Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Zojuist geheugen binnengekregen via een deal in V&A. Het zou gaan om 2 x 2 Gb. In totaal zou er dan in mijn PC moeten zitten:
2x1Gb
2x2Gb
dus 6Gb in totaal. Windows 7 x64 en de bios geeft echter aan dat er maar 4Gb in zit. Ook CPU-Z geeft onder het tabje SPD bij elk vd 4 memory slots aan dat ze elk 1024 Mb zijn. Zijn er nog redenen te bendenken waarom mijn PC niet 2x2Gb ziet?
Het moederbord ondersteund 8 Gb.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:38
Maak eens een foto van de ontvangen dimmetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:29
Yep, foto van het typenummer kan een hoop duidelijker maken.

Daarnaast ook eens die 2x1Gb uit je PC halen en kijken wat er dan gerapporteerd wordt aan geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P tja kan 2x 1024 zijn , met een verkeerd stickertje

en ondersteunt je mobo wel op elk slotje dat geheugen ?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Al contact gehad met de verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Dark

who tweaked the light?

Als de SPD tab van cpu-z zegt dat het 1024mb is, dan zal het wel zo zijn, vrees ik voor je. Die SPD reader werkt vrij goed, en herkent zelfs geheugen dat niet door de bios is geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:38
Misschien zeg ik nu heel iets raars, maar in het SD ram en DDR1 tijdperk kwam nog weleens het volgende voor:

Je kon niet altijd single sided dimm's mixen met double sided dimmetjes.

Single Sided:

http://www.hardwarereview...0Memory/Crucial1large.jpg

Double Sided is aan 2 kanten bedekt met geheugenchips.

Misschien is dit bij jou ook het geval? Misschien dat ie vandaar maar de helft herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Nu online

Dark

who tweaked the light?

Volgens de manual kan je wel DS en SS mixen, maar dan zou je bij het opstarten een boodschap moeten krijgen: When memory modules of different size and chips are installed, a message which indicates that memory is configured to Flex memory mode operation will appear during POST.

De SPD tab van cpu-z had alsnog gewoon 2048 moeten zeggen voor dat reepje geheugen, ookal was er maar 1024 actief, dus ben met TS dat hij misschien wel andere reepjes ontvangen heeft dan hij (en de verkoper) dachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ok hier is een foto
  • de bovenste twee zijn mijn eigen reepjes, 2x1Gb
  • de onderste zijn de twee overgekochte reepjes 2x?GB
Ik krijg echter een heeel sterk vermoeden dat het zelfs hetzelfde type reepjes betreft as dat ik er al in had :-(
Ik ga de verkoper even vragen of hij niet misschien een foutje heeft gemaakt :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

pricewatch: Kingston ValueRAM KVR667D2N5K2/2G
volgens het typenummer is dat de kit. Ofwel, een kit van 2GB bestaande uit 2 modules. Onhandig aangegeven van Kingston hier, want je zou vermoeden dat een module wel 2 GB is als je naar het typenummer kijkt, dus ik kan me de fout van de verkoper wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:29
Menesis schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:58:
Ok hier is een foto
  • de bovenste twee zijn mijn eigen reepjes, 2x1Gb
  • de onderste zijn de twee overgekochte reepjes 2x?GB
Ik krijg echter een heeel sterk vermoeden dat het zelfs hetzelfde type reepjes betreft as dat ik er al in had :-(
Vermoeden? Da's gewoon een zekerheid, hoor!
Jouw reepjes en overgekochte reepjes hebben beide hetzelfde typenummer: KVR667D2N5K2/2G, kit of 2. Dus volgens de datasheet van Kingston (en die kunnen het weten): "Total kit capacity it 2GB".
Ik ga de verkoper even vragen of hij niet misschien een foutje heeft gemaakt :)
Yep, die zal die '2G' op het eind mogelijk als 2GB per reep geinterpreteerd hebben. Doorverwijzen naar die datasheet zal het hem wel duidelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Yep, dit kun je eigenlijk de verkoper ook niet kwalijk nemen.

Ik bekeek de foto's en dacht in eerste instantie dat dit 4 exact dezelfde modules van 2 GB waren.

Maar zoals hierboven al beschreven, het zijn twee kits.

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Nu online

Dark

who tweaked the light?

Zal denk ik geen kwade opzet geweest zijn van verkoper hey.

Aan de ene kant jammer dat je nu geen 6gb hebt, maar 4 dezelfde is in principe ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Kan iedereen overkomen zelfs mij :)
Maar goed als der verkoper het verkoopt als 2gb per dimm en je betaald der ook voor.
En je komt der achteraf achter dat het toch 1gb is miss kan je dan wat geld terug krijgen.
Maar goed vind het lomp van kingston die had het beter moeten weergeven vind ik.
Vind dit niet de fout van de verkoper maar van kingston.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:42

s3.

Niet de fout van verkoper? Verkoper moet controleren wat voor informatie hij bij zijn advertentie zet. Al zou het niet met kwade opzet zijn gebeurt, vind ik het alsnog niet netjes.

