Probleemstelling :
2 weken terug crashte de laptop bij het opstarten, het scherm toonde de verwerking van een scan (ik vermoed van de harde schijf) waarop werd getoond dat er slechte sectoren waren en die werden één voor één verwijderd.
Ik heb toen met de recovery dvd's van mijn laptop, windows opnieuw geïnstalleerd.
Alles lijkt goed te lopen ik krijg zelfs een scherm te zien met de boodschap : Windows vista recovery is successful. Please press 'OK' and restart youre system.
Als ik dan echter herstart komt de laptop niet verder dan het eerste opstartscherm van MSI
met de keuzes :
Press DEL key to run Setup
Press F11 key to run Boot menu
Press tab key to show post screen
Daarna krijg ik een zwart scherm en start hij opnieuw op geen BSOD.
Deze loop blijft lopen tot ik op de on/off knop druk.
Omdat het probleem volgens mij aan de harde schijf lag, heb ik een nieuwe gekocht, installatie van windows gedaan maar dit geeft juist het zelfde resultaat.
Vervolgens heb ik geprobeerd windows XP, windows 2000 en windows 98 te installeren geen van al lukt.
Batterij van bios heb ik eens verwijderd en teruggestoken, geen resultaat
RAM geheugen heb ik afzonderlijk getest door om beurten 1 slot weg te nemen, geen resultaat.
Om de één of andere reden kan het systeem blijkbaar niet verder opstarten, maar om welke reden ?
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn ?
Alvast bedankt.
Specificaties :
Laptop : MSI GX720
Intel Core 2 Duo Mobile P8400
4 GB RAM (2 x 2GB)
320 GB HD
Geforce 9600M GT
2 weken terug crashte de laptop bij het opstarten, het scherm toonde de verwerking van een scan (ik vermoed van de harde schijf) waarop werd getoond dat er slechte sectoren waren en die werden één voor één verwijderd.
Ik heb toen met de recovery dvd's van mijn laptop, windows opnieuw geïnstalleerd.
Alles lijkt goed te lopen ik krijg zelfs een scherm te zien met de boodschap : Windows vista recovery is successful. Please press 'OK' and restart youre system.
Als ik dan echter herstart komt de laptop niet verder dan het eerste opstartscherm van MSI
met de keuzes :
Press DEL key to run Setup
Press F11 key to run Boot menu
Press tab key to show post screen
Daarna krijg ik een zwart scherm en start hij opnieuw op geen BSOD.
Deze loop blijft lopen tot ik op de on/off knop druk.
Omdat het probleem volgens mij aan de harde schijf lag, heb ik een nieuwe gekocht, installatie van windows gedaan maar dit geeft juist het zelfde resultaat.
Vervolgens heb ik geprobeerd windows XP, windows 2000 en windows 98 te installeren geen van al lukt.
Batterij van bios heb ik eens verwijderd en teruggestoken, geen resultaat
RAM geheugen heb ik afzonderlijk getest door om beurten 1 slot weg te nemen, geen resultaat.
Om de één of andere reden kan het systeem blijkbaar niet verder opstarten, maar om welke reden ?
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn ?
Alvast bedankt.
Specificaties :
Laptop : MSI GX720
Intel Core 2 Duo Mobile P8400
4 GB RAM (2 x 2GB)
320 GB HD
Geforce 9600M GT