• yasaka
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-12-2023
Probleemstelling :
2 weken terug crashte de laptop bij het opstarten, het scherm toonde de verwerking van een scan (ik vermoed van de harde schijf) waarop werd getoond dat er slechte sectoren waren en die werden één voor één verwijderd.

Ik heb toen met de recovery dvd's van mijn laptop, windows opnieuw geïnstalleerd.
Alles lijkt goed te lopen ik krijg zelfs een scherm te zien met de boodschap : Windows vista recovery is successful. Please press 'OK' and restart youre system.

Als ik dan echter herstart komt de laptop niet verder dan het eerste opstartscherm van MSI
met de keuzes :
Press DEL key to run Setup
Press F11 key to run Boot menu
Press tab key to show post screen

Daarna krijg ik een zwart scherm en start hij opnieuw op geen BSOD.
Deze loop blijft lopen tot ik op de on/off knop druk.

Omdat het probleem volgens mij aan de harde schijf lag, heb ik een nieuwe gekocht, installatie van windows gedaan maar dit geeft juist het zelfde resultaat.
Vervolgens heb ik geprobeerd windows XP, windows 2000 en windows 98 te installeren geen van al lukt.

Batterij van bios heb ik eens verwijderd en teruggestoken, geen resultaat
RAM geheugen heb ik afzonderlijk getest door om beurten 1 slot weg te nemen, geen resultaat.

Om de één of andere reden kan het systeem blijkbaar niet verder opstarten, maar om welke reden ?
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn ?

Alvast bedankt.

Specificaties :
Laptop : MSI GX720
Intel Core 2 Duo Mobile P8400
4 GB RAM (2 x 2GB)
320 GB HD
Geforce 9600M GT

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Niks veranderd aan de Biot Priority in de BIOS? Kijk eens of die wel op SATA1 staat. Anders kan je ook nog via USB proberen op te starten.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:43
Probeer eens om:

1. Je BIOS in te duiken en de default settings te laden
2. Kies eens voor het boot menu, welke opties heb je daar dan? Wordt de harde schijf hier wel weergegeven?

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-11 09:00
Misschien krijg je wél een BSOD, of in ieder geval een soort van foutmelding.
Als je tijdens het booten op F8 duwt dan krijg je de mogelijkheid om in veilige modus op te starten. Sowieso een leuke om eens proberen of hij dat wel doet!
Maar een paar puntjes lager staat ook de optie om direct te rebooten na een foutmelding uit te zetten. Deze moet je hebben. Dan reboot en kijken of je foutmelding ziet.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Het is een probleem met windows kenenlijk reboots zijn altijd het antwoord als het opstarte van de hdd/cd/dvd/diskete faalt.

Batterij van de bios heb je verwijderd kan je daar dan bij? (dat je niet de accu eruit hebt gehaald want dat zou echt tijdverspilling zijn :P )

Bios even op default zetten zoals hier boven gezegd en probeer dan windows te installeren liefsts gewoon Windows 7 Ultimate als je daar een kopietje van bij de hand hebt.
Het lijkt me sterk dat je het OS wel kan installeren maar er niet van kan booten aangezien het gewoon windows is (heb je de hdd goed geformateerd voordat je windows erop zette?(dus ook de 100MB system reserved geformateerd))

• cmndr_adama
Voor een 7 iso: Win 7 ISO direct download

Zorg in elk geval voor dat je bij de installatie alle partities op je HD eens verwijderd en een nieuwe aanmaakt.

• yasaka
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-12-2023
Default settings van het bios heb ik eerder al eens teruggezet (hoewel hier reeds meer dan een jaar niets aan veranderd was).

Tijdens het booten op F8 drukken om in veilige modus te starten werkt niet, vermoedelijk loopt het reeds eerder fout.
Maar een paar puntjes lager staat ook de optie om direct te rebooten na een foutmelding uit te zetten. Deze moet je hebben. Dan reboot en kijken of je foutmelding ziet.
Is dat een optie in het bootmenu ? of nadat veilige modus is opgestart ?
Batterij van de bios heb je verwijderd kan je daar dan bij?
Daarvoor moest ik wel de laptop open vijzen wat ook geld voor het RAM geheugen welk ik afzonderlijk heb getest.
probeer dan windows te installeren liefsts gewoon Windows 7 Ultimate
Bij MSI moet je na aankoop zelf recovery DVD branden. Dit heb ik 3 jaar geleden gedaan.
De DVD zijn echter wel degelijk in orde want ik heb mijn systeem eerder al eens moeten recoveren.
Het betreft dus een vista installatie, maar ik kan me echt niet inbeelden dat win 7 een verschil zou geven.
Het lijkt me sterk dat je het OS wel kan installeren maar er niet van kan booten aangezien het gewoon windows is
Dit is idd zeer vreemd, maar ik krijg wel degelijk een schermpje te zien met succeful installed.
Bijkomend : als ik de HDD met een disk docking station op een andere pc bekijk lijkt de installatie volledig ok te zijn.
Het is een probleem met windows kenenlijk reboots zijn altijd het antwoord als het opstarte van de hdd/cd/dvd/diskete faalt.
Dit idee betwijfel ik, volgens mij komt de opstart nog niet zover dat hij al bezig is met windows files in te laden in het geheugen enz enz.
De volledige cyclus van
1)opstartscherm wordt getoond (gedurende 6 seconden)
2)zwart scherm (geduren de 11 seconden
3)opstartscherm wordt opnieuw getoond
duurt dus slecht 17 seconden !! ik kan dus moeilijk geloven dat het een probleem van windows betreft.

of HDD maar deze is reeds vervangen dit kan dus uitgesloten worden
of RAM maar deze heb ik afzonderlijk getest
ofwel het moederbord
ofwel iets anders ????

Als ik windows memry diagnostic nu uitvoer krijg ik de melding als toen ik deze de 1 ste keer uitvoerde :
Hardware problems were detected. To identify and repair these problems, you will need to contact the computer manufacturer .

1 ste en 3de keer werd dit getoond
de 2 de keer toen ik die diagnostic uitvoerde was alles in order , begrijpen wie begrijpen kan %-)

• cmndr_adama
Het herstellen van de PC dmv de recovery cd's is eigenlijk gewoon het terugzetten van een image, wellicht dat dit succesvol afgerond wordt, maar het zegt nog niks over de Windows installatie.

Ik zou toch adviseren om buiten de recovery een gewone Windows installatie uit te voeren. Andere optie is een Linux Live CD / USB te maken en hiervan te booten, om de hardware te testen.

Verwijderd

Heb de linux live uitgebropeerd maar ook hiervan boot hij niet (van op mijn oude desktop lukt het ook wel niet)
Ik ben dus niet 100% zeker of de linux live DVD goed werkt.

Ga hem terug binnendoen in mijn verkooppunt , daar moeten ze hem maar opsturen naar MSI

Dank voor de tips

Verwijderd

Geheugen modules zijn vervangen
Pagina: 1