iPad wilt na reparatie niet meer verbinden met routers, wel

Pagina: 1
Acties:
  • 1.843 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

Gisteren is mijn iPad gevallen er zat een barst in. Verder deed alles het nog. Ik heb na de val Safari nog gebruikt en normaal kunnen surfen.. Vandaag ben ik gelijk naar de Apple Store gegaan waaruit bleek dat een barst niet onder de garantie valt. Vervolgens ben ik naar een reparateur gedaan die het repareert terwijl je wacht.

Tijdens de reparatie begon hij het te hebben over hoe hij de Wi-Fi-antenne niet meer vastzat, door de val. Dat was vreemd, omdat de iPad het gisteren nog gewoon deed en dat vertelde ik hem ook. Daarna zei de reparateur dat het kwam doordat hij het scherm eraf haalde, omdat de contactpunten van de Wi-Fi-antenne aan het scherm schijnt te zitten. Ik vond het een vreemde zaak en hij ging het voor me testen.

Na een tijdje wachten kwam de reparateur terug met het slechte nieuws dat de iPad geen verbinding kon maken met de Wi-Fi. Ik was nog steeds schichtig en zette de mobiele hotspot-functie van mijn Samsung Galaxy S2 aan. Deze vond de iPad gewoon wel. De reparateur begon een verhaal op te hangen dat hij vaste Wi-Fi netwerken niet zou vinden, maar de hotspot werkt hetzelfde als het draadloze signaal van een router. Ik had het gevoel alsof ik opgelicht werd, maar ik er meer van wist dan de reparateur en hem te slim af was. Hij wilde me gewoon een nieuwe Wi-Fi module aansmeren terwijl het waarschijnlijk niet nodig was!

In de trein terug naar huis heb ik nog gesurft via mijn mobiele hotspot, en dat werkte prima. Onderweg ving hij geen Wi-Fi netwerken op, maar dat deed mijn mobiel ook niet. Nu ben ik thuis en ziet de iPad, naast mijn hotspot, geen andere netwerken. Hoe zou dit kunnen? De netwerkinstellingen herstellen had geen effecten. Ik ga zometeen een restore proberen. Zou de reparateur misschien op een manier de IP-adressen van de routers geblokkeerd hebben?

Mijn grote vraag is nu; wat de **** heeft die reparateur met mijn iPad gedaan?

Bij voorbaat dank,

Hostpik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Nou de monteur beweerd iets, en jij beweerd van niet, je komt thuis en het bewijs ligt voor je klaar. Wat kan je dan concluderen? Ip adress van routers blokkeren? Weet je wel waar je over praat? En misschien was het niet jouw schuld, maar zo'n apparaat laten vallen is natuurlijk hartstikke dom. Zeker als je kijkt wat de gangbare reparatie kosten zijn voor dit ding. Voor de schade die jij nu opnoemt kon je hem net zo goed weggooien

[ Voor 38% gewijzigd door fynrd1 op 14-04-2012 02:58 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:25
Verander anders een de channel van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hou die iPad eens naast je router.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:23
Omdat je hotspot functie via Bluetooth gaat als het kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou weet ik niet welke iPad TS heeft, maar volgens de iPad Wi-Fi Teardown van iFixit zit de WiFi antenne niet in het scherm; http://www.ifixit.com/Teardown/iPad-Wi-Fi-Teardown/2183/3
Een iPad2 dus. /me moet nog steeds wennen aan de tags.

iFixit iPad2 WiFi antenne reparatie HOWTO: http://www.ifixit.com/Gui...ooth-Wi-Fi-Antenna/5385/1

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:39
Xeanor schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 03:53:
Omdat je hotspot functie via Bluetooth gaat als het kan...
Mijn reactie ook. Ik heb al medelijden met de repareur. Deze geeft mooi aan dat er een probleem is met de WiFi antenne, en waarom ( losmaken van het scherm, voor de nodge reparaties uit te voeren ) en dan nog vind je hem een bedrieger?

