Toon posts:

Advies: kopen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een goedkope monitor en ik kwam het volgende tegen:
15" digitaal: 0,28 mm dott pitch, non glare:?, OSD menu, 30-70KHz. autosync. max res. 1280x1024. Max 86 Hz refreshrate bij 1024x 768, TC0 95 keurmerk

Ik heb nu een oude Samtron SC428TXL.

Het gaat mij er het meest om dat ik een wat platter beeldscherm krijg, zou dit een goed idee zijn? hij kost maar f 260,-, nieuw.

Bvd :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

15" is echt veel te klein, zoek dan een leuke 2e hands 17" monitor voor 350 piek ofzo. Nieuw heb je ze al vanaf 450 dus dat moet lukken.

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 20:11
Ach, het is natuurlijk weinig geld, en ik moet je zeggen dat een plat scherm echt wel een genot is. En als je een klein scherm niet erg vindt, is er op zich niks mis mee. Het is maar wat je gewend ben ook, ik werkte een jaar geleden nog op een 14 inch.
Maar ik zou hem eerst werkend willen zien, als ik jou was. Kan je denk ik makkelijker een keus maken. Is het beeld scherp, is er veel misconvergentie enzo, is het beeld rustig.
Als dat ok is, zou ik hem kopen.

Mijn fotografie en videografie

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

15" of 17" hangt er grotendeels vanaf wat je wilt- als 15" genoeg is, hoeft dat niet een probleem te zijn.

Wat wel een groot probleem hiermee is is de dot pitch van .28. Dat betekent dat het beeld allesbehalve scherp zal zijn (wat op een 15" des te hinderlijker is). Voor 280,- kun je 2e hands betere schermen vinden. Zorg dat je maximaal een dot pitch van .25 hebt als je een goed beeld wilt. Probleem is dat 15" met .25 nauwlijks te vinden zijn (misschien dat je een Eizo kunt vinden ermee ofzo...).

Oslik blyat! Oslik!