Ik heb sinds enkele maanden een eigen server. Nu probeer ik een applicatie te schrijven met hulp van Zend Framework. Dit werkt niet echt lekker, aangezien ik, wanneer er een query op de database adapter uitvoer met de methode query(), dan krijg ik in Firefox de melding:
Dat werkt, er staat Connected to database. Wanneer ik op $dbh de methode query() aanroep, krijg ik weer de zelfde fout als wanneer ik op een instantie van Zend_Db_Adapter_Pdo_Mysql die methode aanroep.
Ik kom er nu niet meer uit. En het vervelende is, met wat voorheen altijd nog geen twee minuten werk was met ZF heeft me nu al twee uur gekost. Ik zou niet weten waarin dit ligt, PDO MySQL is gewoon geïnstalleerd en PHP is er mee gecompiled (haal ik uit phpinfo()). De verbinding maken lukt gewoon, een query uitvoeren wil niet. En geen foutmelding van PHP zelf maar 'Verbinding werd geherinitialiseerd'. Zeg het maar, ik ben ten einde raad.
Dus ik eens proberen, connectie maken direct met PDO:De verbinding werd geherinitialiseerd
De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <?php /*** mysql hostname ***/ $hostname = 'localhost'; /*** mysql username ***/ $username = 'username'; /*** mysql password ***/ $password = 'password'; try { $dbh = new PDO("mysql:host=$hostname;dbname=mysql", $username, $password); /*** echo a message saying we have connected ***/ echo 'Connected to database'; } catch(PDOException $e) { echo $e->getMessage(); } |
Dat werkt, er staat Connected to database. Wanneer ik op $dbh de methode query() aanroep, krijg ik weer de zelfde fout als wanneer ik op een instantie van Zend_Db_Adapter_Pdo_Mysql die methode aanroep.
Ik kom er nu niet meer uit. En het vervelende is, met wat voorheen altijd nog geen twee minuten werk was met ZF heeft me nu al twee uur gekost. Ik zou niet weten waarin dit ligt, PDO MySQL is gewoon geïnstalleerd en PHP is er mee gecompiled (haal ik uit phpinfo()). De verbinding maken lukt gewoon, een query uitvoeren wil niet. En geen foutmelding van PHP zelf maar 'Verbinding werd geherinitialiseerd'. Zeg het maar, ik ben ten einde raad.