Twee opties :
- je WiFi module laten vervangen
- Een bluetooth router zoeken ( als die uberhaut al bestaat )

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die reparateur had 't over dat de antenne los zat. Het is niet zo dat een wifi-module zonder antenne meteen kansloos is; die ontvangt nog wel degelijk iets. Alleen veel minder. Ik vermoed dat daarom de hotspot nog wel werkte: die had 'ie dicht bij z'n iPad. Daarom vroeg ik de iPad dichterbij de router te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
CyBeR schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 09:49:
Die reparateur had 't over dat de antenne los zat. Het is niet zo dat een wifi-module zonder antenne meteen kansloos is; die ontvangt nog wel degelijk iets. Alleen veel minder. Ik vermoed dat daarom de hotspot nog wel werkte: die had 'ie dicht bij z'n iPad. Daarom vroeg ik de iPad dichterbij de router te houden.
Maar naar mijn weten werkt de HotSpot functie met Bluetooth en niet met WiFi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De Android HotSpotfunctie is wi-fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
CyBeR schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 03:03:
Hou die iPad eens naast je router.
Met hierboven, vermoed dat je wifi kabel intern defect gescheurd etc is.

Kan me een filmpje herinneren waarin ze een ipad demonteren en ook die kabel beschadigen.
Check youtube voor een filmpje, je hotspot doet het waarschijnlijk wel omdat die naast je ipad ligt.

Hoe is het signaal van de hotspot ? en zoals hierboven leg de ipad eens naast de router in huis en kijk eens welk resultaat dat oplevert.

Edit *sneller typen de volgende keer ;)

[ Voor 4% gewijzigd door TRAXION op 14-04-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk geloofde ik het niet. Iedereen die handel drijft is in principe een oplichter. Als je dat nu nog niet weet, ben je een beetje naïef als je het mij vraagt. En wat denk je anders? Ik kom bij een winkel waar ik nog nooit geweest ben, laat mijn iPad daar achter voor een uur, zonder dat ik weet wat er precies gebeurt. De WiFi deed het eerst nog, en opeens niet meer en de reparateur begint me een WiFi module aan te smeren waar ik ook nog eens geld voor moest betalen. De Wifi hotspot vond hij wel gewoon, terwijl er verder geen ander netwerk te vinden was. Dat is verdacht. Dat hoort niet. Ik test het apparaat in een onbekende omgeving., thuis ken ik precies mijn setup en hoe alles staat ingesteld.

Ik heb net geprobeerd de iPad vlakbij de router te leggen. Als ik de iPad er letterlijk op leg, vangt hij heel even een signaal op. Wat CyBeR zegt, is denk ik het meest aannemelijke. Dank jullie wel voor de tips bij het troubleshooten. Nu kan ik weer verder komen!

Hostpik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 14:20:
Iedereen die handel drijft is in principe een oplichter.
We're done...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:14

Umbrah

The Incredible MapMan

Wtf... die arme monteur. Meeste mensen doen hun werk secondair pas om het geld, sterker nog: GoT draait er op dat mensen voornamelijk mensen willen helpen. Ik heb een redelijke consultancy baan, en geloof me: ik zal er mee kappen als ik anderen en mezelf blijer maakte als ik codeklopper was of kantinewerker. TS: zoek hulp... met je wifi antenne, die dus echt wel gebroken was en/of los zat, en je paranoia. Vul hier een random verhaal in waarom ik niet meer in NL woon ivm. intolerantie e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Wat ik wel vreemd vind, is dat de iPad het kennelijk nog deed (via een router bij hostpik) toen hij nog gerepareerd moest worden, maar niet meer toen hij gerepareerd was. Althans, dat is wat ik uit het verhaal haal.

Dan lijkt het me wel dat de reparateur de WIFI-kabel heeft gesloopt tijdens het vervangen van het scherm. Volgens de ifixit-manual is het immers vrij lastig om zo'n scherm te vervangen en moet je echt het binnenste van de ipad in. In dat geval lijkt het me logisch dat de reparateur enige verantwoordelijkheid heeft.

