Ik heb laatst mijn CRT vervangen door een samsung LED monitor. Ik ben van mening dat het beeld op de LED monitor vele malen slechter is dan op mijn oude CRT. Filmpjes die er op mijn CRT nog wel redelijk uitzagen zien er nu uit als low quality youtube filmpjes. Oudere spellen zijn veel karteliger. Filmpjes van mijn HD camara zijn duidelijk veel slechter van kwalitijd op de LED monitor. Pictogrammen op me desktop hebben karteltjes terwijl deze op mijn crt hardstikke strak waren. En dat allemaal voor een beetje meer scherpte?
Toegegeven, content met zeer hoge kwalitijd zit er wel wat beter uit dan op mijn CRT maar de rest eingelijk niet echt. Daarbij vind ik de kleuren veels te fel, het wit veels te fel (krijg dit ook met geen mogelijkheid goed). Het grappige is ook nog dat ik de LED vrij ver weg neer heb gezet maar zelfs dan vind ik de kwalitijd mager. Dus ik denk dat weer terug ga naar CRT
Wat vinden jullie eig van LED/TFT in vergelijking met CRT?
Toegegeven, content met zeer hoge kwalitijd zit er wel wat beter uit dan op mijn CRT maar de rest eingelijk niet echt. Daarbij vind ik de kleuren veels te fel, het wit veels te fel (krijg dit ook met geen mogelijkheid goed). Het grappige is ook nog dat ik de LED vrij ver weg neer heb gezet maar zelfs dan vind ik de kwalitijd mager. Dus ik denk dat weer terug ga naar CRT
Wat vinden jullie eig van LED/TFT in vergelijking met CRT?