Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WHS connection problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met de connectie met mijn WHS. Het is een HP Media SmartServer.

Als ik de server aanzet verschijnt hij in mijn verkenner onder netwerk en kan ik de mappen benaderen. Via de webpagina van de server kan ik er ook bij, net als via een externe bureaubladverbinding.

Maar dit duurt nooit lang. Na een paar minuten kan hij de server niet meer vinden. Pingen lukt dan nog altijd wel, zowel op naam als ip-adres. Ik dacht eerst dat het aan de Experiabox van KPN lag, maar ook met een ander modem en rechtstreeks via een crosslinkkabel heb ik hetzelfde probleem.

Is er iemand die hier verstand van heeft die me kan helpen?

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Je kunt eens kijken hoe de firewall staat zet deze dan eens uit en anders eens een vast ip adres geven.
Kijk maar eens of dat enige verbetering bied.
Anders eens de updates draaien als je dat nog niet gedaan hebt.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Verwijderd

Topicstarter
Firewall staat uit. Bovendien zou een firewallprobleem ook invloed hebben op ping. Hij heeft al een vast ipadres en voor een update van de software heb ik niet lang genoeg connectie.

De korte tijd dat ik wel toegang heb, kan ik zien dat de server "network healthy" weergeeft.

• Kavaa
Oke maar hij valt dus niet uit ofzo?
Probeer hem anders eens uit te zetten stroom kabel er helemaal uit en dan een aantal x de power knop indrukken zodat hij helemaal ontladen is.
Doe dan de stekker er weer in en probeer eens of dat helpt.
(haal alle andere kabels er ook uit.)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Verwijderd

Topicstarter
Het mag niet baten. De server zelf valt niet uit.

Het is puur dat de connectie maar een paar minuten standhoudt. En dan komt ie ook niet meer terug.

• Kavaa
Lijkt mij toch iets in de richting van een Driver probleem.
Je kunt er toch ook een monitor op aansluiten of niet?
Sorry even na gekeken maar die heeft dat toch niet.

Wat zegt de CD die je erbij hebt gekregen draai die eens als je nog geen connectie hebt gemaakt naar de server.

[ Voor 44% gewijzigd door Kavaa op 14-04-2012 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niets heeft mogen werken. Er zit waarschijnlijk een probleem in de netwerkkaart van de server zelf. Ik kan elke keer als ik de server opstart ongeveer 7 GB aan data van de server ophalen, voordat hij er mee stopt. Dus ik denk dat ik met heel veel geduld alle data ga overzetten ;-) Daarna maar eens kijken of de server nog te redden is.

Bedankt voor het meedenken
Pagina: 1