Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,
dit is men eerste post hier en ik hoop dat iemand me kan helpen.
ik heb een triplescreen opstelling met daaronder een solo monitor
nu heb ik een probleem met mijn resolutie, ik heb al alle formaten geprobeerd maar ik krijg ze niet op gelijke schaal. als ik een venster van mijn 1e monitor naar mijn 2e monitor verschuif word er ingezoomd.
iemand die me kan helpen om aan catalyst uit te leggen dan mijn 1e monitor 24" is en mijn 2e monitor uit 3 monitoren van 21,5" bestaan.

hieronder een afbeelding waarop duidelijk te zien is dat de schaal veranderd als het op een ander scherm staat
Afbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/4475/img6130i.jpg

hier een foto van de opstelling in zijn geheel
Afbeeldingslocatie: http://img801.imageshack.us/img801/5127/img5926i.jpg

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 11:28
Ik heb geen idee wat het probleem is, maar moet even kwijt.. Wat een vette opstelling ! Jalous :p

Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als je kijkt naar het venster zie je da die op het onderste scherm groter is dan op het bovenste.
blijkbaar ziet catalyst da als 2 evengrote monitoren (als je de monitoren individueel bekijkt)
ze hebben beiden ook dezelfde resoluties, maar bij een andere resolutie lijkt mijn beeld vervormd en komt niets meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mischien dat deze foto wat meer duidelijkheid brengt
Afbeeldingslocatie: http://img856.imageshack.us/img856/5902/1842012224858.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:28
Probleem Oorzaak lijkt me toch duidelijk? Je onderste monitor laat evenveel pixels zien als 1 van je andere monitoren, maar doet dit over een groter oppervlak en dus wordt het beeld gerekt... Enige oplossing daarvoor is dat alles in verhouding gewoon klopt. Dat komt in principe neer op dezelfde monitoren.

[ Voor 25% gewijzigd door Paprika op 22-04-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Tjah, wat hierboven staat. De pixeldichtheid verschilt, daar doe je niets aan.. ja een andere resolutie instellen maar dat is op een TFT geen succes want het beeld ziet er dan simpelweg niet meer uit.

Als je zowel op 24" als op een 21.5" dezelfde 1920x1080 resolutie hebt dan zie je op de 24" dus precies hetzelfde enkel groter weergegeven.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Resolutie is hetzelfde, terwijl de monitor groter is. Logisch dat dat voor verschillen zorgt. Kan je weinig aan doen, tenzij je de resolutie van die bovenste drie omlaag wilt gaan halen, wat ervoor zal zorgen dat het minder mooi wordt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is er geen manier om een groter aantal pixels in da scherm te duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 20:03:
is er geen manier om een groter aantal pixels in da scherm te duwen?
Niet zonder dat je lelijk beeld krijgt.
Stel je eens voor dat een scherm een resolutie heeft van 2x2 (dus 4 pixels)
Hoe wil je het voor elkaar krijgen dat dat scherm 3x3 pixels gaat weergeven? Dat gaat dus niet lukken.

[ Voor 5% gewijzigd door Jimster op 27-04-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:56
Het magische woord wat hier mist is DPI, aangezien de 2 verschillende monitoren geen hetzelfde DPI hebben (of beter gezegd, niet een gelijk deler DPI hebben) is het niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
komt er opneer dat ik altijd met dit probleem blijf zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Dat was inmiddels wel duidelijk toch? :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het makkelijkste is om je grotere monitor in te ruilen voor dezelfde als die bovenste 3. Sterker nog, dat is de enige oplossing.

[ Voor 18% gewijzigd door spone op 28-04-2012 11:38 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik hou net die grotere omdat die praktisch is voor het 3D modelleren, de andere zijn ofwel voor het gamen en anders om fotos, technische tekeningen en stuklijsten te plaatsen.
in ruilen is geen optie, dan zal ik zo wel verder doen, er sterft niemand aan, het is alleen jammer
Pagina: 1