Nieuwe categorie "zonnepanelen"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Of voluit zonnestroompanelen of nog uitgebreider photovoltaïshe zonnepanelen. Deze categorie wordt steeds populairder en de roep steeds groter in Duurzame Energie & Domotica en met name Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV)

Marktplaats is een ramp om daar iets te zoeken en het aanbod is laag. Daarnaast wil ik graag de betrouwbaarheid van de PW i.c.m. de juiste technische specificaties zien. Inclusief waardes als EUR/Wp.

[ Voor 27% gewijzigd door PcDealer op 14-04-2012 10:59 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:08
Goed idee zou een perfecte uitbreiding voor de pricewatch zijn en is nog nergens anders op de grote vergelijkingssites te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exact , weer een kans om als tweakers voorop te lopen en ook hierin een naam te zijn. wikipricewatch

Maar die vraag moet toch eigenlijk van de kant van de leverancier af komen.. die zal zijn prijzen er dan in moeten zetten.. of eu ?
en neem dan ook prijzen e.d op van inverters .. >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:10:

Maar die vraag moet toch eigenlijk van de kant van de leverancier af komen.. die zal zijn prijzen er dan in moeten zetten.. of eu ?
Er zijn wel shops te vinden: http://www.sunnshop.nl, http://www.pfixx.nl/index.php?page=verkoop, www.conrad.nl, http://www.energieanders....=com_virtuemart&Itemid=87, http://www.solartoday.nl/index.php/yingli-solar-modules/
en neem dan ook prijzen e.d op van inverters .. >:)
Uiteraard! Een categorie met onderverdeling naar panelen, omvormers, trackers en wellicht aansluitmateriaal/bekabeling en mogelijk Clickfitsystemen en aanverwanten.

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 14-04-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:51
Ik ben voor (eind januari is dit in het PV topic ook al geopperd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-09 11:54
Het zoeken wordt niet alleen makkelijker maar het zal voor veel mensen ook een hoop duidelijkheid geven betreffende de huidige stand van zaken ten aanzien van prijzen van panelen/omvormers etc. je ziet nu veel complete aanbiedingen voorbijkomen, maar ik ben zelf meer geinteresseerd in prijzen van losse componenten.

Mijn huis heeft een plat dak waardoor het voor mij niet lastig is om zelf de boel aan te leggen, kan me wel voorstellen dat mensen met een schuin dak zichzelf eerst even achter de oren krabbelen of ze het zelf gaan aanleggen of toch maar laten doen.

Ik zeg .....Doen!

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
rube schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:42:
Ik ben voor (eind januari is dit in het PV topic ook al geopperd)
Klopt, het is al eerder voorgedragen. Zie antonboonstra in "Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV)", rube in "Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV)" en ook jouw reactie daartussen.

Ik dacht nu gewoon "spijkers met koppen".

[ Voor 29% gewijzigd door PcDealer op 14-04-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Nieuwe categorie is natuurlijk leuk maar dan moeten er wel bedrijven zijn die een abo afnemen om hun prijzen te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:53

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

De Pricewatch is in eerste instantie een prijsvergelijker. Shops kunnen dan lid worden door middel van een Pricewatch Manager abonnement, waarna het mogelijk is om een feed aan te leveren, die vervolgens kan worden gekoppeld met producten in de Pricewatch. Die shops zijn er nu niet, voor zover ik kan zien hebben wij momenteel geen aanbieders van zonnepanelen in de lijst staan. Kortom: die categorie gaat er niet komen.

Wel zijn wij zeker geinteresseerd in het onderwerp duurzame energie en hoewel daar nog niks concreets over is gezegd, behalve een "het zou leuk zijn als ...", willen we daar wel iets mee doen. Wanneer? Met de projecten die momenteel lopen, voorlopig niet. We zitten hier sowieso met een kip/ei probleem: zonder aanbieders hebben we geen prijzen.

