Toon posts:

IBM XGP 75 7200 rpm + Coolermaster HDD cooler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb een IBM schijf (7200rpm) en een coolermaster HDD cooler, maar nu zit er op de bovenkant van de harde schijf een klein
rond gaatje... met de tekst "Breather Hole" do not cover... duidelijk lijkt mij, maar als ik de harde schijf in de cooler plaats word de ruimte tussen de hdd en de cooler zo goed als niets. Waar dient dit gaatje voor :? en zal ik hem maar gewoon in de cooler plaatsen? (anders heb ik dat ding van jan :r gekocht).

Bedankt!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Gaatje heeft vast iets te maken met lucht druk oid.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... luchtdruk, er zit een klein ruimte verschil tussen... heel klein, maar dan is dat vast en zeker groot genoeg om problemen te voorkomen. :) We gaan em' maar plaatsen denk ik ... (nog meer lawaai :( )

Verwijderd

Waarom zou je een IBM 75XGP coolen dan? Die dingen worden helemaal niet heet! Ik heb er zelf drie 1x45GB en 2x30GB Raid 0 in me andere setup. Ze zijn snel, stil en wordfen niet heet :9~.
Het gaatje is trouwens om de luchdruk in de HD gelijk te houden met de buitenlucht.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat ding eigenlijk ook maar gekocht omdat het er toen wel grappig uit zag, en ik kon em voor weinig kopen (25 piek)... Dus meenemen die hap. :)

Verwijderd

Het kan geen kwaad als je 'm d'r op plaatst, het is geen luchtdichte afsluiting lijkt mij. En extra cooling kan natuurlijk altijd meegenomen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx! Ik ga em gewoon plaatsen, anders ligt dat ding ook maar in de la... en warm word het inderdaad niet echt... De schijf is hand warm... Ik snap niet hoe ze in die test (op tweakers) er bij komen dat die schijf 70 graden C word. Zal wel verschil zijn... :)

:) Bedankt allemaal.

Verwijderd

Heb dezelfde combinatie.
Als je goed gekeken hebt, zag je dat die 'roze plak' niet over het gaatje komt.
Oftwel 't kan........>:)

Verwijderd

Anders boor je gewoon een gaatje in je bracket :D
Pagina: 1