Toon van hostpik mag overigens inderdaad wel iets miner paranoide, maar das een ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

M_V schreef op zondag 15 april 2012 @ 11:53:
Wat ik wel vreemd vind, is dat de iPad het kennelijk nog deed (via een router bij hostpik) toen hij nog gerepareerd moest worden, maar niet meer toen hij gerepareerd was. Althans, dat is wat ik uit het verhaal haal.

Dan lijkt het me wel dat de reparateur de WIFI-kabel heeft gesloopt tijdens het vervangen van het scherm. Volgens de ifixit-manual is het immers vrij lastig om zo'n scherm te vervangen en moet je echt het binnenste van de ipad in. In dat geval lijkt het me logisch dat de reparateur enige verantwoordelijkheid heeft.

Toon van hostpik mag overigens inderdaad wel iets miner paranoide, maar das een ander verhaal...
Waarschijnlijk was dit de geodkoopste reparateur die hij kon vinden, ik bedoel je molt een duur apparaat, wil garantie claimen (krijgt dat natuurlijk niet), zoekt de 1e beste goedkope reparateur uit en daarna huilen op een forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noem het paranoïde, ik noem het realistisch. Waarom zijn computers van Acer duur met slechte onderdelen? Omdat mensen die ze kopen zelf geen pc kunnen bouwen. Ze verlenen die moeite aan een partij die je weer naait door 600 euro te vragen voor een baggercomputer terwijl je voor hetzelfde geld een meer dan redelijke pc bouwt. Dat is, in mijn ogen, oplichten, maar dit is een punt waar je uren over kan discussiëren en wat niet alleen raakvlak heeft met handelaren zelf, maar ook met de economie waar we al jaren in leven.

Gisteren heb ik gebeld met de reparateur om mijn resultaten met hem te delen. Aan de telefoon zei de reparateur dat hij hem voor 35 euro wilde vervangen. We hebben het hier over een onderdeel die hij zelf gesloopt heeft. Een onderdeel wat, naar wat ik heb gelezen, niet altijd kapot hoeft te gaan als je het met souplesse doet. Toen ik hem dat vertelde, zei de reparateur dat hij niet gratis zou doen. Morgen ga ik even aan mijn collega's vragen wat mijn mogelijkheden zijn en anders even contact opnemen met een consumentenorganisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:23
Het is niet realistisch. Het is paranoide. Producten worden gemaakt en ontworpen omdat die ontwerpers en ingenieurs graag goede producten willen (proberen te) maken. Niet om jou op te lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De meeste Producten/Diensten worden gemaakt/geleverd om geld te verdienen, Xeanor. Of het product/dienst goed is, is een tweede. Kijk bijvoorbeeld naar willekeurige Nederlandse telecombedrijven of game publishers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een consumentenorganisatie? Laat dat ding gewoon repareren voor 35,-. Alsof jij hard kan maken dat je Wifi module nog werkte voordat je iPad geopend werd. De reparateur daarentegen heeft een sterk verhaal omdat jij je iPad kapot hebt laten vallen. Het is daarom aannemelijk dat jij het zelf gesloopt hebt, ongeacht of dat werkelijk het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om eerlijk te zijn kan ik het wel degelijk waar maken. Ik heb een reservekopie gemaakt via iCloud nadat ik de iPad op de grond heb laten vallen. Dit kan alleen via internet en iCloud houd precies bij op welke tijden deze reservekopie is gemaakt. Ik ken meerdere mensen die kunnen beamen dat ik die reservekopie heb gemaakt nadat de iPad gevallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dan wordt het de reparateur in gebreke stellen en naar de rechtbank voor een onderdeel van 35,- .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Nou wees blij dat de reparateur al toen je er was zei dat de wifi module defect was. En je niet met een "goed" apparaat zou laten gaan.

Er kan altijd bij een reparatie wat defect gaan. en dat betaald idd de klant.
Hoe moet hij het anders maken ?

Maak jij nooit iets stuk tijdens het werk voor een klant. of doe jij nooit ergens langer over als gepland ?
en bereken je dat dan niet door ?

en om iedereen voor oplichter uit te maken vind ik ronduit schandalig :(

[ Voor 36% gewijzigd door eBoR op 15-04-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nah, de reparateur zal vast zwichten.