Alle input blijft echter welkom, we zullen de discussies blijven volgen en wie weet dat we in de toekomst er iets mee (kunnen) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Glaanie schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:12:
Die shops zijn er nu niet, voor zover ik kan zien hebben wij momenteel geen aanbieders van zonnepanelen in de lijst staan. Kortom: die categorie gaat er niet komen.
Eeeh, is dat niet een kwestie van kip en ei? Aangezien er geen categorie is lijkt het me logisch dat er ook geen shops zijn. Of zie ik dat verkeerd dan? Wellicht dat als er een categorie komt er best een aantal shops hun producten erin willen zetten. Dat zou dan bij de betreffende shops nagevraagd moeten worden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

De hoeveelheid shops is niet groot, maar er zijn zeker wel shops die zonnepanelen aanbieden zoals hierboven wordt aangegeven. Een groter probleem is denk ik de behoudendheid van de bouwwereld. Het is daar niet gebruikelijk om zomaar stuksprijzen te geven. Er wordt vaak gewerkt op offertebasis waar dan vaak ook nog een stukje arbeid aan vast zit.

Maar wat is er precies mis met een wat minder goed gevulde categorie? Dat groeit vanzelf toch gewoon?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:46

Fiber

Beaches are for storming.

OK, geen PW dan voorlopig, maar wellicht wel een hoekje in V&A...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:53

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Microkid schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:16:
[...]

Eeeh, is dat niet een kwestie van kip en ei? Aangezien er geen categorie is lijkt het me logisch dat er ook geen shops zijn. Of zie ik dat verkeerd dan? Wellicht dat als er een categorie komt er best een aantal shops hun producten erin willen zetten. Dat zou dan bij de betreffende shops nagevraagd moeten worden.
Ik had eigenlijk dat stukje moeten herschrijven :p Ik wil het niet meteen afschieten, het is zeker een goed idee, wat ik verderop ook zeg. Alleen missen wij nu de shops die het kunnen leveren, in ieder geval in die mate (kwa assortiment en ook verschillende merken) goed kunnen leveren, dat je ook goed kan vergelijken, niet alleen in prijs maar ook de producten zelf.

Plus wat Spockz ook zegt, het is (naar mijn idee) niets iets waar je voor naar de (web)winkel gaat en 'zomaar' koopt en installeert, zonder dat er iemand langskomt om te kijken naar je eigen situatie en gelijk een offerte schrijft met een mooie prijs voor levering en installatie.

We kunnen niet 'zomaar' een categorie aanmaken. Want wat zet je er in, wat ga je specificeren? Hierover moet worden nagedacht en dat gaat niet over 1 nacht ijs. Sowieso is er een momenteel categoriestop, ivm de komende overhaul.

Kortom, ook achter de schermen gaat de discussie gewoon door, hoewel nu op een laag pitje vanwege andere projecten. We willen hier zeker wat mee doen, ga er niet vanuit dat de discussie nu zinloos is. Maar in welke vorm je dit gaat terugzien en op welke termijn, daar is nog helemaal niet over gesproken.

Bovenstaande zit nog vol vaagheid, snap ik ook wel, maar we willen niet zomaar dingen gaan doen We hebben geen zin om alles later nog te wijzigen of het ineens stop te zetten, omdat het niet haalbaar blijkt te zijn. En er is nog niks besproken of besloten, dus de weg ligt nog open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Wie kunnen het beter om specs
Glaanie schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:39:
[...]

We kunnen niet 'zomaar' een categorie aanmaken. Want wat zet je er in, wat ga je specificeren? Hierover moet worden nagedacht en dat gaat niet over 1 nacht ijs.
Daarom zijn wij er, althans de leden die regelmatig posten in eerder genoemde draadjes die vast wel een mening daarover hebben.
* PcDealer doet de aftrap:
- merk
- type
- Wattpiek
- afmeting
- soort paneel
- hoeveelheid cellen
- voltage
Sowieso is er een momenteel categoriestop, ivm de komende overhaul.
In de tussentijd: zie hierboven :)

