Opstarten zonder ASUS Express Gate?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425572

Topicstarter
Nadat mijn oude laptop kapot ging heb ik inmiddels een nieuwe. Het is een ASUS en ik ben er tot nu toe tevreden over. Echter zij het zo dat bij het opstarten in telkens één of ander te lelijk menu krijg (lauw aftreksel van OS) waar ik helemaal geen zin in heb. Vervolgens moet ik dan weer iets aanklikken om in Windows te komen.

Is het misschien mogelijk om direct op te starten in Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specs en wat heb je zelf al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pricewatch: Asus N73SM-TZ055V

Die is het en ik heb uiteraard al op google gezocht en bij een aantal opstartinstelling gekeken of ik ergens iets kon uitschakelen, maar nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Waarschijnlijk een BIOS-instelling. Op ESC rammen bij het opstarten en je komt in je BIOS.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorin schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:45:
Waarschijnlijk een BIOS-instelling. Op ESC rammen bij het opstarten en je komt in je BIOS.
Onder tools.

Bronnen;
http://www.overclock.net/...-rid-of-asus-express-gate
http://answers.yahoo.com/...qid=20100403100441AA51bDM

/me bezit magische Google skillz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Top!

Ga het even rustig doornemen zo, ben nog nooit in de BIOS geweest dus ik wil zeker zijn dat ik niks mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet ernaar uit dat je laptop dezelfde behuizing heeft als mijn N73SV, dus even een vraag die op het eerste gezicht misschien dom lijkt: druk je op de juiste knop? :Y)

Rechtsboven zit bij deze behuizing de 'gewone' powerknop. Linksboven zit een knop die lijkt op een powerknop met een schuine streep en een rennend mannetje erachter. Deze linkerknop is de Express Gate-knop. De rechter powerknop is de gewone powerknop die meteen het hele OS opstart.

Succes!
Pagina: 1