle connectoren die ik blijkbaar nodig heb voor de ATA-disk (eentje met 4 pinnetjes en eentje met heel veel kleine pinnetjes) zijn ingenomen door 2 DVD-branders.

Eéntje er van los gekoppeld en de ATA-disk eraan gekoppeld, maar deze wordt blijkbaar niet herkend door de computer. Windows start OK op en zo, maar ik zie de 80 GB ATA-disk niet verschijnen in Windows Explorer. Ook in Device Management geen spoor van te bekennen.

Moet ik nog ergens iets doen om deze HD te laten herkennen als dusdanig? Dank!!!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Word de schijf herkend in de bios?
En spint de schijf uberhaubt op?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• kmsch
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 17:41
Hoe staan de dipswitches? Als ze op dezelfde kabel zitten moet bijvoorbeeld de dvd drive op Master staan en de HDD op Slave.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
koeny 3 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:11:
Hoe staan de dipswitches jumpers? Als ze op dezelfde kabel zitten moet bijvoorbeeld de dvd drive op Master staan en de HDD op Slave.
^^ Dit.
Of eenvoudiger: zorg dat er verder niets aan de IDE-kabel hangt :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan staan de jumpers niet goed. Je kan niet 2 master-devices op een PATA kabel hebben. Het e.e.a. is ook nog afhankelijk van merk. De een kan je gewoon kiezen: Master, Slave of Cable Select. Bij de ander moet je ook aangeven of er nog wat anders aan hangt.

Ey!! Macarena \o/

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:51

Compizfox

Bait for wenchmarks

Herkent ie hem in de BIOS?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Heb DVD-speler #2 losgekoppeld, en jumper van de 80GB ATA op "slave" gezet en nu werkt ie prima. Ben de data aan het backuppen as we speak!!! Dank, Heren & Dames van Tweakers voor de hulp!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Pagina: 1