En anders http://irc.tweakers.net/duurzaam

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 14-04-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Hier een setup van een aantal gegevens voor de panelen:
http://www.hoe-koop-ik.nl/zonnepanelen/vergelijken/start

Een lijstje met maten van een aantal zonnepanelen:
SolarKing in "Duurzame Energie deel 17"

Wat zou goed zijn om ook nog te weten:
- Garantie voorwaarden
- Verder uiteraard uitgebreide specs

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 12:39
Ik zou zeggen: schrijf de diverse firma's uit de Solar Top 50 aan,

panelen, omvormers zijn nogal dagprijzen bij wijze van... dus vrees dat de genoemde/verzamelde informatie in dit topic van zeer beperkte 'houdbaarheid' is.

succes met bijhouden van de items in dit topic :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Dat lijkt me een beetje kort door de bocht, aangeven dat zonnepanelen dagprijzen zijn. Dit betekend natuurlijk niet dat het niet mogelijk is.
Geheugen zijn ook dagprijzen en ziehier, de prijzen zijn gewoon op te vragen.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/545/geheugen-intern.html

Daarnaast kopen importeurs de panelen neem ik aan niet in per stuk of per bestelling, maar hetgeen wat er verwacht wordt per maand/kwartaal/jaar. De prijzen kunnen naar mijn weten zeer makkelijk aangepast worden en gekoppeld worden aan de website van de importeur/leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Op sommige sites zijn de prijzen al weken hetzelfde. Dus het zal wel meevallen met de gesuggereerde volatiliteit. Daarnaast vind ik het wel interessant te weten hoe goed de aanbieders presteren op het gebied van prijs, maar vooral advies en installatie. Ik wil het kaf van het koren kunnen scheiden.

[ Voor 46% gewijzigd door PcDealer op 28-05-2012 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:34

Harrie

NederVlaming

Ik kan me voorstellen dat aanbieders veel liever hebben dat mensen hun contacteren voor een offerte (waarbij ze dan ineens een kans hebben om een eventueel prijsverschil te onderbouwen), dan dat mensen puur afgaan op prijzen die ze online zien.

Ik ken de PV markt niet, maar er zijn markten waar de aanbieders liever geen gemakkelijke vergelijk hebben, en dus ook niet zo maar meewerken aan zoiets.

Dit hoeft niet direct een probleem te zijn. De PW is ook begonnen met tweakers die de prijzen van de webshops ingaven, zonder directe input van de webshops, als ik mij niet vergis. Maar dan is er wel een grote base van tweakers nodig die prijzen ingeeft....

[ Voor 10% gewijzigd door Harrie op 28-05-2012 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanJeen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 09:04

JanJeen

3315Wp

Nog een sterk argument vóór een Pricewatch: Gebruikers reviews!
Ik verwacht dat daarmee een hoop vragen van n00bs over bepaalde beginselen worden weggenomen.

Tevens zal er niet snel meer de vraag worden gesteld, heeft iemand ervaring met paneel X? Want ik verwacht dat er een behoorlijk animo zal zijn om iets over je eigen omvormer/panelen te schrijven.

Go Tweakers! Komende tijd worden zonnepanelen booming bussiness, leuke kans om met de markt mee te liften en zo ook een andere doelgroep naar jullie website te lokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-09 12:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Harrie schreef op maandag 28 mei 2012 @ 10:30:
Ik kan me voorstellen dat aanbieders veel liever hebben dat mensen hun contacteren voor een offerte (waarbij ze dan ineens een kans hebben om een eventueel prijsverschil te onderbouwen), dan dat mensen puur afgaan op prijzen die ze online zien.

Ik ken de PV markt niet, maar er zijn markten waar de aanbieders liever geen gemakkelijke vergelijk hebben, en dus ook niet zo maar meewerken aan zoiets.

