• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:42
Goedeavond beste Tweakers,

Ik opende zojuist mijn MSI Control Center software en tot mijn verbazing constateerde ik dat mijn CPU fan op 0 RPM draait. Ik heb de kast open gemaakt en inderdaad, de fan draait niet. Ik heb hem nog geprobeerd op een 3-pins aansluiting te zetten, maar dan gebeurt er ook niks. Kan ik hieruit afleiden dat de CPU fan is overleden en niet het contactje op het moederbord? Of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? Ik hoop dat het 'slecht's mijn CPU fan is, omdat dit natuurlijk makkelijker te vervangen is. Temps komen zonder fan niet boven de 45 graden uit zover ik gezien heb.

Specs:
i5 2500K
8GB RAM
GTX275
Scythe Mugen 2 rev. B

Verwijderd

Als je het op een ander header geprobeerd hebt en doet niks dan is hij vast dood.

Verwijderd

Als je het op een ander header geprobeerd hebt en doet niks dan is hij vast dood.
idd. een fan stopt niet vanzelf mogelijk heeft software dit tot gevolg dus sluit dat uit. Je kan nog een BIOS reset doen en dan houd het op als hij het op meerdere headers niet doet. Je heb deze header ook getest met een andere 3pins fan?
Temps komen zonder fan niet boven de 45 graden uit zover ik gezien heb.
Als dat klopt zou je bijna geen CPU fan nodig hebben :9~

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2012 01:07 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:20

D4NG3R

kiwi

:)

vinom schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 00:14:
[ ... ]

Temps komen zonder fan niet boven de 45 graden uit zover ik gezien heb.

[ ... ]

Scythe Mugen 2 rev. B
Als je een paar andere fans in je behuizing hebt zitten houd je het met je Mugen 2 nog wel even vol totdat je je nieuwe fan binnen hebt.

En ja. Dit is beduidend een kapotte fan. Of denk je dat elke fan header in je PC opeens dood is 8)7.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• vinom
System fan headers werken nog prima, heb 'm daar ook nog op getest, maar daar doet ie ook niks. Maybe een noob vraag, maar moet ik dan nu bij Scythe aankloppen of bij de webshop waar ik hem een jaar geleden besteld heb?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-01 19:23
Tja, dat is een goede vraag. Ik geloof dat er 24 maanden garantie op zit. Als ik jou was zou ik gewoon even contact opnemen met de winkel. :)

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

vinom schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 01:11:
System fan headers werken nog prima, heb 'm daar ook nog op getest, maar daar doet ie ook niks. Maybe een noob vraag, maar moet ik dan nu bij Scythe aankloppen of bij de webshop waar ik hem een jaar geleden besteld heb?
Zo lang je garantie hebt moet je altijd bij de winkel aankloppen. Je hebt immers een overeenkomst met die winkel afgesloten en niet met de fabriek. Pas als de winkel niet meer bestaat of er een andere reden is dat je daar niet meer terecht kan ga je naar de fabrikant.

Sommige winkels proberen je anders wijs te maken, maar zij zijn verplicht jouw garantieafhandeling te doen. Mochten ze ruzie moeten maken met de fabriek is dat hun eigen probleem, jij dient gewoon de zaken te krijgen waar je recht op hebt.

Verwijderd

Idd gebruik je garantie heb ik ook gedaan met mijn HSF op de laatste dag :)

• vinom
Alright, thanks :)

• vinom
Stelletje pannenkoeken daar, echt waar:
Geachte heer ****,

U heeft inderdaad recht op garantie, echter hebben wij niet zo’n fannetje los liggen of kunnen een losse fan aanmelden bij onze leverancier. Wij dienen dus de hele koeler compleet terug te krijgen voor verdere garantieafhandeling.

U kunt hiervoor ons RMA formulier gebruiken, deze vind u hier:

https://www.databyteshop.nl/form/rma_aanvraag.asp

Na invulling krijgt u een retourbon om het te retourneren. Na ontvangst zullen we het dan z.s.m. afhandelen.

Met vriendelijke groeten,
Databyte
Wat een onzin dat ik heel die koeler moet opsturen, om dat ding eraf te halen moet ik altijd heel mijn mobo uit mijn kast halen...en dat ding monteren is nog vervelender.

[ Voor 12% gewijzigd door vinom op 16-04-2012 18:47 ]

Pagina: 1