[ Voor 14% gewijzigd door s3. op 14-04-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

s3. schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 14:27:
Niet de fout van verkoper? Verkoper moet controleren wat voor informatie hij bij zijn advertentie zet. Al zou het niet met kwade opzet zijn gebeurt, vind ik het alsnog niet netjes.
Iedereen kan een fout maken.
En ze kunnen het vast wel met ze 2en oplossen toch.
En wat jij zegt (ik vind het niet netjes) kan je niet zeggen vind ik want.

punt 1
Vind dat kingston ook beter andere stickers der op had kunnen doen.
punt 2
Ondanks de fout van de verkoper,komen ze de vast wel uit.

Maar zoals ik al zei elke mens maakt fouten,Maar om direct te gaan vind ik alsnog niet netjes te zeggen
vind ik ook niet eerlijk.Maar dat is mijn mening!!!
Als hij gewoon contact opneemt met de mede tweaker en het verhaal uitlegd krijgt hij vast wel wat geld terug.

(en dan nog is het netjes opgelost :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
fout of niet, ik had er al 4gb inzitten in totaal, dus ik heb er helaas niets aan...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Menesis schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:14:
fout of niet, ik had er al 4gb inzitten in totaal, dus ik heb er helaas niets aan...
Oke om netjes aftehandelen vind ik dat hij dan terug moet nemen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P van H
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Een beetje nette tweaker zal niet moeilijk doen om deze terug te nemen en het geld terug te storten.
Ik zou er in ieder geval niet moeilijk over doen.

Het was dus dus waarschijnlijk gewoon een ongelukkige misverstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarschijnlijk wel. Dat gezegd, we horen maar een kant van het verhaal hier. Sowieso geeft TS consequent de hoeveelheid geheugen fout weer: 2Gb ipv 2GB. In dit geval kan dat niet oorzaak zijn van misverstand, maar ik zou voorzichtig zijn met de schuld volledig in de schoenen van de verkoper te plaatsen als we advertentie en eerdere communicatie niet hebben gezien. Voor hetzelfde geld heeft hij gewoon Kingston ValueRAM KVR667D2N5K2/2G aangeboden en heeft TS de aanname gedaan dat het hier ging om 2x2GB en niet een set van 2 van in totaal 2GB.

Maar goed, ook als het de fout van TS was zou ik als verkoper de boel terugnemen, ik kan het vast weer doorverkopen aan iemand anders die het wel moet hebben.

Wijze les:
1) check altijd specs van exacte typenr voor verkoop. Dat gedoe met "kits" ipv losse DIMMs vraagt om misverstanden.
2) wees expliciet nauwkeurig in je eenheden, als je 2Gb vraagt en iemand geeft je een DIMM van 256MB heeft hij je exact gegeven wat je vraagt :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Mee eens maar komt vast allemaal wel goed toch :P .
Wachten het af :)
dion_b schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:44:
Waarschijnlijk wel. Dat gezegd, we horen maar een kant van het verhaal hier. Sowieso geeft TS consequent de hoeveelheid geheugen fout weer: 2Gb ipv 2GB. In dit geval kan dat niet oorzaak zijn van misverstand, maar ik zou voorzichtig zijn met de schuld volledig in de schoenen van de verkoper te plaatsen als we advertentie en eerdere communicatie niet hebben gezien. Voor hetzelfde geld heeft hij gewoon Kingston ValueRAM KVR667D2N5K2/2G aangeboden en heeft TS de aanname gedaan dat het hier ging om 2x2GB en niet een set van 2 van in totaal 2GB.

Maar goed, ook als het de fout van TS was zou ik als verkoper de boel terugnemen, ik kan het vast weer doorverkopen aan iemand anders die het wel moet hebben.

Wijze les:
1) check altijd specs van exacte typenr voor verkoop. Dat gedoe met "kits" ipv losse DIMMs vraagt om misverstanden.
2) wees expliciet nauwkeurig in je eenheden, als je 2Gb vraagt en iemand geeft je een DIMM van 256MB heeft hij je exact gegeven wat je vraagt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is me ook wel eens overkomen
Zoek 1xddr2 van 2gb
Gozer had een 1x2gb modeulen
Foto stond er bij .
Helaas zelf niet goed opgelet en was het ook zo kit maar de verkoper had er maar 1.
De verkoper Had er geen erg in en ik had er geen erg in .
De modeulen was zelf nog steeds goedkoop genoeg dat ik zelf persoonlijk er niet wakker van ligt .
Modeulen draait nu bij me zusje haar pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Daarom denk dat alles wel op zijn pootjes terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Het wordt nu een beetje een verkoop topic ipv een technisch verhaal over RAM, maar hier is nog een eennalaatste update van het verhaal:
Verkoper stelt dat hij toch echt 4GB in zijn PC had middels de 2 aan mij verkochte reepjes. Maar gelukkig zijn we wel overeengekomen dat ik ze terug stuur en hij het geld terugstort :)

[ Voor 46% gewijzigd door Menesis op 16-04-2012 09:09 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Nu online

Dark

who tweaked the light?

Mooi, dan is het voor jou goed afgelopen hey deze keer.

Volgende keer proberen om eerst de specs uit te zoeken, maar dan nog kan het wel voorkomen dat je door zo'n stickertje op het verkeerde been gezet wordt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Nou ,het geld heb ik nog steeds niet terug, ondanks vriendelijke mailtjes richting de verkoper. Verkoper houdt vol dat hij toch echt 4GB geheugen in zijn PC had. Dat kán gewoon niet! $^%#$#^*

Mixed Reality dev

Pagina: 1