Dit hoeft niet direct een probleem te zijn. De PW is ook begonnen met tweakers die de prijzen van de webshops ingaven, zonder directe input van de webshops, als ik mij niet vergis. Maar dan is er wel een grote base van tweakers nodig die prijzen ingeeft...
Natuurlijk zien de aanbieders die naast de producten ook diensten leveren zoals het installeren van zonnepanelen liever geen online prijsvergelijkingen die hun marges op de hardware in gevaar brengen, maar dat is ons probleem niet. Als de markt voor zonnepanelen groot genoeg is komen er vanzelf wel prijsvechters die wel baat hebben bij een prijsvergelijker. Zelf installeren van zonnepanelen kan prima als je de tijd ervoor hebt.

Ik zou het zelf wel een goed idee vinden om er wat mee te doen. Je ziet aan het forum dat het onderwerp leeft bij onze gebruikers. Als de btw-verlaging doorgaat gaan zonnepanelen volgend jaar nog aantrekkelijker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Femme schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:21:
[...]

Natuurlijk zien de aanbieders die naast de producten ook diensten leveren zoals het installeren van zonnepanelen liever geen online prijsvergelijkingen die hun marges op de hardware in gevaar brengen, maar dat is ons probleem niet. Als de markt voor zonnepanelen groot genoeg is komen er vanzelf wel prijsvechters die wel baat hebben bij een prijsvergelijker. Zelf installeren van zonnepanelen kan prima als je de tijd ervoor hebt.
We mogen er ook vanuit gaan dat de pv veel traffic genereert naar de aanbieders en de slecht beoordeelden of weggaan of hun kwaliteit gaan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

In diverse markten is het ook wel belachelijk dat prijzen niet zichtbaar zijn op de website en dat je inderdaad een persoonlijk aanbod krijgt. Dit vind ik oneerlijk en soms zelfs bijna crimineels. In zo'n wereld wil je als Groene voorvechter niet in willen zitten. In deze markt zitten bijvoorbeeld Fitness centra waarbij het gelukkig steeds doorzichter wordt en waarbij de prijzen steeds vaker op de websites worden vertoond. Als er geen prijs is dan wordt je uitgenodigd om een keer te komen kijken en dat krijg je voor 50 euro p/m wel een leuke, speciale aanbieding. Kortom de prijzen moeten doorzichter worden en als je dit geinstalleerd wilt hebben door de leverancier, dan mag daar gerust een goede vergoeding tegenover staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 21:43

SpeksteenWP

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon

Solarnrg heeft de prijzen wel gewoon op z'n site staan, dan heb je in ieder geval een richtprijs.

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Speksteenkachel schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 22:19:
Solarnrg heeft de prijzen wel gewoon op z'n site staan, dan heb je in ieder geval een richtprijs.
Volgens mij heb ik pas een richtprijs als ik meeerdere prijzen voor hetzelfde product kan vinden. Immers, een prijs kan behoorlijk afwijken van die bij concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 21:43

SpeksteenWP

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon

Alleen hebben de meeste leveranciers er geen prijzen op staan.
Genoemde leverancier heeft dat wel aan jou de taak om te kijken waar het goedkoper kan :+

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
CompareMySolar maakt het in ieder geval mogelijk enkele lokale leveranciers te vergelijken met prijzen bij jouw wensen, al was bij mij de keuze van leveranciers beperkt (5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf aardig wat marktonderzoek gedaan en www.lychnus.com is de goedkoopste leverancier voor zonnepanelen. Heb vorige week dan ook een order van 12 stuks eruit gegooid :)

http://www.suncalc.net is trouwens ook een handige tool voor als je wilt weten hoe de panelen presteren door het jaar heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic is niet bedoeld om je eigen product aan te prijzen ;)

[ Voor 88% gewijzigd door Glaanie op 13-03-2013 15:27 ]

Pagina: 1

Let op:
Even voor de goede orde: Dit topic is bedoeld voor discussie over hoe we een eventueel Zonnepanelen-deel in de Pricewatch vorm zouden kunnen geven. Tips over waar je elders zonnepanelen (en bijbehorende zaken) kan kijken en vergelijken zijn prima, zolang je maar niet je eigen product aanprijst of andersoortige berichten plaatst.