Toon posts:

Ervaringen met Mathlon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd naar mensen die Mathlon ([url=http://plusabit.tvnet.hu/html/_rovatok/english/mathlon/index_1280.php]) gebruiken... leverd dit echt snelheidswinst op en komen er nog complicaties bij kijken?

Verwijderd

Bij mij hielp het niks. Mijn computer post stabiel op 600@750 mhz, maar bij 800 wil m'n computer sowieso niet meer opstarten, dus helpt Mathlon ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Wel benieuwd hoe je je @hlon nu heb getweakt...

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:11
een url werkt zo: [ url=de url]de omschrijving van de url[/url]

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

werkte bij ij goed, mun 800 wouw dan wel op cache=1/3 op 1050 boeten en windhozen, alleen wel me meer errors, maja...

I see dead pixels...

Verwijderd

mijn 500 gaat ook niet op 800 =[ [athlon] hij wil nie hoger dan 750, ook met een asus k7m. kan iets in mobo zijn maybe?

Verwijderd

mijn athlon wil op 800 starten maar wordt snel te warm.Op 850 boot hij niet meer omdat de bios geen cache-devider heeft en dus te hoog staat.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
[lol mode]
sunfield je ondertitel is gejat!!! ;)
van mij!!!! ik bedoel vooral en dit alles in een ....
[/lol mode]

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

houdt je bek etter. Wat kan jou dat nou schelen.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Op zondag 25 maart 2001 18:08 schreef sunfield112 het volgende:
houdt je bek etter. Wat kan jou dat nou schelen.
offtopic:
is dat nou nodig om meteen te schelden?
ga dan naar tmf chat ofzo. Daar kun je puberaal doen :(

iemand nog goede resultaten bereikt met mathlon?

JayGTeam (213177)

Verwijderd

die vent zit altijd op iedereen te zeiken
dus soms moet je even wat duidelijk maken

Verwijderd

Op zondag 25 maart 2001 16:33 schreef Delirium het volgende:
Wel benieuwd hoe je je @hlon nu heb getweakt...
Met een GFD. Heb het voltage op 1,75V gezet en de multiplier op 7,5x100. Verder heb ik een dual fan cpu koeler en wat case fans geinstalleerd.

• TGEN
  • Laatst online: 09:10

TGEN

Hmmmx_

Mijn K75-700 wil stabiel @ 9.5x100, draait nu 9x100. Cache divider bij de eerste op 2/5 dmv Mathlon (3), bij de tweede op de standaard waarde van 1/2 (fijn he 450MHz :)

Snelheidswinst zal Mathlon je niet opleveren, het zorgt er alleen voor dat mogelijke beperking van het oc'en oor de cache worden verholpen, door de cache trager te draaien.

[edit]
Hmm me sig staat nog op de setting van drie dagen terug, 8x110 :)

TGEN

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• Dr.Q
  • Laatst online: 18-07 16:21
Mathlon gebruikte ik totdat ik de cache devider via een beta bios in kon stellen.
Zoek eerst de hoogst mogelijke cache speed in mhz. (dit kun je doen door op de standaard cache mplr en een hoog voltage, 1.8 ozfo, het max te bepalen).

Als je de max cache snelheid weet. Meestal tussen de 415-450 (hoger is mij niet bekend), en dat dan deelt door je ingestelde cache mplr heb je de theoretisch maximaal haalbare snelheid voor je core.
Als je cache max. 420 loopt (zoals bij mij, heb nl Motorala cache :r )
dan haal ik maximaal de 1260, in theorie dan wel... de 1120 haal ik net.

Het is over het algemeen veiliger om niet te dicht bij het maximum te raggen. Ik kan mijn devider ook op 2/5 laten staan zodat mijn cache dan 408 mhz draait ipv 320 maar de kans op schade aan je chippies is dan hoger.
En aangezien slot-a's schaarser worden zou ik niet te veel risico's nemen qua cache.

Let wel: Het duurt even voordat je proc bij de Mathlon instellingen komt dus de cache draait dan op max. snelheid eer ze bij Mathlon is aangeland
Het beste is natuurlijk solderen, maar da's link. Op de 2e plaats komt de bios manier
(zoek een beta bios!) en op de 3e plaats
Mathlon 2.0 (die schrijft em in het register,
kleine kans dat het beter is though) en op de 4e plaats Mathlon 3.0 omdat je disk-drive dan in gebruik is en boot-disks worden dan lastig...

Om een lang verhaal kort te maken:
Mathlon is goed, maar bios/solderen is het beste.

Succes ermee!

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• TGEN
  • Laatst online: 09:10

TGEN

Hmmmx_

Het maakt niet uit dat de cache op de stanaard divider staat tijdens het booten, voordat Mathlon aan het werk gaat. De L2 Cache wordt immers voor het laden van het OS niet aangesproken, en de lockups onstaan doordat de cache foute data geeft door oververhitting( te hoge snelheid). Zolang er dus geen L2 cache wort aangesproken, is er geen probleem, daarom kan Mathlon gewoon z'n werk doen, niks om je druk over te maken.

Ben trouwens blij met m'n NEC cache :)

TGEN

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• Dr.Q
  • Laatst online: 18-07 16:21
Hmmm oke...
hoe verklaar je dan tijdens een cold-boot
, met een vette Alpha erop dat proc niet wil starten op 1064 met 2/5 devider en met 1/3 devider wel?
Dat ding moet toch alles checken voordat ie begint?

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Ik heb mijn Athlon 700 (800core) op 900 staan (wil niet hoger) met 1.75V.
MAthlon gebruik ik om de cache (standaard 1/2) op 2/5 te zetten.
Het werkte altijd goed, totdat ik Windows opnieuw installeerde, als ik nu opstart dan geeft hij een disk failure foutmelding ofzoiets, ram ik op enter (3x ofzo) en dan boot ie 'plotseling' wel. Soms start de PC ook wel in 1 keer, soms jah.
Pagina: 1