En Ebor, dat is toch onzin? ''Hé je bent bij mij gekomen om iets te laten repararen, ik heb per ongeluk iets gemold wat het eerst wel deed. Mag ik 35 euro om het door mij gesloopte onderdeel te vervangen?''

Alsof je iemands telefoon laat vallen en niet wilt betalen omdat het niet jouw telefoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Aghanim schreef op zondag 15 april 2012 @ 15:41:
Dan wordt het de reparateur in gebreke stellen en naar de rechtbank voor een onderdeel van 35,- .
Wordt leuk als ik de 1e link op google bekijk, 63 euro betalen om 35 terug te krijgen...

http://www.singeladvocate...htshof-van-de-rechtspraak
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 15:36:
Om eerlijk te zijn kan ik het wel degelijk waar maken. Ik heb een reservekopie gemaakt via iCloud nadat ik de iPad op de grond heb laten vallen. Dit kan alleen via internet en iCloud houd precies bij op welke tijden deze reservekopie is gemaakt. Ik ken meerdere mensen die kunnen beamen dat ik die reservekopie heb gemaakt nadat de iPad gevallen is.
Waarom heb je het dan niet ter plekke waar gemaakt?
Monteur heeft je gezegd wat er mis was, dan had je toen kunnen zeggen dat hij dat ook had moeten fixen.

Nu is het een beetje mosterd na de maaltijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ebor

Als ik iets stuk maak van iemand, heb ik de verantwoordelijkheid en vervang ik dat onderdeel uit eigen zak of van de aansprakelijkheidsverzekering.

@Gomez12

Ik heb het niet ter plekke laten maken, omdat ik het niet vertrouwde. Mijn mobiele wifi hotspot vond de iPad wel, maar de andere netwerken niet. Dat vond ik verdacht en daarom wilde ik het thuis testen in een vertrouwde omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

TS wat wil je nou van ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
ik neem aan dat je nog niet aan het werk bent..... anders ben je wel erg kortzichtig

[ Voor 3% gewijzigd door eBoR op 15-04-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 15:47:
@ebor

Als ik iets stuk maak van iemand, heb ik de verantwoordelijkheid en vervang ik dat onderdeel uit eigen zak of van de aansprakelijkheidsverzekering.

@Gomez12

Ik heb het niet ter plekke laten maken, omdat ik het niet vertrouwde. Mijn mobiele wifi hotspot vond de iPad wel, maar de andere netwerken niet. Dat vond ik verdacht en daarom wilde ik het thuis testen in een vertrouwde omgeving.
Kijk, soms heb je geen keus. Als je iets moet gaan vervangen, kan het zijn dat er iets moet sneuvelen. Omdat het bij de val bijvoorbeeld niet meer in zijn orginele locatie meer zat. Dan heeft hij geen keus, hij doet dit open en merkt dat. Is zelfs eerlijk en verteld het je.

Jij bent de reden waarom winkeliers geen coulance meer hebben! Je kan enkel en alleen in je eigen richting denken, en alle coulance moet komen van een ander... triestig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 15:45:
Alsof je iemands telefoon laat vallen en niet wilt betalen omdat het niet jouw telefoon is.
Alsof je je eigen telefoon laat vallen en denkt dat dat onder de garantie valt.
Gisteren is mijn iPad gevallen er zat een barst in.
Vandaag ben ik gelijk naar de Apple Store gegaan waaruit bleek dat een barst niet onder de garantie valt.
En heb je het lef om anderen van oplichting te betichten...get real.
Iedereen die handel drijft is in principe een oplichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 15:47:
Je had de koe bij de horens moeten vatten toen hij je vertelde dat eea los kan zijn geraakt door de reparatie. Dat hij je €35,- in rekening wil brengen voor een Wi-Fi onderdeel had op zich ook weer niet nodig geweest als je had gezegd dat je liever hebt dat hij gewoon de Wi-Fi weer netjes aansluit. Had jou de moeite bespaart en heeft hij het uiteindelijk toch weer gerepareerd, zonder al te veel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
tc982 schreef op zondag 15 april 2012 @ 15:50:
[...]

Jij bent de reden waarom winkeliers geen coulance meer hebben! Je kan enkel en alleen in je eigen richting denken, en alle coulance moet komen van een ander... triestig
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Fantastisch, weer een of andere graaier die denkt het wetboek te kennen en vind dat ie opgelicht is terwijl hij van toeten noch blazen weet op zowel de gebieden van de advocatuur én de betreffende technologie.

Shit happens, je hebt je dure iPad laten vallen en nu doet ie het niet helemaal meer. Om die 35 euro ga je niet een of andere monteur die z'n best heeft gedaan jou te helpen erbij proberen te naaien.

Daarnaast.... je hebt hem zélf laten vallen. Ga verder me je leven en maak je er niet te druk om. Ik zal als monteur wel een tweede keer nadenken als ik jou zou moeten helpen en je reageert zo. En daar sta je dan met je iPad als niemand je wil helpen.

[ Voor 18% gewijzigd door armageddon_2k1 op 15-04-2012 15:54 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
armageddon_2k1 schreef op zondag 15 april 2012 @ 15:53:
Daarnaast.... je hebt hem zélf laten vallen. Ga verder me je leven en maak je er niet te druk om. Ik zal als monteur wel een tweede keer nadenken als ik jou zou moeten helpen en je reageert zo. En daar sta je dan met je iPad als niemand je wil helpen.
Tja, aan de andere kant. Als je als monteur weet dat je dit kan slopen en het kost maar 35 euro, dan verhoog je toch standaard de prijs met 35 euro better safe than sorry. Of je meldt bij binnenkomst dat er een groot

Als ik iemand iets laat fixen dan verwacht ik ook dat het gefixed wordt, niet dat er daarna andere mankementjes bijkomen.

Echter als de monteur het tijdens het repareren aangeeft (zoals hier gebeurt is) en de klant gelooft de monteur niet, tja dan heeft de klant maar mooi pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Gomez12 schreef op zondag 15 april 2012 @ 15:59:
[...]

Tja, aan de andere kant. Als je als monteur weet dat je dit kan slopen en het kost maar 35 euro, dan verhoog je toch standaard de prijs met 35 euro better safe than sorry. Of je meldt bij binnenkomst dat er een groot

Als ik iemand iets laat fixen dan verwacht ik ook dat het gefixed wordt, niet dat er daarna andere mankementjes bijkomen.

Echter als de monteur het tijdens het repareren aangeeft (zoals hier gebeurt is) en de klant gelooft de monteur niet, tja dan heeft de klant maar mooi pech...
Dat is het probleem van een reparatie. Het onderdeel waarvan mensen denken dat kapot is, is niet altijd de oorzaak. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik iets repareer met een omschrijving, om dan te merken dat het een ander onderdeel defect is, en de rest heeft meegesloopt.

In dit geval zit je met een hoog technologisch toestel, waar alles per mm juist zit. Het openen is op zich al een kunst, en repareren een tweede. Als je dan een scherm optilt van een ipad, en een wifi module die verschoven is, valt er uit omdat deze mee een deuk heeft gehad. Wij zijn fout is dat dan? Is toch gewoon een symptoom van de val?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Wat zal TS een zwaar leven hebben zeg. Mooi nederlands zeur topic dit weer :-).

TS heeft gewoon al zijn geloofwaardigheid verloren nadat hij zijn iPad liet vallen. Antenne werd gammel door val. TS wil beeldscherm laten vervangen. Gaat in zee met een (ongecertificeerde) reparateur die hem netjes waarschuwt en met zeer aannemelijke argumenten komt.

Oftewel in het kort; TS zegt dat het laten vallen van zijn iPad de schuld is van de reparateur :D

Persoonlijk denk ik dat voor een "dubbeltje op de eerste rij zitten" hier prima op zijn plaats is.

[ Voor 5% gewijzigd door Flappiewappie op 15-04-2012 16:14 ]

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Aangezien wij de TS hier niet verder mee kunnen helpen, gaat hier een slotje op :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.